ЕКОНОМІЧНА ОСВІТА ЯК ЧИННИК СОЦІАЛІЗАЦІЇ ШКОЛЯРІВ

Автор(и)

  • Олександр Шпак
  • Світлана Булавенко
  • Наталія Примаченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144137

Ключові слова:

економічна соціалізація, економічна освіта, ціннісні орієнтації, шляхи формування економічної соціалізації

Анотація

В умовах трансформаційних змін в Україні спостерігаються динамічні та глибокі зміни у соціальних характеристиках населення в цілому, зокрема молодшого покоління. Важливе місце в економічній соціалізації займає економічні потреби, характер і реалізація яких сприяють включенню особистості в соціальну діяльність, формуючи його економічну свідомість.

У статті йдеться про актуальність економічної соціалізації учнів, розглядається поняття та складові економічної соціалізації школярів, аналізуються шляхи економічної соціалізації, приділяється значна увага основним вимогам знань і вмінь учнів у галузі економіки.

Біографії авторів

Олександр Шпак

доктор педагогічних наук, професор Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ

Світлана Булавенко

кандидат педагогічних наук, докторант Інституту проблем виховання НАПН України

Наталія Примаченко

кандидат педагогічних наук, член Національної спілки журналістів України Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка

Посилання

Belinska, O.P. & Tichomandritska, O.O. (2009). Sotsialna psichologiya osobystosti [Social psychology of personality]. Мoscov: Academia, 304 p. [in Ukrainian].

Vyatkin, А. P. (2010). Psichologiya ekonomichniyi sotcializatsii osobystosti: subyektno-rolovy pidchid: моnjgrafiya [Psychology of economic socialization of the individual: the subjective-role approach: monograph]. Іrkutsk: IDU, 383p. [in Ukrainian].

Zagrebyn, V.V. (2014). Pidchody do vyznachennya kategorii “ekonomichna sotcializatsiya” [The approaches to the definition of the category “an economic socialization”]. The scientific and methodical electronic “Consept”, no. 2, p. 6. Available at: http://e-koncept.ru/2014/14030.htm. [in Ukrainian].

Іvanchenko, V.А. (2015). Zovnishni ta vnutrishni determinant protcesu sotsializatcii pidlitkiv z nepovnych simey: моnjgrafiya [The external and internal determinants of the process of socialization of adolescents from the single-parent families: monograph]. Кyiv: DSGU, p.180. [in Ukrainian].

Leleka, S.V. (2006). Aktuvizatsiya piznavalnoi diyalnosti uchniv na urokach ekonomiky [An activation of cognitive activity of students at economics lessons]. Economics in schools of Ukraine, no.4(17), pp. 8 – 11. [in Ukrainian].

Оvsyuk, N. (2011). Formuvannya ekonomichnoi kompetentnosti u protsesi vuvchennya geografii ta osnov ekonomiky [The formation of economic competence in the process of studying Geography and Fundamentals of Economics]. Geography and Basics of Economics in School, no. 1, pp.37–41. [in Ukrainian].

Оvcharuk. О. (2003). Комpetentnist yak klyuch do onovlennya zmistu [Competence as a key to updating the content of education]. A strategy of reforming the education in Ukraine. Кyiv: “К.І.S”, pp. 13–41. [in Ukrainian].

Тоpyzov, О. & Vіshкіnіnі, L. (2011). Комpetentnisny pidchid do navchannea [Competency approach to learning]. Geography and Basics of Economics in School, no. 5, pp. 34–37. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті