DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152281

ПІДХОДИ ДО ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО ЗНАЧУЩИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Хосейн Саксон

Анотація


У статті розглянуто теоретичні аспекти формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців у закладах вищої освіти. Наведено основні групи професійно значущих якостей майбутніх фахівців будь-якої сфери діяльності. Доведено, що професійно значущі якості є найважливішими чинниками професійної придатності майбутніх фахівців. Розкрито сутність процесу формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців. Акцентується увага на педагогічних умовах формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців у закладах вищої освіти.

Ключові слова


професійно значущі якості; формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців; педагогічні умови

Повний текст:

PDF

Посилання


Ashytok, N. (2018). Formuvannia profesiinoho imidzhu maibutnoho pedahoha v kulturolohichnomu aspekti [The formation of the professional image of the future teacher in the culturological aspect]. Youth & market. Vol. 1 (156) , pp. 21–25. [in Ukrainian].

Bakhmat, N. (2018). Osoblyvosti osvitno-naukovoi pidhotovky mahistriv v umovakh informatyzatsii osvity [The features of educational and scientific preparation of masters in the conditions of informatization of education]. Youth & market. Vol.6 (161) , pp.22–27. [in Ukrainian].

Bakhov, I. S. (2018). Heneza kontseptu movna imersiia u navchanni inozemnykh mov [Genesis of the Concept “Language Immersion” in the Study of Foreign Languages]. The actual questions of the humanities: interuniversity collection of scientific works of young scientists of Drohobych Ivan Franko State Pedagogical University. Drohobych: Vydavnychyi dim “Helvetyka”, issue 20, vol. 1, pp.82–88. [in Ukrainian].

Burchak, L. & Burchak, S. (2018). Dynamika sformovanosti komponentiv doslidnytskoi kompetentnosti maibutnoho vchytelia [The dynamics of the formation of the components of the research competence of the future teacher]. Youth & market. Vol. 5 (160), pp. 88–93. [in Ukrainian].

Holovach, N. V. (2016). Model formuvannia profesiino znachushchykh yakostei maibutnikh fakhivtsiv z upravlinnia personalom ta ekonomiky pratsi [A model of formation of the professional significant qualities of future specialists of personnel management and economics of labour]. Scientific journal of the National Mykhaylo Drahomanov Pedagogical University (Series 5. Pedagogical sciences: realities and perspectives): a collection of scientific works. (Ed.). V. I. Bondar. Kyiv, vol.55, pp. 69–75. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” № 1556-VII vid 01.07.2014 r. [Law of Ukraine “On Higher Education” No. 1556-VII of 01.07.2014]. [Electronic resource]. Official portal of the Verkhovna Rada of Ukraine. Available at: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/ru/1556-18. The name of the screen. [in Ukrainian].

Kulchytskyi, V. (2018). Patriotyzm yak faktor formuvannia liderskoi kompetentnosti molodoi liudyny [Patriotism as a factor of shaping the leadership competency of a young person]. Youth & market. Vol. 8 (163), pp. 66–71. [in Ukrainian].

Liba, O. (2018). Kompetentnisnyi pidkhid yak kontseptualna osnova pidhotovky maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly [Competency Approach as a Conceptual Framework of the Preparation of Future Primary School Teachers]. Youth & market. Vol.2 (157) , pp. 28–33. [in Ukrainian].

Lobur, M. S. (2003). Pro neobkhidnist formuvannia profesiino znachushchykh yakostei maibutnikh fakhivtsiv sfery kharchuvannia [On the need to the formation of the professionally significant qualities of future specialists in the field of nutrition]. New learning technologies.Vol. 40, p. 289. [in Ukrainian].

Sylkin, O. O. (2011). Zmist terminu “profesiino znachushchi yakosti osobystosti” i tekhnolohiia vyznachennia tsykh yakostei dlia okremoho fakhivtsia [The content of the term “professionally meaningful personality traits” and the technology of identifying these qualities for a particular specialist]. Scientific works. Series: Pedagogy, Psychology and Sociology. Vol. 9 (191), Donetsk: DVNZ “DonNTU”.[in Ukrainian].

Fedorenko, M. V. (2007). Do problemy vyznachennia profesiino znachushchykh yakostei pedahoha [To the problem of determining the professionally significant qualities of the teacher]. Problems of modern pedagogical education. Part. 2,vol . 15, Yalta, pp.111–118. [in Ukrainian].

Chaban, N. I. (2003). Kharakterystyka poniattia “dilova liudyna” ta yii yakostei u suchasnykh doslidzhenniakh [Characteristics of the concept “business man” and its qualities in modern research]. Taurian Journal of Education, no.1, pp.15–16. [in Ukrainian].

Shulha, V. V. (2005). Osoblyvosti formuvannia profesiino vazhlyvykh yakostei psykholohiv osvity v zalezhnosti vid stazhu roboty [The features of formation of professionally important qualities of psychologists of education depending on the length of work]. Scientific notes of Hryhoriy Kostyuk Institute of Psychology of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv: Hlavnyk, issue. 26, vol 4, pp.499–508. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ашиток Н. Формування професійного іміджу майбутнього педагога в культурологічному аспекті. // Молодь і ринок. №1 (156) 2018. – C. 21–25.

Бахмат Н. Особливості освітньо-наукової підготовки магістрів в умовах інформатизації освіти. // Молодь і ринок. №6 (161) 2018. – С. 22–27.

Бахов І. С. Генеза концепту мовна імерсія у навчанні іноземних мов. // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених ДДПУ імені Івана Франка. – Дрогобич: Видавничий дім “Гельветика”, 2018. Вип. 20. Том 1. – С. 82–88.

Бурчак Л., Бурчак С. Динаміка сформованості компонентів дослідницької компетентності майбутнього вчителя. // Молодь і ринок. – 2018. – №5 (160). – С. 88–93.

Головач Н. В. Модель формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців з управління персоналом та економіки праці / Н. В. Головач // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. (Серія 5. Педагогічні науки: реалії та перспективи).: зб. наук. праць / За ред. акад. В. І. Бондаря. МОН України. – К.: Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. – Вип. 55. С. 69–75.

Закон України “Про вищу освіту” № 1556-VII від 01.07.2014 р. [Електронний ресурс] // Офіційний портал Верховної ради України – Режим доступу: http://zakоn3.rada.gоv.ua/laws/shоw/ru/1556-18. – Назва з екрана.

Кульчицький В. Патріотизм як фактор формування лідерської компетентності молодої людини. // Молодь і ринок. – 2018. –  №8 (163). – С. 66–71.

Ліба О. Компетентнісний підхід як концептуальна основа підготовки майбутніх учителів початкової школи. // Молодь і ринок.– 2018. – №2 (157) – C. 28–33.

Лобур М. С. Про необхідність формування професійно значущих якостей майбутніх фахівців сфери харчування / М. С. Лобур // Нові технології навчання. – 2003. – Вип. 40. – С. 289.

Силкін О. О. Зміст терміну “професійно значущі якості особистості” і технологія визначення цих якостей для окремого фахівця // Наукові праці. Серія: Педагогіка, психологія і соціологія. Випуск 9 (191) – Донецьк: ДВНЗ “ДонНТУ”, 2011.

Федоренко М. В. До проблеми визначення професійно значущих якостей педагога / М. В. Федоренко // Проблеми сучасної педагогічної освіти. – Ч. 2. – Вип. 15. – Ялта, 2007. – С. 111–118.

Чабан Н. І. Характеристика поняття “ділова людина” та її якостей у сучасних дослідженнях / Н. І. Чабан // Таврійський вісник освіти. – 2003. – №1. – С. 15–16.

Шульга В. В. Особливості формування професійно важливих якостей психологів освіти в залежності від стажу роботи/ В. В. Шульга // Наукові записки Інституту психології імені Г.С.Костюка АПН України – К.: Главник, 2005. – Вип. 26, том 4. – С.499–508.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)