СОЦІАЛЬНО-КОМУНІКАТИВНА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОСТІ ВИХОВАТЕЛЯ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Роксолана Придатко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.144328

Ключові слова:

соціально-комунікативна компетентність, вихователь ЗДО, професійність, соціальна компетентність

Анотація

Стаття присвячена теоретичному узагальненні наукової проблеми формування соціально-комунікативної компетенції вихователя закладу дошкільної освіти. Соціально-комунікативна компетентність вихователя закладу дошкільної освіти розглядається як здатність педагога реально оцінювати навколишню дійсність, зрозуміти основні закономірності соціальної ситуації, знайти інформацію в невизначених умовах і впевнено будувати свою поведінку для досягнення балансу між власними потребами й очікуваннями, сенсом життя і вимогами соціальної дійсності; вміння здійснювати відповідні комунікативні дії в певному колі ситуацій міжособистісної взаємодії та фахові знання закономірностей і форм спілкування й правил поведінки в різноманітних ситуаціях.

Біографія автора

Роксолана Придатко

магістр кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Bekh, I. D. (2003). Vykhovannia osobystosti: u 2 kn. [Education of the person: in two books.]. The second book: A personality-oriented approach: the scientific and practical principles. Kyiv: Lybid, 344 p. [in Ukrainian].

Bohush, A. M. (2001). Nastupnist, perspektyvnist, spadkoiemnist – skladovi neperervnoi osvity [Continuity, perspective, and succession are the constituents of the continuous education]. Preschool education, no. 11, pp. 11–12. [in Ukrainian].

Hushlevska, I. (2004). Poniattia kompetentnosti u vitchyznianii ta zarubizhnii pedahohitsi [The concept of competence in the domestic and foreign Pedagogy]. School education, no.3, pp. 22–24. [in Ukrainian].

Bibik, N. M., Vashchenko, L. S., Lokshyna, O. I. et al; (Ed.). O. V. Ovcharuk (2004). Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy [A competency approach in the modern education: the world experience and Ukrainian perspectives]. Kyiv: KIS, 112 p. [in Ukrainian].

Komunikatyvna kompetentsiia [Communicative competence]. [Electronic resource]. Available at: http: // wjournal.com.ua/komunikativna-kompetencija. html. [in Ukrainian].

Lytvynenko, S. A. &. Yamnytskyi, V. M. (2003). Dytyna i seredovyshche: problemy vzaiemodii [The child and the environment: the problems of interaction]. Humanitarian Herald of Pereyaslav-Khmelnytskiy Hryhoriy Skovoroda State Pedagogical University: Scientific and Theoretical Journal. Pereiaslav-Khmelnytskyi, pp. 215–220. [in Ukrainian].

Lutsenko, I. O. (2001). Hotuiemos do movlennievoho spilkuvannia z doshkilnykamy: navch. posib. [We are preparing for speech communication with preschoolers]. [Electronic resource]. Ministry of Education and Science of Ukraine. National Academy of Sciences of Ukraine, Mykhaylo Drahomanov National Pedagogical University. Kyiv: NPU, 96 p. Available at: http://catalog. odnb. odessa.ua/opac/index.php?url=/notices/index/IdNotice:5487/Source:default. [in Ukrainian].

Mudrik, A. (2005). Sotsializatsiya cheloveka kak problema [Socialization of person as a problem]. Social pedagogy, no.4, pp.47–57. [in Russian].

Sarapulova, Ye. H. & Panchenko, T. D. (2008). Samopiznannia ta etyka spilkuvannia yak zasoby formuvannia komunikatyvnykh vmin u predstavnykiv molodoho pokolinnia [The self-knowledge and ethics of communication as a means of forming the communicative skills among the representatives of the young generation]. Pedagogy of Tolerance, no.(45), pp. 57–65. [in Ukrainian].

Skrypchenko, O. V. & Ohorodniichuk, Z. V. et al., (2001). Vikova ta pedahohichna psykholohiia: navch. posib. [Age and Pedagogical Psychology: Tutor manual]. Kyiv: Prosvita, 416 p. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1977). Sertse viddaiu ditiam [I give my heart to children]. Selected works in 5 volumes.Vol. 3. Kyiv: Rad. Shkola, 670 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті