РОЛЬ КАЗОК ІВАНА ФРАНКА У ФОРМУВАННІ НАЦІОНАЛЬНО-КУЛЬТУРНИХ ЦІННОСТЕЙ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Юлія Гукало

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144327

Ключові слова:

національно-культурні цінності, культура, казка, літературне читання

Анотація

У статті розкривається роль казок Івана Франка у формуванні національно-культурних цінностей учнів початкової школи. Окреслено поняття “національно-культурні цінності”, визначено національно-культурні цінності українського народу.

І. Франко спонукає до високих та шляхетних духовних запитів для молодих читачів, залучаючи дітей до сприйняття та розуміння фантастичних уявлень, надає їм багатий пізнавальний матеріал про життя природи та суспільства. Казки стають для маленького читача початковим орієнтиром для логічного осмислення життя, вони розвивають почуття гідності, любов до навколишнього середовища, гордість за свою землю, мову.

Біографія автора

Юлія Гукало

магістр факультету початкової та мистецької освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Naumenk, V. (2014). Literaturne chytannya: ukr. mova. dlya zahalnoosvit. navch. zakl. z navchannyam ukr. movoyu: pidruch. dlya 3-ho kl. zahalnoosvit. navch. zakl. [Literary reading: ukr. language. for general education. For 3rd class general education]. Kyiv: Genesis, 176 p. [in Ukrainian].

Savchenko, O. Ya. (2015). Literaturne chytannya. Ukrayinska mova. 4 klas: pidruch. dlya zahalnoosvit. navch. zakl. [Literary reading. Ukrainian language. Grade 4]. Kyiv: Publishing House “Education”,178 p. [in Ukrainian].

Literaturne chytannya. Navchalna prohrama dlya zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv 2–4 klasy [Literary reading. Educational program for general educational institutions of 2-4 classes]. Retrieved from:https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-dlya-pochatkovoyi-shkoli [in Ukrainian].

Mironova, N. (2007). Rol kazky na osobystist dytyny [The role of a fairy tale on the personality of a child]. Preschool education, no. 5, pp. 12–13. [in Ukrainian].

Ohar, A. (2017). Kontseptosfera tvoriv I. Franka dlya ditey (na materiali zbirky kazok “Koly shche zviri hovoryly”) [Conceptosphere works I.Franka for children (on the material collection of fairy tales “When the animals were talking”)]. Youth & market, no. 7, pp. 43 – 47. [in Ukrainian].

Ohar, A. (2017). Ukrainian concept sphere: the appearangce aspect. Native word in the ethno-cultural dimension: Collection of scientific works. Drohobych: Posvit, pp. 176 – 184. [in English].

Romanyuk, N. Y. (2001). Zahalnolyudski i natsionalni dukhovni tsinnosti – sertsevyna osvity i vykhovannya [General human and national spiritual values – the core of education and upbringing]. Bulletin of the Academy of Medical Sciences of Ukraine. Medical and biological and spiritual and psychological aspects of the Chernobyl accident, no. 1, pp. 343 – 348. [in Ukrainian].

Sabat, H. (2013). Franko i dytyacha literatura: problemy funktsionuvannya ta retseptsiyi kazok pro tvaryn [Franko and children’s literature: problems of the functioning and reception of fairy tales about animals]. Native word in the ethno-cultural dimension: Collection of scientific works. Drohobych: Posvit, pp. 393 – 404. [in Ukrainian].

Sokhomlynsky, V. O. (1980). Vybrani tvory [Selected Works]. Kyiv: Soviet school, 653 p. [in Ukrainian].

Fesyukova, L. B. (2000). Vospytanye skazkoy: Dlya raboty s detmy doshkolnoho vozrasta [Education by a fairy tale: For working with children of preschool age]. Moscow: LLC “Firm” Izdatelstvo AST ”; Kharkiv: Folio, pp. 3–9. [in Russian].

Yuzva, L. (2013). Natsionalno-kulturni tsinnosti: variatsiyi v mezhakh pokolin [National-cultural values: variations within generations]. Retrieved from: http://www.academia.edu/ [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті