ТВОРЧІСТЬ МАРТИ ГРЕМ В КОНТЕКСТІ СТАНОВЛЕННЯ ТАНЦЮ МОДЕРН

Автор(и)

  • Ольга Мартинів

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141890

Ключові слова:

модернізм, Марта Грем, авторська техніка, танець модерн, балетна школа, хореографія, трансформація

Анотація

У статті досліджено вплив творчості Марти Грем (Грехем) на становлення та розвиток американської школи танцю. Розглянуто творчий шлях танцівниці та проаналізовано авторську техніку contraction and reliese, яку танцівниця формувала поступово впродовж багатьох років і яка являється основою танцю модерн і сьогодні. Виявлено трансформацію постановок М. Грем від демонстрації соціальних проблем шляхом звільнення тіла від академізму до сюжетних постановок з тонкою філософією і великим психологізмом.

Біографія автора

Ольга Мартинів

викладач кафедри культурології та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Graham, M. (1991). Blood Memory: Anautobiography. New York: Doubleday, 279 р. [in English].

Amchyslavska, N. (2015). Zhinochi obrazy v baletakh M. Hrem [Women’s images in ballet by M. Graham]. Kyiv, pp. 166–169. [in Ukrainian].

Berdanska Dariia Petrivna (2005). Fenomen syntezu mystetstv v suchasnii ukrainskii stsenichnii khoreohrafii [The phenomenon of synthesis of arts in contemporary Ukrainian stage choreography]. Candidate’s thesis. Kyiv National University of Culture and Arts. Kyiv. [in Ukrainian].

Butrova, T. (2001). Ot Sistemy k Metodu [From System to Method] Western art of the twentieth century. The problem of the development of Western art of the twentieth century. St.Petersburg, pp. 328–349. [in Russian].

Kolnohuzenko, B. M. (2009). Vydy mystetstva ta khoreohrafii [Types of art and choreography]. Kharkiv: KhDAK, 140 p. [in Ukrainian].

Kolnohuzenko, B. M. (2007). Mystetstvo baletmeistera [The art of the choreographer]. Kharkiv: KhDAK, 85 p. [in Ukrainian].

Nіkіtіn, V. Yu. (2000). Modern-dzhaz tanets: Istoriya. Metodika. Praktika [Modern jazz dance: History. Method. Practice]. Moscow: “GITIS”, 440 p. [in Russian].

Polyatkov, S. S. (2005). Osnovy sovremennogo tantsa [Basics of modern dance]. Rostov to Don: Fenіks, 80 p. [in Russian].

Sharykov, D. I. (2010). Teoriia, istoriia ta praktyka suchasnoi khoreohrafii [Theory, history and practice of modern choreography]. Kyiv: KiMU, 208 p. [in Ukrainian].

Sharykov, D. I. (2013). Mystetstvoznavcha nauka khoreolohiia yak fenomen khudozhnoi kultury. Typolohiia khoreohrafii [Art science science choreology as a phenomenon of artistic culture. Typology of choreography]. Kyiv: KiMU, vol 3, 90 p. [in Ukrainian].

Ianina-Ledovska, Ye. V. (2014). “Vesna sviashchenna” I. Stravinskoho: pryntsypy kvalifikatsii khoreohrafichnykh traktuvan [I. Stravinsky’s “Holy Spring”: the principles of the qualification of choreographic interpretations]. Tendentsii rozvytku khoreohrafichnykh dystsyplin u vyshchykh mystetskykh navchalnykh zakladakh. Materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Trends in the Development of Choreographic Disciplines in Higher Artistic Educational Institutions. Proceedings of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference. (pp.133–138). Kyiv. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті