DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144291

ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ЦИФРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЯК КЛЮЧОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Вадим Калінін, Лариса Калініна

Анотація


Стаття присвячена формуванню однієї з важливих компетентностей учнів Нової української школи – інформаційно-цифрової. Здійснено аналіз останніх робіт дослідників із запропонованої проблеми. Виділено рівні формування інформаційно-цифрової компетентності, специфічні для вивчення іноземних мов, описано переваги інформаційно-цифрових технологій у порівнянні з традиційними методами навчання іноземних мов та функціональні можливості успішного використання даних технологій. Авторами виділені вміння, необхідні та достатні для формування інформаційно-цифрової компетентності старшокласників, розроблено додаток до підручника з англійської мови для учнів 10-го класу ЗНЗ у вигляді комплексу інформаційних технологій. Експериментально доведено ефективність використання зазначених технологій у формуванні інформаційно-цифрової компетентності учнів старшої школи засобами іноземної мови.


Ключові слова


інформаційна компетентність; інформаційно-цифрова компетентність; інформаційно-комунікаційні технології; цифрова грамотність

Повний текст:

PDF

Посилання


Bykov, V. Iu. (Ed.). (2010). Suchasni zavdannia informatyzatsii osvity [Modern tasks of informatization of education]. Information Technologies and Learning Tools: Electronic Scientific Specialty Edition. [Electronic resource]. Institute of Information Technologies and Training of National Academy of Sciences of Ukraine, University of Education Management of National Academy of Sciences of Ukraine; No. 1 (15). Available at: http:/www.ime.udu-ua.net/em15/emg.html.[in Ukrainian].

Hurevych, R. S. (2007). Formuvannia informatsiinoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv zasobamy multymediinykh tekhnolohii [The Formation of informational competence of future teachers by means of multimedia technologies]. Scientific notes. Series: Pedagogics. pp. 38–41. [in Ukrainian].

Kubrak, S. V. (2011). Vykorystannia informatsiinykh tekhnolohii u profesiinomu samorozvytku maibutnoho vchytelia filolohichnoho profiliu [The use of information technologies in the professional self-development of the future teacher of the philological profile]. Textbook. Zhytomyr: Vyd-vo ZhDU im. I. Franko, 92 p. [in Ukrainian].

Hrynevych, L., Elkin, O., Kalashnikova, S., Kobernyk, I. & Kovtunets, V. et al. Nova Kontseptsiia ukrainskoi shkoly [New Concept of the Ukrainian School]. (Ed.). M. Hryshchenko. Available at: http://www.oblosvita.mk.ua/attachments/article/3935/. [in Ukrainian].

Pietukhova, L. Ie. (2000). Informatychna kompetentnist maibutnoho fakhivtsia yak pedahohichna problema [The informative competence of the future specialist as a pedagogical problem]. Kompiuter u shkoli ta simi [Computer at school and family]. pp. 41–45. [in Ukrainian].

Prokhorova, S. M. (2015). Poniattia tsyfrovoi kompetentnosti vchytelia inozemnoi movy u svitovomu osvitnomu prostori [The concept of digital competence of foreign language teachers in the world educational space]. Zhytomyr Ivan Franko State University Journal. Pedagogical sciences. Vol. 4, pp. 113–116. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDUP_2015_4_24. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Биков В. Ю. Сучасні завдання інформатизації освіти /В.Ю. Биков / Інформаційні технології і засоби навчання: електронне наукове фахове видання [Електронний ресурс]/ Інститут інформаційних технологій і засобів навчання АПН України, ун-т менеджменту освіти АПН України; гол. ред.: В.Ю. Биков. – 2010. – № 1 (15). Режим доступу: http:/www.ime.udu-ua.net/em15/emg.html.

Гуревич Р. С. Формування інформаційної компетентності майбутніх учителів засобами мультимедійних технологій // Наукові записки. Серія: Педагогіка. – 2007. – С. 38 – 41.

Кубрак С. В. Використання інформаційних технологій у професійному саморозвитку майбутнього вчителя філологічного профілю: Навчально-методичний посібник. – Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франко, 2011. – 92 с.

Нова Концепція української школи / Л. Гриневич, О. Елькін, С. Калашнікова, І. Коберник, В. Ковтунець та ін// за заг. ред. М. Грищенко http://www.oblosvita.mk.ua/attachments/article/3935/

Пєтухова Л. Є. Інформатична компетентність майбутнього фахівця як педагогічна проблема / Л.Є. Пєтухова // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2000. – С. 41 – 45.

Прохорова С. М. Поняття цифрової компетентності вчителя іноземної мови у світовому освітньому просторі / С. М. Прохорова // Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 4. – С. 113–116. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VZhDUP_2015_4_24





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)