DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152091

ІНШОМОВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОГО ПРОФІЛЮ: ЧИННИКИ ТА СУПЕРЕЧНОСТІ В РЕАЛІЗАЦІЇ

Катерина Павелків

Анотація


У статті представлено аналіз загальних характеристик чинників та принципів реалізації іншомовної підготовки майбутніх фахівців соціального профілю в умовах університету. На підставі широкого кола наукових джерел, що прямо чи опосередковано пов’язані з проблемою статті, окреслено специфіку вітчизняної теорії і методики іншомовної підготовки фахівців; обґрунтовано провідні суперечності, що виникають у процесі іншомовної підготовки фахівців соціальної сфери. На засадах сформованості ключових компетенцій з’ясовано специфіку відображення означених компетенцій в іншомовній підготовці майбутніх фахівців соціальної сфери, як: здатність вивчати, здатність до пошуку, здатність розвивати рівень своїх мислительних процесів, навички співробітництва, здатність до діяльності, здатність до адаптації.


Ключові слова


іншомовна підготовка; фахівці соціальної сфери; ключові компетенції; компетентності; чинники; суперечності

Повний текст:

PDF

Посилання


Zabolotska, O. (2015). Inshomovna pidhotovka studentiv nemovnykh spetsialnostei v umovakh hlobalizatsii [Foreign language training of students of not linguistic specialties under conditions of globalization]. The collection of scientific works. Kherson State University. Pedagogical sciences, Vol. 67, pp.232–240. [in Ukrainian].

Kobeleva, E. (2010). Formirovanie professionalnoy inoyazyichnoy kompetentsii buduschih spetsialistov ekonomicheskogo profilya [Formation of professional foreign language competence of future economic profile specialists]. Herald of Tomsk State Pedagogical University, No.12 (102), pp.57–59. [in Russian].

Kostenko, N. (2012). Spetsyfika inshomovnoi pidhotovky studentiv VNZ ekonomichnoho profiliu [The specificity of foreign languages training of economic profile students in higher educational establishment]. The collection of scientific works. Khmelnytskiy Institute of Social Technologies of the University “Ukraine”, No.6, pp.67–70. [in Ukrainian].

Laptinova, Yu. (2017). Protses navchannia anhliiskoi movy u hrupakh z riznym rivnem movlennievoi pidhotovky [Englih language teaching process in groups of students with different levels of speech background]. Human Studies. The collection of scientific works of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University. Series of “Pedagogy”, Vol.5/37, pp.79–88. doi: 10.24919/2313-2094.5/37.102613 [in Ukrainian].

Lashkul, V. (2006). Formuvannia profesiinoi kompetentsii studentiv tekhnichnykh VNZ zasobamy inozemnoi movy – skladova yakosti profesiinoi pidhotovky maibutnoho fakhivtsia [Professional competence formation of students of technical higher educational establishments by means of foreign language is a quality component of professional education of a future specialist]. Science and methodology. Kyiv: Ahrarna osvita, Vol.8, pp.140–147. [in Ukrainian].

Litikova, O. (2006). Pidhotovka fakhivtsiv ekonomichnykh spetsialnostei u systemi dyferentsiiovanoho navchannia inozemnykh mov [Training of professionals of economic specialties in the system of differential foreign languages teaching]. Higher education of Ukraine, Vol.1, pp.202–208. [in Ukrainian].

Safonova, V. (1993). Sotsiokulturnyiy podhod k obcheniyu inostrannomu yazyiku kak spetsialnosti [Social and cultural approach to foreign language teaching as a specialty]. Doctor’s thesis. [in Russian].

Hantington, S. (2003). Stolknovenie tsivilizatsiy [Clash of civilizations]. Moskov: AST Publ. [in Russian].

Khomenko, O. (2012). Vplyv zahalnoievropeiskykh tendentsii na inshomovnu pidhotovku v Ukraini [The effect of all-European tendencies on foreign languages training in Ukraine]. Pedagogical Education: Theory and Practice, Vol.11, pp.171–175. [in Ukrainian].

Edwards, R., & Nicoll, K. (2006). Expertise, competence and reflection in the rhetoric of professional development. British Educational Research Journal, Vol.32, pp.115–131. doi: 10.1080/01411920500402052[in English].

Johnston, H. N. (1992). The universities and competency-based standards. Higher Education and the Competency Movement, pp.12–34. [in English].

Mulder, M., Gulikers, J., Biemans, H.J. & Wesselin, R.(2010). The new competence concept in higher education: error or enrichment? Kompetenzermittlung fьr die Berufsbildung. Verfahren, Probleme und Perspektiven im nationalen, europдischen und internationalen Raum,pp.189–204. [in English].

Technical assistance guide for developing and using competency models – one solution for the work force development system, [online], available at: http://www.careeronestop.org/CompetencyModel/pyramid_definition.aspx#tier1 [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Заболотська О. Іншомовна підготовка студентів немовних спеціальностей в умовах глобалізації / О.Заболотська // Збірник наукових праць. Херсонського державного університету. Педагогічні науки. – 2015. – Вип. 67. – С. 232–240.

Кобелева Е. Формирование профессиональной иноязычной компетенции будущих специалистов экономического профиля. /Е.Кобелева // Вестник. Томского государственного педагогического университета – 2010, № 12 (102).– С. 57–59.

Костенко Н. Специфіка іншомовної підготовки студентів ВНЗ економічного профілю / Н. Костенко // Збірник наукових праць. Хмельницького інституту соціальних технологій університету “Україна”. – 2012. – №6.– С.67–70.

Лаптінова Ю. Процес навчання англійської мови у групах з різним рівнем мовленнєвої підготовки. / Ю. Лаптінова // Людинознавчі студії: зб. наук. праць ДДПУ імені Івана Франка. Серія “Педагогіка”. – 2017. – №5/37 – С.79–88.

Лашкул В. Формування професійної компетенції студентів технічних ВНЗ засобами іноземної мови – складова якості професійної підготовки майбутнього фахівця. / В. Лашкул // Наука і методика. – К.: Аграрна освіта. – 2006.– Вип. 8. – С. 140–147.

Літікова О. Підготовка фахівців економічних спеціальностей у системі диференційованого навчання іноземних мов. /О. Літікова // Вища освіта України. – 2006.–№ 1 – С. 202–208.

Сафонова В. Социокультурный подход к обучению иностранному языку как специальности: Дис. ... д-ра пед. наук / В. Сафонова // – М.: – 1993. – 528 с.

Хантингтон С. Столкновение цивилизаций, /С. Хантингтон// – Москва: Издательство АСТ – 2003. – 603 с.

Хоменко О. Вплив загальноєвропейських тенденцій на іншомовну підготовку в Україні / О. В. Хоменко // Педагогічна освіта: теорія і практика. – 2012. – Вип. 11. – С. 171 – 175.

Edwards, R., & Nicoll, K. (2006). Expertise, competence and reflection in the rhetoric of professional development. British Educational Research Journal, 32, 115–131. doi: 10.1080/01411920500402052.

Johnston, H. N. (1992). The universities and competency-based standards. Higher Education and the Competency Movement, 12–34.

Mulder, M., Gulikers, J., Biemans, H.J. & Wesselin, R. (2010). The new competence concept in higher education: error or enrichment? Kompetenzermittlung fьr die Berufsbildung. Verfahren, Probleme und Perspektiven im nationalen, europдischen und internationalen Raum, 189–204.

Technical assistance guide for developing and using competency models – one solution for the work force development system, [online], Доступно: <http://www.careeronestop.org/CompetencyModel/pyramid_definition.aspx#tier1> [Дата звернення 28.07.2018].





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)