ПРОБЛЕМА ПЕРСОНІФІКАЦІЇ РОЗВИТКУ ЗАРУБІЖНОЇ ОСВІТИ І ПЕДАГОГІЧНОЇ ДУМКИ: ДОСВІД УКРАЇНСЬКОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМПАРАТИВІСТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152102Ключові слова:
історія педагогіки, історія освіти, педагогічна думка, педагогічна компаративістика, педагогічна біографістика, філософія освіти, педагогічна персоналіяАнотація
У статті здійснено історіографічний аналіз студій, що персоніфікують розвиток зарубіжної освіти і педагогічної думки в контексті розвитку української педагогічної біографістики. На основі розгляду узагальнювальних праць, наукової і навчально-методичної літератури, дисертацій з історії розвитку зарубіжної педагогіки, філософії освіти, філософсько-педагогічної думки у країнах Європи і США за доби Античності, Середньовіччя, Нового і Новітнього часу визначено провідні тенденції і здобутки, прогалини цього наукового досвіду. Показано міждисциплінарний характер досліджень з означеної проблематики, які здійснені в галузях історії педагогіки, педагогічної компаративістики, педагогічної біографістики, філософії освіти та на перетині цих та інших галузей знань.
Посилання
Andrushchenko, V. (2005). Vstup do filosofii. Velyki filosofy: navch. Posib [Introduction to Philosophy. Great philosophers: teach. manual]. Xarkiv: PPPF Chyzhenko S. Yu., LLC “RIF”, 512 p. [in Ukrainian].
Bazaluk, O. O. & Yukhymenko, N. F. (2010). Filosofiia osvity: navch. posib. [Philosophy of Education: Teach. Manual]. Kyiv: Condor, 164 p. [in Ukrainian].
Vakhovsky, L. Ts. (2002). Filosofiia vykhovannia zakhidnoi tsyvilizatsii v epokhu Prosvitnytstva [Philosophy of education of Western civilization in the era of Enlightenment]. Extended abstract of Doctor’s thesis. 40 p. [in Ukrainian].
Goncharenko, S.V. (1997). Ukrainskyi pedahohichnyi slovnyk [Ukrainian Pedagogical Dictionary]. Kyiv: Lybid, 374 р. [in Ukrainian].
Gordienko, V. I. & Kopets, L.V. (2007). Psykholohiia osobystosti v biohrafiiakh, podiiakh, portretakh [Psychology of personality in biographies, events, portraits]. Kyiv: Kyiv-Mohylan. Acad., 304 p. [in Ukrainian].
Shapoval, T. (Ed.). (2005). Vydatni psykholohy: biohrafichnyi dovidnyk [Outstanding Psychologists: Biographical Guide]. Kyiv: School World: Publisher L. Galitsina, 120 p. [in Ukrainian].
Kremin, V.G. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Acad ped Sciences of Ukraine. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040 p. [in Ukrainian].
Zaychenko, I. V. (2010). Istoriia pedahohiky: navch. posib. u 2 kn. Kn. 1.: Istoriia zarubizhnoi pedahohiky [History of Pedagogy: Teach. manual in 2 books. Kn. 1 .: History of foreign pedagogy]. Kyiv: VD “Word”, 624 pp.
Trotsko, G.V. (Ed.). (2008). Istoriia pedahohiky: navch. posib [History of pedagogy: taught. manual]. Kharkiv, 545 p. [in Ukrainian].
Kalyuzhnaya, V. Yu. (2004). Rozvytok filosofii osvity v amerykanskomu Prosvitnytstvi (druha polovyna XVIII – pochatok ХІХ st.) [Development of the philosophy of education in the American Enlightenment (second half of the XVIII – beginning of the nineteenth century)]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lugansk, 20 p. [in Ukrainian].
Kravets, V. P. (1996). Zarubizhna shkola i pedahohika ХХ stolittia [Foreign School and Pedagogy of the 20th Century]. Ternopil, 287 p. [in Ukrainian].
Marmuras, L. P. (2009). Rozvytok humanistychnoi spriamovanosti pedahohichnoi dumky v epokhu vikhovykh kultur Starodavnoho svitu ta Serednovichchia [Development of the humanistic orientation of pedagogical thought in the era of earthworms of the Ancient World and the Middle Ages]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil, 20 p. [in Ukrainian].
Sysoev, S. O. & Sokolova, I. V. (2003). Narysy z istorii rozvytku pedahohichnoi dumky: navch. рosib [Essays on the history of the development of pedagogical thought: teach. manual]. Kyiv: Center for Educational Literature, 308 p. [in Ukrainian].
Skilsky, D. (2011). Istoriia zarubizhnoi pedahohiky: posibnyk [History of foreign pedagogy: manual]. Kyiv: Smoloskyp, 376 р. [in Ukrainian].
Tsebry, I. V. (2013). Dukhovno-moralna paradyhma osvity v spadshchyni rannokhrystyianskykh pedahohiv serednovichnoi Yevropy [Spiritual-moral paradigm of education in the legacy of early Christian teachers of medieval Europe]. ]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Lugansk, 40 р. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2018 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.