МИСТЕЦТВО ЯК ЧИННИК ТВОРЧО-ОСОБИСТІСНОЇ СПРЯМОВАНОСТІ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141875Ключові слова:
мистецтво, освіта, педагогіка мистецтва, художнє пізнання, культура, культуро- творчість, творча особистість, художня культураАнотація
У статті аналізуються чинники впливу освіти на розвиток духовної культури особистості та висвітлюються особливості філософсько-педагогічного осмислення ролі мистецтва в освітньому просторі. Доведено, що мистецтво виступає основою розвитку творчої індивідуальності за умови його залучення до творчої взаємодії з ним на засадах педагогіки мистецтва, що поєднує в собі усі його педагогічні функції й репрезентує невичерпність педагогічного і творчого потенціалу мистецтва. Констатовано, що посилення уваги до культуротворчого й креативного потенціалу освіти спричинює зміну соціокультурного статусу мистецтва, тим самим зумовлює набуття мистецтвом ролі важливого чинника забезпечення творчої та індивідуально-особистісної спрямованості освіти й перетворення мистецтва на важливий компонент змісту освіти.
Посилання
Bilan, T. O. (2016). Intertekstualni refleksii teatralnoho mystetstva [Intertextual reflections of theatrical art]. Lviv University Herald. Series of art studies. Vol. 17, pp.30–36. [in Ukrainian].
Gadamer, H.-G. (2000). Istyna i metod. Osnovy filosofskoi hermenevtyky [Truth and method. Fundamentals of philosophical hermeneutics]. Translation from German by Olexander Mokrovolskuj: in 2 volumes. Kyiv: “Iunivers”, vol.1, 258 p. [in Ukrainian].
Novozhenets, H. (2015). Obrazotvorche mystetstvo ukrainskoi diaspory 1940-1970 rokiv: polivariantist khudozhnoho dosvidu [Fine arts of the Ukrainian diaspora from 1940-1970: multivariate art experience]. Lviv: Kalvariia, 280 p. [in Ukrainian].
Otych, O. M. (2008). Mystetstvo u rozvytku indyvidualnosti pedahoha: istorychnyi i metodolohichnyi aspekty [Art in the development of the individual’s personality: historical and methodological aspects]. Monohraf (Ed.). I. A. Ziaziun. Chernivtsi: Zelena Bukovyna, 455 p. [in Ukrainian].
Petriv, O. Ideino-khudozhni zasady ukrainskoho mystetstva pochatku KhKh stolittia [The ideological and artistic bases of the Ukrainian art of the early ХХ century]. Lviv University Herald. Series of art studies. Vol. 17, pp.9–16. [in Ukrainian].
Polishchuk, O. P. (2007). Khudozhnie myslennia: estetyko-kulturolohichnyi dyskurs [Artistic thinking: aesthetic-culturological discourse]. Monohraf. Kyiv: Vydavets PARAPAN, 208 p. [in Ukrainian].
Rudnytska, O. P. (2000). Ukrainske mystetstvo u polikulturnomu prostori: Navchalnyi posibnyk [Ukrainian art in the multicultural space]. Kyiv: “EksOb”, 208p. [in Ukrainian].
Skotnyi, V. H. (2005). Filosofiia: istorychnyi i systematychnyi kurs [Philosophy: a historical and systematic course]. Kyiv: Znannia Ukrainy, 576 p. [in Ukrainian].
Sheiko, V.M. & Bohutskyi, Yu.P. (2005). Formuvannia osnov kulturolohii v dobu tsyvilizatsiinoi hlobalizatsii (druha polovyna XIX – pochatok XXI st.) [Formation of the foundations of cultural studies in the era of civilizational globalization (the second half of the XIX – early XXI century)]. Monohraf. Kyiv: Heneza, 592 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.