ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144291Ключові слова:
інформаційна компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, цифрова грамотністьАнотація
Стаття присвячена формуванню однієї з важливих компетентностей учнів Нової української школи – інформаційно-цифрової. Здійснено аналіз останніх робіт дослідників із запропонованої проблеми. Виділено рівні формування інформаційно-цифрової компетентності, специфічні для вивчення іноземних мов, описано переваги інформаційно-цифрових технологій у порівнянні з традиційними методами навчання іноземних мов та функціональні можливості успішного використання даних технологій. Авторами виділені вміння, необхідні та достатні для формування інформаційно-цифрової компетентності старшокласників, розроблено додаток до підручника з англійської мови для учнів 10-го класу ЗНЗ у вигляді комплексу інформаційних технологій. Експериментально доведено ефективність використання зазначених технологій у формуванні інформаційно-цифрової компетентності учнів старшої школи засобами іноземної мови.
Посилання
Bykov, V. Iu. (Ed.). (2010). Suchasni zavdannia informatyzatsii osvity [Modern tasks of informatization of education]. Information Technologies and Learning Tools: Electronic Scientific Specialty Edition. [Electronic resource]. Institute of Information Technologies and Training of National Academy of Sciences of Ukraine, University of Education Management of National Academy of Sciences of Ukraine; No. 1 (15). Available at: http:/www.ime.udu-ua.net/em15/emg.html.[in Ukrainian].
Hurevych, R. S. (2007). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv zasobamy multymediinykh tekhnolohii [The Formation of informational competence of future teachers by means of multimedia technologies]. Scientific notes. Series: Pedagogics. pp. 38–41. [in Ukrainian].
Kubrak, S. V. (2011). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u profesiinomu samorozvytku maibutnoho vchytelia filolohichnoho profiliu [The use of information technologies in the professional self-development of the future teacher of the philological profile]. Textbook. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franko, 92 p. [in Ukrainian].
Hrynevych, L., Elkin, O., Kalashnikova, S., Kobernyk, I. & Kovtunets, V. et al. Nova Kontseptsiia ukrainskoi shkoly [New Concept of the Ukrainian School]. (Ed.). M. Hryshchenko. Available at: http://www.oblosvita.mk.ua/attachments/article/3935/. [in Ukrainian].
Pietukhova, L. Ie. (2000). Informatychna kompetentnist maibutnoho fakhivtsia yak pedahohichna problema [The informative competence of the future specialist as a pedagogical problem]. Kompiuter u shkoli ta simi [Computer at school and family]. pp. 41–45. [in Ukrainian].
Prokhorova, S. M. (2015). Poniattia tsyfrovoi kompetentnosti vchytelia inozemnoi movy u svitovomu osvitnomu prostori [The concept of digital competence of foreign language teachers in the world educational space]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical sciences. Vol. 4, pp. 113–116. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDUP_2015_4_24. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.