ДОСВІД ФІНЛЯНДІЇ В ОРГАНІЗАЦІЇ СПІВПРАЦІ ШКОЛИ І БАТЬКІВ УЧНІВ: ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.141895Ключові слова:
освіта, педагогічна просвіта, співпраця школи і родини, самоцінність, особистістьАнотація
У статті розглянуто окремі аспекти порівняльного аналізу педагогічно цінного досвіду організації педагогічної співпраці школи і батьків учнів в Україні (на прикладі досвіду В. Сухомлинського) і Фінляндії. Виявлено, що основою організації такої співпраці є принципові положення: індивідуалізації і рівності, гуманізації і високої міри довіри в освіті, принцип розвиваючого середовища, визнання необхідності високого рівня підготовки і оплати праці учителя. Проведено аналіз теоретичних праць вітчизняних та зарубіжних фахівців, який свідчить, що у контексті дослідження досвід Фінляндії є цінним з позицій організації зворотного зв’язку в системі “педагог-батьки дитини”, орієнтуванні на реальний запит ринку праці, спрямування співпраці учителів і батьків на вироблення у дитини компетенцій успішного життя, а не досвіду подолання проблем і соціально-педагогічних кризів.
Посилання
Deryabin, Yu. S. (2004). Sravnitelnaya pedagogika. Finlyandiya – odin iz mirovyih liderov v obrazovanii [Comparative Pedagogy. Finland is one of the world leaders in Education]. Pedagogy, no. 4, pp. 75–82. [in Russian].
Laboratoriia simeinoho vykhovannia Instytutu problem vykhovannia APN Ukrainy [Family Education Laboratory of Institute of Educational Problems of AESU]. Retrieved from http://ipv.org.ua/about-institute/history.html [in Ukrainian].
Sistema obrazovaniya Finlyandii [Educational System of Finland]. Retrieved from http://dic.edu.ru/information/national_systems/1544/)39 [in Russian].
Sukhomlynsky, V. A. (1980). Izbrannyie pedagogicheskie sochineniya [Selected Pedagogical Works]. Moscow: Pedagogy, vol. 2, p. 433 [in Russian].
Sukhomlynsky, V. A. (1990). Tematika besed s roditelyami v Pavlyisheskoy shkole [Topics of Talks with Parents in Pavlysh School]. Kak vospitat nastoyaschego cheloveka. Moscow: Pedagogy, pp. 59–60. [in Russian].
Human development tindices. Retrieved fromhttp: // hdr.undp.org/en/media/HDI_2008_EN_Tables.pdf [in English].
Lawler, S. (1991). Parent-Teacher Conferencing in Early Childhood Education. WashingtonDC: NEA, р.182. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.