СИСТЕМА ВИЩОЇ ОСВІТИ США: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Наталія Гаврилюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152093

Ключові слова:

вища освіта США, мета вищої освіти, методологічний підхід, управління освітою, індивідуальний підхід

Анотація

У статті розглянуто окремі теоретико-методологічні аспекти системи вищої освіти США. Проведено аналіз теоретичних праць зарубіжних та вітчизняних науковців. Визначено підходи, що становлять методологічне підґрунтя системи вищої освіти США та України (діалектичний, гуманістичний, системний, технологічний, аксіологічний). Описано сучасні підходи до управління освітою США. Здійснено класифікацію американських вищих навчальних закладів. Акцентовано увагу на індивідуальному підході до навчання студентів.

Біографія автора

Наталія Гаврилюк

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри української та іноземних мов Вінницького національного аграрного університету

Посилання

Bielanova, R. A. (2002). Humanizatsiia ta humanitaryzatsiia osvity v klasychnykh universytetakh. Ukraina – SshA [Humanization and humanization of education in classical universities. Ukraine – USA]. Kyiv: “Pulsary” Publ., 214 p. [in Ukrainian].

Vasylenko, V. M. (2013). Systema vyshchoi osvity: stan ta prespektyvy rozvytku: monohrafiia [The system of higher education: the state and prospects of development: a monograph]. Donetsk: Yuho-Vostok Publ., 190 p. [in Ukrainian].

Honcharenko, S. (2008). Metodolohichni osoblyvosti naukovykh pohliadiv na pedahohichnyi protses [Methodological peculiarities of scientific views on pedagogical process]. Journal Shliakh osvity. Vol.4 (50), pp.2–10. [in Ukrainian].

Dzhonstoun, D. B. (2003). Systema vyssheho obrazovanyia SShA: struktura, rukovodstvo, fynnsyrovanye [US Higher Education System: Structure, Leadership, Financing]. Journal Universitetskoe upravlenie: praktika i analіz. Vol. 5–6 (28), pp. 92–102. [in Russian].

Ziaziun, I. A. (2008). Filosofiia pedahohichnoi dii: monohrafiia [ Philosophy of pedagogical action: monograph]. Cherkasy: Cherkasy National University named after B. Khmelnytskyi Publ., 608p. [in Ukrainian].

Zubarev, V. I. (1991) Sistemy obrazovaniya stran Zapada: spravochnik [Western education systems: a directory]. Moscow: UDN Publ., 145p. [in Russian].

Kremenyuk, V.A. (1999). SShA i okruzhayushchiy nas mir: uravnenie so mnogimi neizvestnymi. SShA, Kanada [USA and the world around us: an equation with many unknowns. USA, Canada]. Journal Economy. Policy. Culture. Vol. 1, p. 7. [in Russian].

Lutai, V. S. (1996). Filosofiia suchasnoi osvity [Modern education philosophy]. Kyiv, 256p. [in Ukrainian].

Romanovskyi, O. (1999). Osoblyvosti orhanizatsii vyshchoi osvity v SShA [Features of higher education organization in the USA]. Journal Education and Management. Vol. 2, pp. 160–170. [in Ukrainian].

Yashchuk, S. M. (2015). Teoretychni aspekty profesiinoi pidhotovky maibutnikh mahistriv u sferi tekhniky ta tekhnolohii: zarubizhnyi dosvid [Theoretical aspects of the future masters’ professional training in the field of technology and technology: foreign experience]. Journal Comparative-pedagogical studios. Vol. 2(24), pp. 99–103. [in Ukrainian].

U.S. Department of Education. The higher education act of 1965 (Pub.L 89–329) [Electronic resource] from Nov. 8, 1965//Parliament of the United States of America 79 Stat. 1219. Available at: https://ed.gov/policy/highered/leg/hea08/index.html. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті