ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.146989Ключові слова:
естетичне виховання, художньо-естетичний розвиток, художньо-естетична компетентність, засоби формування художньо-естетичної компетентності, діти старшого дошкільного вікуАнотація
У статті проаналізовано основні засоби формування художньо-естетичної компетентності старших дошкільників, що охоплює емоційно-чуттєвий, пізнавальний, практичний, ціннісний та творчий компоненти; обґрунтовано, що своєчасне спілкування з творами різних видів мистецтва (образотворчого, музичного, літературного, театрального, декоративно-ужиткового тощо), введення дитини у світ краси і гармонії сприяють її художньо-естетичному розвитку; з’ясовано, що рівень художньо-естетичного розвитку старшого дошкільника визначається почуттям його задоволення від процесу і результатів власної творчої художньо-естетичної діяльності.Посилання
Bilan, O.I., Vozna, L.M., Maksymenko, O.L. et al. (2013). Ukrainske doshkillia: prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku [Ukrainian preschool: a program for the development of a child of preschool age]. Ternopil: Mandrivets Publ, 264 р. [in Ukrainian].
Borshch, R.M. & Samoilyk, D. V. (2013). Radist tvorchosti: prohrama khudozhno-estetychnoho rozvytku ditei rannoho ta doshkilnoho viku [Joy of creativity: program of artistic-aesthetic development of children of early and preschool age]. Ternopil: Mandrivets Publ., 72 р. [in Ukrainian].
Kazmerchuk, I. & Fedorova, M. (2012). Estetychne vykhovannia doshkilnykiv zasobamy pryrody [Aesthetic upbringing of preschoolers by means of nature]. Innovative experience of teachers of preschool and primary education of Zhytomyr region. Zhytomyr, рр. 107 – 110. [in Ukrainian].
Klokova, Yu. (2011). Formuvannia khudozhno-estetychnoho smaku v doshkilnykiv [Formation of artistic-aesthetic taste of preschoolers]. Bulletin of the Institute for the Development of the Child (addition): methodical and practical materials. vol. 2, Kyiv. рр. 265 – 268. [in Ukrainian].
Matviienko S. I. (2016). Khudozhnia pratsia ta osnovy dyzainu [Artwork and design basics]. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia Publ., 201 р. [in Ukrainian].
Oderii, L. & Rozdymakha, A. (2010). Rozvytok khudozhnikh ta estetychnykh zdibnostei ditei starshoho doshkilnoho viku [Development of artistic and aesthetic abilities of children of the senior preschool age]. Actual problems of psycho-pedagogical and social support of the child in the early stages of socialization. Humanization of the educational process. vol. 4, part 1, Slovyansk. рр. 217 – 222. [in Ukrainian].
Savitska, I. Iu. Khudozhno-estetychnyi rozvytok uchniv molodshykh shkoliariv zasobamy mystetstva [Artistic and aesthetic development of pupils of junior pupils by means of art]. [Electronic resource]. Available at: http://tme.umo.edu.ua/docs/Dod/2_2010/savitska.pdf [in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V.O. (1976). Vybrani tvory: v 5-ty t. [Selected works: in 5 t.]. Kyiv, vol. 2. р. 410. [in Ukrainian].
Tarasenko, H. (2012). Formuvannia u doshkilnykiv humanno-osobystisnoho stavlennia do pryrody: aksiolohichnyi aspekt [Formation in preschoolers of a humane-personal approach to nature: an axiological aspect]. Actual problems in preschool. Drohobych: RVV DDPU im. I. Franka Publ., рр. 13 – 20. [in Ukrainian].
Shevchuk, A. (2012). Dytyna u sviti kultury: oriientyry do osvitnoi linii [Child in the world of culture: guidelines for the educational line]. Preschool education. No. 9, рр. 15 – 21. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.