ПРОБЛЕМА ПЕРСОНІФІКАЦІЇ РОЗВИТКУ ЗАРУБІЖНОЇ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ: ДОСВІД УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПАРАТИВІСТИКИ

Автор(и)

  • Ірина Розман

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152102

Ключові слова:

історія педагогіки, історія освіти, педагогічна думка, педагогічна компаративістика, педагогічна біографістика, філософія освіти, педагогічна персоналія

Анотація

У статті здійснено історіографічний аналіз студій, що персоніфікують розвиток зарубіжної освіти і педагогічної думки в контексті розвитку української педагогічної біографістики. На основі розгляду узагальнювальних праць, наукової і навчально-методичної літератури, дисертацій з історії розвитку зарубіжної педагогіки, філософії освіти, філософсько-педагогічної думки у країнах Європи і США за доби Античності, Середньовіччя, Нового і Новітнього часу визначено провідні тенденції і здобутки, прогалини цього наукового досвіду. Показано міждисциплінарний характер досліджень з означеної проблематики, які здійснені в галузях історії педагогіки, педагогічної компаративістики, педагогічної біографістики, філософії освіти та на перетині цих та інших галузей знань.

Біографія автора

Ірина Розман

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри філологічних дисциплін та соціальних комунікацій Мукачівського державного університету

Посилання

Andrushchenko, V. (2005). Vstup do filosofii. Velyki filosofy: navch. Posib [Introduction to Philosophy. Great philosophers: teach. manual]. Xarkiv: PPPF Chyzhenko S. Yu., LLC “RIF”, 512 p. [in Ukrainian].

Bazaluk, O. O. & Yukhymenko, N. F. (2010). Filosofiia osvity: navch. posib. [Philosophy of Education: Teach. Manual]. Kyiv: Condor, 164 p. [in Ukrainian].

Vakhovsky, L. Ts. (2002). Filosofiia vykhovannia zakhidnoi tsyvilizatsii v epokhu Prosvitnytstva [Philosophy of education of Western civilization in the era of Enlightenment]. Extended abstract of Doctor’s thesis. 40 p. [in Ukrainian].

Goncharenko, S.V. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid, 374 р. [in Ukrainian].

Gordienko, V. I. & Kopets, L.V. (2007). Psykholohiia osobystosti v biohrafiiakh, podiiakh, portretakh [Psychology of personality in biographies, events, portraits]. Kyiv: Kyiv-Mohylan. Acad., 304 p. [in Ukrainian].

Shapoval, T. (Ed.). (2005). Vydatni psykholohy: biohrafichnyi dovidnyk [Outstanding Psychologists: Biographical Guide]. Kyiv: School World: Publisher L. Galitsina, 120 p. [in Ukrainian].

Kremin, V.G. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Acad ped Sciences of Ukraine. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040 p. [in Ukrainian].

Zaychenko, I. V. (2010). Istoriia pedahohiky: navch. posib. u 2 kn. Kn. 1.: Istoriia zarubizhnoi pedahohiky [History of Pedagogy: Teach. manual in 2 books. Kn. 1 .: History of foreign pedagogy]. Kyiv: VD “Word”, 624 pp.

Trotsko, G.V. (Ed.). (2008). Istoriia pedahohiky: navch. posib [History of pedagogy: taught. manual]. Kharkiv, 545 p. [in Ukrainian].

Kalyuzhnaya, V. Yu. (2004). Rozvytok filosofii osvity v amerykanskomu Prosvitnytstvi (druha polovyna XVIII – pochatok ХІХ st.) [Development of the philosophy of education in the American Enlightenment (second half of the XVIII – beginning of the nineteenth century)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lugansk, 20 p. [in Ukrainian].

Kravets, V. P. (1996). Zarubizhna shkola i pedahohika ХХ stolittia [Foreign School and Pedagogy of the 20th Century]. Ternopil, 287 p. [in Ukrainian].

Marmuras, L. P. (2009). Rozvytok humanistychnoi spriamovanosti pedahohichnoi dumky v epokhu vikhovykh kultur Starodavnoho svitu ta Serednovichchia [Development of the humanistic orientation of pedagogical thought in the era of earthworms of the Ancient World and the Middle Ages]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil, 20 p. [in Ukrainian].

Sysoev, S. O. & Sokolova, I. V. (2003). Narysy z istorii rozvytku pedahohichnoi dumky: navch. рosib [Essays on the history of the development of pedagogical thought: teach. manual]. Kyiv: Center for Educational Literature, 308 p. [in Ukrainian].

Skilsky, D. (2011). Istoriia zarubizhnoi pedahohiky: posibnyk [History of foreign pedagogy: manual]. Kyiv: Smoloskyp, 376 р. [in Ukrainian].

Tsebry, I. V. (2013). Dukhovno-moralna paradyhma osvity v spadshchyni rannokhrystyianskykh pedahohiv serednovichnoi Yevropy [Spiritual-moral paradigm of education in the legacy of early Christian teachers of medieval Europe]. ]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Lugansk, 40 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті