СИСТЕМНИЙ ПІДХІД У ДОСЛІДЖЕННІ СИСТЕМИ РОЗВИТКУ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ІНЖЕНЕРІВ АГРАРНОЇ СФЕРИ

Автор(и)

  • Олена Тітова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144213

Ключові слова:

творчий потенціал інженера, інноваційна інженерна діяльність, системний підхід, підготовка агроінженерів, розвиток інженерної творчості

Анотація

У статті подаються результати застосування системного підходу у дослідженні системи розвитку творчого потенціалу майбутніх інженерів для аграрного виробництва. Проаналізовано педагогічну систему підготовки творчого інженера у аграрних університетах. Визначено методологічні принципи для забезпечення системної спрямованості дослідження. Результати системного аналізу проблеми склали основу для розроблення та обґрунтування теоретико-методологічних засад розвитку творчого потенціалу майбутнього агроінженера.

Біографія автора

Олена Тітова

кандидат педагогічних наук, докторант кафедри педагогіки і педагогічної майстерності Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Bespalko, V. P. (1977). Osnovy teorii pedagogicheskikh system [The fundamentals of pedagogical systems]. Voronezh: Voronezh University Publ., 304 p. [in Russian].

Belova, L. O. (2004). Vykhovna systema VNZ: pytannia teorii i praktyky [Education system of the higher educational establishment: theoretical and practical issues]. Kharkiv: Publ., NUA, 264 p. [in Ukrainian].

Bushman, I. O. (2005). Systema osvity yak zasib modernizatsii ukrainskoi kultury [Educational system as a mean of Ukrainian culture modernization]. Kyiv: APN of Ukraine. Higher Education Institute, 18 p. [in Ukrainian].

Kniazeva, Ye. N. (1995). Odisseya nauchnogo razuma: sinergeticheskoe videnie nauchnogo progressa [The Odyssey of the scientific mind: synergetic view of the scientific progress]. Moscow: IFRAN, 228 p. [in Russian].

Luzan, P. H., Sopivnyk, I. V. & Vyhovska, S. V. (2012). Osnovy naukovo-pedagogichnykh doslidzhen: navchalno-metodychnyi posibnyk [The fundamentals of the scientific pedagogical research: Handbook]. Kyiv, 219 p. [in Ukrainian].

Protasova, N. H. (2000). Synergetychnyi pidkhid do upravlinnia innovatsiinymy protsessamy u pisliadyplomnoi osviti [The synergetic approach to the management of the innovation processes in post-graduate studying]. Pedagogical Innovations Journal: ideas, reality, prospects. Kyiv: Logos, pp. 281– 282. [in Ukrainian].

Titova, O. A. (2017). Analiz okremykh suchasnykh pidkhodiv do rozvytku tvorchogo potentsialu maibutnikh inzheneriv [Analysis of certain up-to-date approaches for development of engineering students creative potential]. Theory and Methods of Professional Education Journal (Electronic Edition). Kyiv: Institute of Vocational Education NAPS of Ukraine, vol. 13. pp. 57–64. [in Ukrainian].

Khotuntsev, Yu. L. & Khotuntsev, A. Yu. (2001). Nauchnyi metod, realnye sistemy i element sinergetiki [A scientific method, real systems and elements of synergy]. Pedagogical Education and Science Journal, vol. 2. pp. 9–16. [in Russian].

Shabanova, Yu. O. (2014). Systemnyi pidkhid u vyshchii shkoli [A system approach in the higher school: Handbook for Master students]. Donetsk: NHU Publ., 120 p. [in Ukrainian].

Banathy, B. (1996). Systems inquiry and its application in education. In D. Jonassen (Ed.), Handbook of research for educational communications and technology. New York: Simon and Shuster Macmillan. pp. 567–599. [in English].

Checkland, P., & Scholes, J. (1990). Soft-systems methodology in action, New York: Wiley. [in English].

Luppicini, R. A. (2005). Systems Definition of Educational Technology in Society. Educational Technology & Society. 8 (3), pp. 103–109. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті