КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО КОМПЕТЕНТНОГО ФАХІВЦЯ

Автор(и)

  • Раїса Мойсеєнко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144215

Ключові слова:

компетентнісний підхід, компетентність, компетенції, компетентна особистість

Анотація

У статті порушується проблема застосування компетентнісного підходу в закладах вищої освіти. Використання на сучасному етапі розвитку вітчизняної вищої школи компетентнісного підходу обумовлене зростаючими потребами ринку праці, що потребує компетентного спеціаліста з активною життєвою й фаховою позиціями, який зможе адаптуватися до ринкових умов й громадянського суспільства.

Зосереджена увага на ключових поняттях компетентнісного підходу: “компетентність” і “компетенція”. Основним результатом діяльності освітньої установи має стати не система знань, умінь і навичок студентів сама по собі, а набір ключових компетентностей.

Біографія автора

Раїса Мойсеєнко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та освіти Маріупольського державного університету

Посилання

Lokshyna, S. M. & Koryczkyj, V. F. (Ed.) (1998). Bolshoy slovar inostrannykh slov [A large dictionary of foreign words]. Moscow: UNVES, 784 р. [in Russian].

Vishnyakova, S. M. (1999). Professionalnoe obrazovanie. Slovar. Klyuchevye ponyatiya, terminy, aktualnaya leksika [Professional education. Dictionary. Key terms, terms, current vocabulary]. Moscow: NMC SPO, 538 p. [in Russian].

Zeer, E. F., Pavlova, A. M. & Symanyuk, E. E. (2005). Modernizatsiya professionalnogo obrazovaniya kompetentnostnyy podkhod [Modernization of vocational education competence approach]. Moscow: Publishing house of the Moscow Psychological and Social Institute, 190 p. [in Russian].

Zimnyaya, I. A. (2003). Klyuchevye kompetentsii – novaya paradigma rezultata obrazovaniya [Key competences – a new paradigm of the result of education]. Higher education in Russia, no. 4, pp. 34–40. [in Russian].

Ziaziun, I. A. (2005). Filosofiia postupu i prohnozu osvitnoi systemy [Philosophy of progress and forecast of the educational system]. Pedahohichna maisternist: problemy, poshuky, perspektyvy. Kyiv; Hlukhiv: RVV HDPU, рр. 10–18. [in Ukrainian].

Nahach, M. V. (2008). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv u shkolakh profesiinoho rozvytku v SShA [Preparation of future teachers in USA professional development schools]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv: Universytet menedzhmentu osvity Akademii pedahohichnykh nauk Ukrainy, 21 р. [in Ukrainian].

Natsionalna stratehiia rozvytku osvity v Ukraini na 2012–2021 roky [National Strategy for the Development of Education in Ukraine for 2012-2021]. [Electronic resourse]. Available at: zakon.rada.gov.ua/go/344/2013. [in Ukrainian].

Novikov, A. M. (2013). Metodologiya: slovar sistemy osnovnykh ponyatiy [Methodology: the dictionary of the system of basic concepts]. Moscow: Librocom, 208 p. [in Russian].

Pavlenko, Ye. A. (2014). Kompetentnostnyy podkhod – osnova formirovaniya metodicheskoy kultury budushchego prepodavatelya ekonomiki. In Еlzbieta Jaszczyszyn, Ewa Jagieііo & Jolanta Szada-Borzyszkowska (Ed.). [Competence approach as the base of forming of future economics teacher’s methodical culture]. Challenges and omissions in adult education: zb. scientific work, vol. 4, pp. 241–256. Siedlce: University of Natural Sciences and Humanities in Siedlce, Siedlce Scientific Society [in Poland].

Pavlenko, Olena Oleksiivna (2016). Formuvannia metodychnoi kultury vykladacha ekonomiky. Teoretyko-metodolohichnyi aspekt [Formation of methodical culture of the teacher of economics. Theoretical and methodological aspect]. Kryviy Rih: Roman Kozlov, 472 p. [in Ukrainian].

Pometun, O. I. (2004). Dyskusiia ukrainskykh pedahohiv navkolo pytan zaprovadzhennia kompetentnisnoho pidkhodu v ukrainskii osviti. In O. V. Ovcharuk (Ed.) [Discussion of Ukrainian teachers around the introduction of a competent approach in Ukrainian education]. Competency approach in modern education: world experience and Ukrainian perspectives. Series: Library for Educational Policy. Kyiv: “K.I.S.”, рр. 65–72. [in Ukrainian].

Subetto, A. I. (1992). Tvorchestvo. Zhizn. Zdorove i garmoniya (Etyudy kreativnoy ontologii) [Creation. A life. Health and harmony (Etudes of creative ontology)]. Moscow: Logos, 204 p. [in Russian].

Filonenko, M. M. (2016). Metodyka vykladannia u vyshchii medychnii shkoli na zasadakh kompetentnisnoho pidkhodu [Methodology of teaching in a higher medical school on the basis of a competent approach]. Kyiv: “Center for Educational Literature”, 88 p. [in Ukrainian].

Khutorskoy, A. B. (2003). Klyuchevye kompetentsii kak komponent lichnostno orientirovannoy paradigmy obrazovaniya [Competencies as a Component of the Personally Oriented Education Paradigm]. Public education, no. 2, рр. 58–65. [in Russian].

Munk Dieter (2002). Beruf und Kompetenz. Kompetenzentwicklung in der beruflichen Bildung. Leske+Budrich, Opladen, рр. 14–18. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті