DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141878

ПРО СПІЛЬНІ ПРИНЦИПИ ТЕАТРАЛЬНОГО ТА МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВ

Тетяна Гердова

Анотація


У статті обґрунтовано спільні принципи театрального й музичного мистецтв – герменевтична природа та процесуальність. Визначено потенційну базу вдосконалення художньої виразності просодії літературної основи драматичної вистави. Виявлено специфіку виразних засобів музичної мови і вербальної, значення вказаної специфічності в організації художньої цілісності драматичної вистави. Спільні для музичного і театрального мистецтв іманентні властивості розглянуто як основу інтерпретації семантичного значення окремих елементів художнього тексту.


Ключові слова


музичне мистецтво; театрально-драматичне мистецтво; процесуальність; засоби виразності; вербальний текст; ритм

Повний текст:

PDF

Посилання


Azhezh, K. (2003). Chelovek govorjashhij: Vklad lingvistiki v gumanitarnye nauki [The person speaking: The contribution of linguistics to the humanities]. Moskva: Editorial URSS, 304 p. [in Russian].

Baraidaeva, N.R. (2016). Pauza v zvuchashhem hudozhestvennom tekste [Pause in sounding artistic text]. International Research Journal. Ulan-Udje: Burjatskij gosudarstvennyj universitet, issue 4 (46), part 4, pp. 18–20. [in Russian].

The hermeneutic circle. Available at: <https://ru.wikipedia.org/> (Аccessed 21 January 2017). [in Russian].

Hirschman, M. (1982). Ritm hudozhestvennoj prozy [Rhythm of artistic prose]. Moskva: Sov. pisatel, 366 p. [in Russian].

Hirschman, M. (2002). Analiz literaturnogo proizvedenija: chto my analiziruem i interpretiruem [Analysis of the literary work: what we are analyzing and interpreting]. Poetika khudozhnogo tvoru ta problem yogo іnterpretatsії. Drogobych, pp. 22–36. [in Russian].

Hirschman, M. (2007). Literaturnoe proizvedenie: teorija hudozhestvennoj celostnosti [Literary work: Theory of artistic integrity]. 2nd ed. Moskva: Yazyki slavyanskikh kultur, 500 p. [in Russian].

Kudryashov, A. (2010). Teorija muzykalnogo soderzhanija. Hudozhestvennye idei evropejskoj muzyki XVII – XX vv.: uchebnoe posobie [Theory of musical content. Artistic ideas of European music of the XVII – XX centuries: teaching guide]. Saint Peterburg: Lan, 432 p. [in Russian].

Pavlova, A.V. (2007). Interpretacija akcentnoj struktury vyskazyvanija pri vosprijatii pismennoj rechi [Interpretation of the emphasis structure of the utterance in the perception of written speech]. Trudy Instituta lingvisticheskikh issledovaniy Rossiyskoy akademii nauk. Saint Peterburg, Vol.3, part 3, pp. 65–117. [in Russian].

A principle. Available at:<http://ru.wikipedia.org/wiki/> (Аccessed 21 February 2017). [in Russian].

Radnaeva, L.D. (2013). Prosodicheskaja harakteristika rechi [Prosodic Speech Characteristics]. Vestnik buryatskogo gosudarstvennogo universiteta. Ulan-Ude, issue 10, pp. 59–61. [in Russian].

Svetozarova, N.D. (2000). Intonacija v hudozhestvennom tekste [Intonation in the literary text]. Saint Peterburg: izd. S.-Peterburgskogo universiteta, 180 p. [in Russian].

Harlap, M. (1978). Taktovaja sistema muzykalnoj ritmiki [The time system of musical rhythm]. Problemy muzykalnogo ritma. Moskva: Muzyka, pp. 48–104. [in Russian].

Schleiermacher, F. (2004). Germenevtika [Hermeneutics]. Saint Peterburg: Evropeyskiy dom, 242 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ажеж К. Человек говорящий: Вклад лингвистики в гуманитарные науки / Клод Ажеж [пер. с франц. Б. П. Нарумов]. – М.: Едиториал УРСС, 2003. – 304 с.

И. Барьядаева Н. Р. Пауза в звучащем художественном тексте / Н.Р. Барьядаева // Международный научно-исследовательский журнал. – Улан-Удэ: Бурятский государственный университет, 2016. – вып. 4 (46). – Ч.4. – С.18–20.

Герменевтический круг [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://ru.wikipedia.org. – [Дата обращения 21 октября 2017].

Гиршман М. Ритм художественной прозы / М. Гиршман. – М.: Сов. писатель, 1982. – 366 с.

Гиршман М. Анализ литературного произведения: что мы анализируем и интерпретируем / М. Гиршман // Поетика художнього твору та проблеми його інтерпретації. – Дрогобич, 2002. – С. 22–36.

Гиршман М. Литературное произведение: теория художественной целостности / М. Гиршман. – 2-е изд., доп. – М.: Языки славянских культур, 2007. – 500 с.

Кудряшов А. Теория музыкального содержания. Художественные идеи европейской музыки ХVІІ – ХХ вв.: учебное пособие / А. Кудряшов. – 2-е изд. – С.-Пб.: Лань, 2010. – 432 с.

Павлова А. В. Интерпретация акцентной структуры высказывания при восприятии письменной речи / А.В. Павлова // Acta linguistica Petropolitano. Труды Института лингвистических исследований Российской академии наук. – Т.ІІІ. – Ч.3. – С.-Пб., 2007. – С. 65–117.

Принцип [Электронный ресурс]. Режим доступа: http://ru.wikipedia.org/wiki/. – [Дата обращения 21 ноября 2017].

Раднаева Л. Д. Просодическая характеристика речи / Л. Д. Раднаева // Вестник Бурятского государственного университета. – Улан-Удэ, 2013. – №10. – С. 59–61.

Светозарова Н. Д. Интонация в художественном тексте / Н.Д. Светозарова. – С.-Пб.: изд. С.-Петербургского ун-та, 2000. – 180 с.

Харлап М. Тактовая система музыкальной ритмики / М. Харлап // Проблемы музыкального ритма: сб. статей/ сост. В.Н. Холопова. – М.: Музыка, 1978. – 48–104.

Шлейермахер Ф. Герменевтика / Ф. Шлейермахер [пер. с нем. А. Л. Вольский; науч. ред. Н.О. Гучинская]. – С.-Пб.: Европейский Дом, 2004. – 242 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)