ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Вадим Калінін
  • Лариса Калініна

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144291

Ключові слова:

інформаційна компетентність, інформаційно-цифрова компетентність, інформаційно-комунікаційні технології, цифрова грамотність

Анотація

Стаття присвячена формуванню однієї з важливих компетентностей учнів Нової української школи – інформаційно-цифрової. Здійснено аналіз останніх робіт дослідників із запропонованої проблеми. Виділено рівні формування інформаційно-цифрової компетентності, специфічні для вивчення іноземних мов, описано переваги інформаційно-цифрових технологій у порівнянні з традиційними методами навчання іноземних мов та функціональні можливості успішного використання даних технологій. Авторами виділені вміння, необхідні та достатні для формування інформаційно-цифрової компетентності старшокласників, розроблено додаток до підручника з англійської мови для учнів 10-го класу ЗНЗ у вигляді комплексу інформаційних технологій. Експериментально доведено ефективність використання зазначених технологій у формуванні інформаційно-цифрової компетентності учнів старшої школи засобами іноземної мови.

Біографії авторів

Вадим Калінін

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач лабораторії упровадження освітніх інновацій Комунальний заклад “Житомирський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Житомирської обласної ради

Лариса Калініна

кандидат педагогічних наук, професор кафедри міжкультурної комунікації та прикладної лінгвістики Житомирського державного університету імені Івана Франка

Посилання

Bykov, V. Iu. (Ed.). (2010). Suchasni zavdannia informatyzatsii osvity [Modern tasks of informatization of education]. Information Technologies and Learning Tools: Electronic Scientific Specialty Edition. [Electronic resource]. Institute of Information Technologies and Training of National Academy of Sciences of Ukraine, University of Education Management of National Academy of Sciences of Ukraine; No. 1 (15). Available at: http:/www.ime.udu-ua.net/em15/emg.html.[in Ukrainian].

Hurevych, R. S. (2007). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv zasobamy multymediinykh tekhnolohii [The Formation of informational competence of future teachers by means of multimedia technologies]. Scientific notes. Series: Pedagogics. pp. 38–41. [in Ukrainian].

Kubrak, S. V. (2011). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u profesiinomu samorozvytku maibutnoho vchytelia filolohichnoho profiliu [The use of information technologies in the professional self-development of the future teacher of the philological profile]. Textbook. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franko, 92 p. [in Ukrainian].

Hrynevych, L., Elkin, O., Kalashnikova, S., Kobernyk, I. & Kovtunets, V. et al. Nova Kontseptsiia ukrainskoi shkoly [New Concept of the Ukrainian School]. (Ed.). M. Hryshchenko. Available at: http://www.oblosvita.mk.ua/attachments/article/3935/. [in Ukrainian].

Pietukhova, L. Ie. (2000). Informatychna kompetentnist maibutnoho fakhivtsia yak pedahohichna problema [The informative competence of the future specialist as a pedagogical problem]. Kompiuter u shkoli ta simi [Computer at school and family]. pp. 41–45. [in Ukrainian].

Prokhorova, S. M. (2015). Poniattia tsyfrovoi kompetentnosti vchytelia inozemnoi movy u svitovomu osvitnomu prostori [The concept of digital competence of foreign language teachers in the world educational space]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical sciences. Vol. 4, pp. 113–116. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDUP_2015_4_24. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті