ПРО СПІЛЬНІ ПРИНЦИПИ ТЕАТРАЛЬНОГО ТА МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВ

Автор(и)

  • Тетяна Гердова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141878

Ключові слова:

музичне мистецтво, театрально-драматичне мистецтво, процесуальність, засоби виразності, вербальний текст, ритм

Анотація

У статті обґрунтовано спільні принципи театрального й музичного мистецтв – герменевтична природа та процесуальність. Визначено потенційну базу вдосконалення художньої виразності просодії літературної основи драматичної вистави. Виявлено специфіку виразних засобів музичної мови і вербальної, значення вказаної специфічності в організації художньої цілісності драматичної вистави. Спільні для музичного і театрального мистецтв іманентні властивості розглянуто як основу інтерпретації семантичного значення окремих елементів художнього тексту.

Біографія автора

Тетяна Гердова

кандидат мистецтвознавства, старший викладач кафедри акторської майстерності та дизайну Запорізького національного університету

Посилання

Azhezh, K. (2003). Chelovek govorjashhij: Vklad lingvistiki v gumanitarnye nauki [The person speaking: The contribution of linguistics to the humanities]. Moskva: Editorial URSS, 304 p. [in Russian].

Baraidaeva, N.R. (2016). Pauza v zvuchashhem hudozhestvennom tekste [Pause in sounding artistic text]. International Research Journal. Ulan-Udje: Burjatskij gosudarstvennyj universitet, issue 4 (46), part 4, pp. 18–20. [in Russian].

The hermeneutic circle. Available at: <https://ru.wikipedia.org/> (Аccessed 21 January 2017). [in Russian].

Hirschman, M. (1982). Ritm hudozhestvennoj prozy [Rhythm of artistic prose]. Moskva: Sov. pisatel, 366 p. [in Russian].

Hirschman, M. (2002). Analiz literaturnogo proizvedenija: chto my analiziruem i interpretiruem [Analysis of the literary work: what we are analyzing and interpreting]. Poetika khudozhnogo tvoru ta problem yogo іnterpretatsії. Drogobych, pp. 22–36. [in Russian].

Hirschman, M. (2007). Literaturnoe proizvedenie: teorija hudozhestvennoj celostnosti [Literary work: Theory of artistic integrity]. 2nd ed. Moskva: Yazyki slavyanskikh kultur, 500 p. [in Russian].

Kudryashov, A. (2010). Teorija muzykalnogo soderzhanija. Hudozhestvennye idei evropejskoj muzyki XVII – XX vv.: uchebnoe posobie [Theory of musical content. Artistic ideas of European music of the XVII – XX centuries: teaching guide]. Saint Peterburg: Lan, 432 p. [in Russian].

Pavlova, A.V. (2007). Interpretacija akcentnoj struktury vyskazyvanija pri vosprijatii pismennoj rechi [Interpretation of the emphasis structure of the utterance in the perception of written speech]. Trudy Instituta lingvisticheskikh issledovaniy Rossiyskoy akademii nauk. Saint Peterburg, Vol.3, part 3, pp. 65–117. [in Russian].

A principle. Available at:<http://ru.wikipedia.org/wiki/> (Аccessed 21 February 2017). [in Russian].

Radnaeva, L.D. (2013). Prosodicheskaja harakteristika rechi [Prosodic Speech Characteristics]. Vestnik buryatskogo gosudarstvennogo universiteta. Ulan-Ude, issue 10, pp. 59–61. [in Russian].

Svetozarova, N.D. (2000). Intonacija v hudozhestvennom tekste [Intonation in the literary text]. Saint Peterburg: izd. S.-Peterburgskogo universiteta, 180 p. [in Russian].

Harlap, M. (1978). Taktovaja sistema muzykalnoj ritmiki [The time system of musical rhythm]. Problemy muzykalnogo ritma. Moskva: Muzyka, pp. 48–104. [in Russian].

Schleiermacher, F. (2004). Germenevtika [Hermeneutics]. Saint Peterburg: Evropeyskiy dom, 242 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті