ОСНОВИ ДИЗАЙНУ В ЗМІСТІ ПІДГОТОВКИ ХУДОЖНИКА-ПЕДАГОГА

Автор(и)

  • Жанна Ясеницька
  • Галина Савчин

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141888

Ключові слова:

вища освіта, мистецька освіта, дизайн-освіта, художник-педагог, художня культура, духовна культура, дизайн

Анотація

У статті окреслено проблему становлення та розвитку дизайн-освіти в Україні, розкрито значення дизайну в сучасному культурологічному просторі та освітньому процесі, висвітлено роль, місце та актуальність впровадження основ дизайну в змісті підготовки майбутніх художників-педагогів, акцентовано значимість професійного становлення художника-педагога з метою реалізації основ дизайнерської освіти у процесі безперервного навчання. Впровадження дизайну як напрямку підготовки майбутніх художників-педагогів у закладах вищої освіти потребує теоретичного осмислення і практичної реалізації, адже дизайн як засіб формування проектної художньо-естетичної культури, національної самосвідомості майбутніх фахівців має стати складовою їхньої професійної підготовки.

Біографії авторів

Жанна Ясеницька

старший викладач кафедри культурології та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Галина Савчин

старший викладач кафедри культурології та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Blyzniuk, M. M. (2018). Pedahohichnyi dyzain yak suchasnyi dydaktychnyi napriam u pidhotovtsi maibutnikh khudozhnykiv [Pedagogical design as a modern didactic direction in the preparation of future artists]. Naukovyi ohliad, no. 4(47), pp. 77–89. [in Ukrainian].

Denysenko, S. M. (2015). Pedahohichnyi dyzain u suchasnomu osvitnomu protsesi [Pedagogical design in the modern educational process]. Journal of the Zhytomyr Ivan Franko State University. Vol. 3, pp. 79–83. [in Ukrainian].

Nagayeva, I. A. (2012). Pedagogicheskiy dizayn i pedagogicheskoye proyektirovaniye: problemy i perspektivy [Pedagogical design and pedagogical design: problems and perspectives]. Informatizatsiya i svyaz, no. 4, pp. 61–64. [in Russian].

Prusak, V. F. (2002). Stanovlennia dyzain-osvity v Ukraini [Becoming a design education in Ukraine]. Journal of the University of Lviv. The series is pedagogical. Vol. 16.4.1, pp. 80–87. [in Ukrainian].

Sidorenko, V. F. Dizaynerskie metody poznaniya [Design methods knowledge]. Available at: http: / www.rosdesign.сom / design_materials 2/diz_ metod. htm. [in Russian].

Tereshkun, A. V. (2011). Do pytannia dyzain-osvity v Ukraini: kulturolohichnyi aspect [The issue of design education in Ukraine: the cultural aspect]. Journal of the Kharkiv State Academy of Design and Arts. Art studies. Architecture, no. 3, pp. 79–81. [in Ukrainian].

Fursa, O. O. (2013). Osnovni napriamy i chynnyky stanovlennia dyzain-osvity [The main directions and factors of formation of design education]. Scientific Bulletin of UNFU. Vol. 23.18, pp. 392–398. [in Ukrainian].

Fursa, O. O. (2011). Rozvytok dyzain-osvity v Ukraini i zarubizhzhi: istoryko-porivnialnyi aspekt [Development of design education in Ukraine and abroad: historical and comparative aspect]. Porivnialna profesiina pedahohika. Vol. 2, pp. 112–124. [in Ukrainian].

Shevchenko, A. I. (2017). Metodyka navchannia khudozhnoho proektuvannia maibutnikh fakhivtsiv z dyzainu [Methodology for teaching artistic designing of future design specialists]. Candidate’s thesis. Kyiv, 351 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті