ПРОБЛЕМА РОЗВИТКУ АДЕКВАТНОЇ САМООЦІНКИ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ У ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ

Автор(и)

  • Христина Марія Карвацька

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.147045

Ключові слова:

старший дошкільний вік, адекватна самооцінка, розвиток самооцінки, психолого-педагогічні дослідження

Анотація

Стаття присвячена аналізу психолого-педагогічних досліджень щодо формування адекватної самооцінки дитини у старшому дошкільному віці. Аналіз та узагальнення підходів і концепцій до вивчення проблеми самооцінки дошкільників свідчить, що дошкільний вік є сприятливим для формування самооцінки дитини і виступає важливою передумовою зародження її адекватності. У старшому дошкільному віці потреба дитини у оцінці дорослого велика, однак самооцінка дитини починає опиратися на результати і висновки, які дитина отримує в індивідуальному досвіді.

Біографія автора

Христина Марія Карвацька

магістр кафедри початкової та дошкільної освіти Львівського національного університету імені Івана Франка

Посилання

Bekh, I.D. (1991). Nravstvennost lichnosti: strategiya stanovlennya [Morality of the individual: the strategy of becoming]. Rovno: Redakts.-izdat. otdel upr. po pechati, 146 p. [in Russian].

Bekh, I.D. (1998).Osobystisno zoriientovane vykhovannia [Personality oriented education]. Kyiv: IZMN, 204 p. [in Ukrainian].

Kononko, O.L. (1997). Tsinnisne stavlennia do sebe [Valuable attitude towards oneself]. Mystetstvo zhyttietvorchosti osobystosti [The Art of Life Creative Personality]. Kyiv: IZMN, pp. 96 – 126. [in Ukrainian].

Kostiuk, H.S. (1989). Zahalna kharakterystyka ontohenezu liudskoi psykhiky [The general characteristics of ontogenesis of the human psyche]. The educational process and mental development of personality. Kyiv: Rad. shk., pp. 70 – 98. [in Ukrainian].

Oliinyk, O.O. (2008). Osoblyvosti psykhokorektsiinoi roboty u formuvanni samootsinky starshykh doshkilnykiv [The peculiarities of psycho-correction work in the formation of self-esteem of senior preschool children]. The problems of empirical research in psychology. Kyiv: Hnozys, Vol. 1, pp. 347 – 352. [in Ukrainian].

arapulova, Ye.H. (2001). Formuvannia optymalnoi samootsinky yak peredumova stanovlennia aktyvnoi zhyttievoi pozytsii osobystosti [The formation of optimal self-esteem as a prerequisite of the formation of an active life position of the individual].Innovatsiina systema vykhovnoi roboty na osnovi produkuvannia sotsialnoho rozvytku osobystosti: materialy Vseukr. nauk.-prakt. konf., 1 – 2 berez. – An innovative system of educational work on the basis of production of social development of personality: Proceedings of the Ukrainian Scientific and Practical Conference, the 1st-2nd of March, (pp.116–122). Lutsk. [in Ukrainian].

Stadnyk, H.O. (1992). Vyvchennia piznavalnoi aktyvnosti ditei [Study of cognitive activity of children]. Preschool education. No. 9, pp. 6 – 8. [in Ukrainian].

Umanets, L.I. (1983). Vid samootsinky v hri – do piznannia sebe [From self-esteem in the game – to self-knowledge]. Preschool education. No. 4, pp. 20 – 21. [in Ukrainian].

Chamata, P. R. (1995). Samosvidomist ta yii rozvytok u ditei [Self-awareness and its development in children]. Kyiv: Znannia, 48 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті