ЗАСОБИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ

Автор(и)

  • Ірина Паласевич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.146989

Ключові слова:

естетичне виховання, художньо-естетичний розвиток, художньо-естетична компетентність, засоби формування художньо-естетичної компетентності, діти старшого дошкільного віку

Анотація

У статті проаналізовано основні засоби формування художньо-естетичної компетентності старших дошкільників, що охоплює емоційно-чуттєвий, пізнавальний, практичний, ціннісний та творчий компоненти; обґрунтовано, що своєчасне спілкування з творами різних видів мистецтва (образотворчого, музичного, літературного, театрального, декоративно-ужиткового тощо), введення дитини у світ краси і гармонії сприяють її художньо-естетичному розвитку; з’ясовано, що рівень художньо-естетичного розвитку старшого дошкільника визначається почуттям його задоволення від процесу і результатів власної творчої художньо-естетичної діяльності.

Біографія автора

Ірина Паласевич

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bilan, O.I., Vozna, L.M., Maksymenko, O.L. et al. (2013). Ukrainske doshkillia: prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku [Ukrainian preschool: a program for the development of a child of preschool age]. Ternopil: Mandrivets Publ, 264 р. [in Ukrainian].

Borshch, R.M. & Samoilyk, D. V. (2013). Radist tvorchosti: prohrama khudozhno-estetychnoho rozvytku ditei rannoho ta doshkilnoho viku [Joy of creativity: program of artistic-aesthetic development of children of early and preschool age]. Ternopil: Mandrivets Publ., 72 р. [in Ukrainian].

Kazmerchuk, I. & Fedorova, M. (2012). Estetychne vykhovannia doshkilnykiv zasobamy pryrody [Aesthetic upbringing of preschoolers by means of nature]. Innovative experience of teachers of preschool and primary education of Zhytomyr region. Zhytomyr, рр. 107 – 110. [in Ukrainian].

Klokova, Yu. (2011). Formuvannia khudozhno-estetychnoho smaku v doshkilnykiv [Formation of artistic-aesthetic taste of preschoolers]. Bulletin of the Institute for the Development of the Child (addition): methodical and practical materials. vol. 2, Kyiv. рр. 265 – 268. [in Ukrainian].

Matviienko S. I. (2016). Khudozhnia pratsia ta osnovy dyzainu [Artwork and design basics]. Nizhyn: NDU im. M. Hoholia Publ., 201 р. [in Ukrainian].

Oderii, L. & Rozdymakha, A. (2010). Rozvytok khudozhnikh ta estetychnykh zdibnostei ditei starshoho doshkilnoho viku [Development of artistic and aesthetic abilities of children of the senior preschool age]. Actual problems of psycho-pedagogical and social support of the child in the early stages of socialization. Humanization of the educational process. vol. 4, part 1, Slovyansk. рр. 217 – 222. [in Ukrainian].

Savitska, I. Iu. Khudozhno-estetychnyi rozvytok uchniv molodshykh shkoliariv zasobamy mystetstva [Artistic and aesthetic development of pupils of junior pupils by means of art]. [Electronic resource]. Available at: http://tme.umo.edu.ua/docs/Dod/2_2010/savitska.pdf [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V.O. (1976). Vybrani tvory: v 5-ty t. [Selected works: in 5 t.]. Kyiv, vol. 2. р. 410. [in Ukrainian].

Tarasenko, H. (2012). Formuvannia u doshkilnykiv humanno-osobystisnoho stavlennia do pryrody: aksiolohichnyi aspekt [Formation in preschoolers of a humane-personal approach to nature: an axiological aspect]. Actual problems in preschool. Drohobych: RVV DDPU im. I. Franka Publ., рр. 13 – 20. [in Ukrainian].

Shevchuk, A. (2012). Dytyna u sviti kultury: oriientyry do osvitnoi linii [Child in the world of culture: guidelines for the educational line]. Preschool education. No. 9, рр. 15 – 21. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті