ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ З СУСПІЛЬСТВОЗНАВСТВА – ТВОРЧА МАЙСТЕРНЯ КОМПЕТЕНТНОГО УЧНЯ

Автор(и)

  • Наталія Жидкова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.147035

Ключові слова:

практичні заняття, суспільствознавча галузь освіти, навчання історії та правознавства, творчість учнів, компетентність, модель практичного заняття, проблемне завдання

Анотація

У статті розкрито окремі аспекти понятійно-категоріального апарату практичних занять з правознавства як творчої майстерні компетентного учня. З’ясовано, що творчість учнів розвивається під час розв’язання проблемних завдань з використанням засобів та прийомів розвитку емоційного та логічного мислення. Проведений аналіз змісту практичних занять дозволив визначити ознаки, що вирізняють їх з поміж інших уроків. В основі запропонованої етапної моделі практичного заняття, спрямованої на розвиток творчості учнів, – пошук ефективного способу розв’язання проблеми у спільній діяльності класу.

Біографія автора

Наталія Жидкова

кандидат педагогічних наук, учитель Менської гімназії Менської міської ради Чернігівської обл.

Посилання

Amosov, N. M. (1979). Algoritmy razuma [Algorithms of mind]. Kyiv: Naukova dumka, 223 p. [in Russian].

Ghoncharenko, S. U. (1997). Ukrajinsjkyj pedaghoghichnyj slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybidj, 376 p. [in Ukrainian].

Bakhanov, K. O. (1991). Laboratorno-praktychni roboty z istoriji v serednij shkoli [Practical laboratory exercise designed in the school]. Ukrainian history journal, 4. pp. 86 – 93. [in Ukrainian].

Vlasov V. S. (20014). Metodyka provedennja praktychnykh zanjatj u 6 klasi [Metodology the holding of practical exsercises]. History and social studies in the school Ukrainian: theory and methodology of teaching, no.9, pp.16–35. [in Ukrainian].

Vjazemskij, E. E. & Strelova, O. Ju. (2003). Teorija i metodika prepodavanija istorii [The theory and methodology of teaching history]. Moscov: Vlados, 384 p. [in Russian].

Instruktyvno-metodychni rekomendaciji shhodo vyvchennja v zakladakh zaghaljnoji serednjoji osvity navchaljnykh predmetiv ta orghanizaciji osvitnjogho procesu u 2018/2019 n.r. [Instructive-methodological recommendations of education in general secondary education establishments and the organization of the educational process on 2018 – 2019]. Ministry of Education and Science of Ukraine, 03.07.2018. Available at: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/metodichni-rekomendaciyi [in Ukrainian].

Malijenko, Ju. B. (2013). Praktychni zanjattja v systemi istorychnoji osvity osnovnoji shkoly: metodychnyj komentar do proghramy 2012 roku z istoriji dlja osnovnoji shkoly [Practical exercises in system historical education of the basic school: methodological comment to program 2012 of history for basic school]. History and social studies in Ukrainian school: theory and methodology of teaching, no.5–6, pp. 42–47. [in Ukrainian].

Mamchuk, L. P. (2014). Tvorchistj ta tvorchi zdibnosti osobystosti u suchasnij psykhologhiji [Creativity and creative skills of the individual in modern psychology]. Realities and Prospects: zb. nauk. pr. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/prp_2014_3_31, vol. 3, pp. 96–100. [in Ukrainian]

Moljako, V. O. (2018). Informatsionnye indikatory odarennosti [Information indicators of the gifts]. Obdarovani dity – intelektualnyi potentsial derzhavy: materialy Mizhnarodnoi naukovo-praktychnoi konferentsii, 2-8 lypnia 2018 r., m.Chornomorsk, Odeska obl. – Gifted children are intellectual potential of state. Proceedings of the All Ukrainian Scientific and Practical Conference. (pp. 184–194). Kyiv: Institute of gifted NAPNU. [in Ukrainian].

Moroz, P. V. (2010). Metodyka rozvytku v shkoljariv vminnja bachyty problemy zasobamy iljustracij pidruchnyka istoriji starodavnjogho svitu [Methodology of the development in students of the skill to see of the problem]. Challenges of the modern of texstbook: Institute of Education Sciences, Kyiv: Pedaghoghichna dumka,vol. 10, pp. 482–493. [in Ukrainian].

Pevcova, E. A. (2002). Teorija i metodika obuchenija pravu: Ucheb. [The theory and methodology of teaching law: textbook]. Moscov: Vlados, 459 p. [in Russian].

Pometun, O. I. & Freiman, H. O. (2016). Metodyka navchannja istoriji v shkoli [Teaching methodology history in the school]. Kyiv: Gheneza, 328 p. [in Ukrainian].

Remekh, T.O. (2016). Praktychni zanjattja z pravoznavstva: metodychnyj aspekt [Practical exercises on law]. Ukrainian pedagogical journal, no.4, pp. 43–51. [in Ukrainian].

Rjabovol, L. T. (2014). Osoblyvosti uroku jak formy orghanizaciji kompetentnisnogho navchannja pravoznavstva [Espesially of the lesson as form of organization by competent training of law]. Scientific notes, vol. 132, Kirovoghrad: RVV KDPU im. V.Vynnychenka, pp.293–297. [in Ukrainian].

Savchenko, O. (2011). Kljuchovi kompetentnosti – innovacijnyj rezuljtat shkiljnoji osvity [Key competencies are an innovative result of school education]. Native school, no.8 – 9, pp. 4–8. [in Ukrainian].

Turynina, O.L. (2007). Psykhologhija tvorchosti: navch. posib. [Psychology of creativity: training manual]. Kyiv: MAUP, 160 p. [in Ukrainian].

Filosofsjkyj encyklopedychnyj slovnyk (2002). [Philosophical encyclopedic dictionary]. Kyiv: Abrys, 742 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті