ПОНЯТТЯ “АРТ-ПЕДАГОГІКА” У КОНТЕКСТІ НАУКОВО-ТЕРМІНОЛОГІЧНОГО АПАРАТУ ПРОФЕСІЙНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Автор(и)

  • Олександра Кирилова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152284

Ключові слова:

арт-педагогіка, підготовка фахівців з дизайну, мистецька освіта, науково-творча діяльність, дизайнерські уміння і навички

Анотація

У публікації розглядається визначення та зміст арт-педагогіки у контексті науково-термінологічного апарату професійної педагогіки, як складової мистецької освіти. Визначено арт-педагогіку як систему супроводу процесу професійної підготовки майбутніх дизайнерів, результатом якої є створення культурно-мистецького продукту в процесі професійного навчання, що залучає студентів до проектної, науково-творчої діяльності та сприяє формуванню сталих професійних знань, дизайнерських умінь і навичок, забезпечує розвиток психічних, фізіологічних процесів та особистісних рис майбутніх дизайнерів. Доведено, що арт-педагогіка являє собою комплексне, міждисциплінарне поняття, що зумовлює його тлумачення в різних галузях наукових знань. Виокремлено аспекти арт-педагогіки: педагогічний, психологічний, фізіологічний, культурологічний, мистецтвознавчий та подано їх характеристику.

Біографія автора

Олександра Кирилова

аспірант кафедри теоретичних дисциплін та професійної освіти Київської державної академії декоративно-прикладного мистецтва і дизайну імені Михайла Бойчука

Посилання

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” [The Law of Ukraine on higher education]. Access mode: http://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Pavliuk, R. O. (2013). Artpedahohika yak nauka: zmist, sut, znachennia ta formy vprovadzhennia [Art pedagogy as a science: content, essence, meaning and form of implementation]. Pedagogical Almanac: collection of scientific works. The editorial board: V.V. Kulmenko (head) and others (17). pp. 67–73. [Electronic resource]. Access mode: http://elibrary.kubg.edu.ua/943/1/Roman_Pavlyuk_PA_17_FLMD_PI.pdf [in Ukrainian].

Rudenka, T. M. (2012). Art-pedahohika yak innovatsiia suchasnoi profesiino-pedahohichnoi teorii i praktyky [Art-pedagogy as an innovation of modern professional-pedagogical theory and practice]. Scientific notes: Nizhyn State University named after. Nikolai Gogol. Series: Psychological-pedagogical sciences, no. 4, pp. 59–63. [Electronic resource]. Access mode: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nzspp_2012_4_14 [in Ukrainian].

Rudnytska, O. P. (2010). Mysteczka osvita v Ukrayini: teoriya i praktyka [Artistic education is in Ukraine: theory and practice]. The editorial board: O. V. Myxajlychenko, editor: G. Yu. Nikolayi. Sumy: Sumskiy state pedagogical university of the name of A. S. Makarenko, 255 p. [in Ukrainian].

Tymenko, V. P., Malynoshevska, A. V., Melnyk, M. Yu. & Grytsan, O. G. (2017). Metodyka diagnostyky praktychnogo intelektu uchnivskoyi molodi [Method of diagnostics of practical intellect of student’s young people]. Methodical manual. Kyiv. Institute of gifted child NAPN Ukraine, 156 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті