DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152285

ХАРАКТЕРИСТИКА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПЕДАГОГІЧНОЇ КАТЕГОРІЇ

Тетяна Кобилянська

Анотація


У статті здійснено аналіз поняття “готовність до професійної діяльності” через різні підходи. Встановлено, що згідно функціонального підходу вона розуміється як процес і результат формування установок особистості, особистісно-діяльнісного   інтегральне психічне утворення особистості, яке формується в діяльності, культурологічного   через професійну культуру, психологічного   як комплекс взаємопов’язаних та взаємозумовлених психологічних якостей, компетентнісного – передбачає те, що компетентність нормується на основі готовності, яка входить в її структуру.


Ключові слова


функціональний підхід; психологічний підхід; компетентнісний підхід; культурологічний підхід; особистісно-діяльнісний підхід; готовність до професійної діяльності

Повний текст:

PDF

Посилання


Amosova, O. V. (2000). Tekhnologiya podgotovki studentov k vospitatelnoy rabote v sovremennykh usloviyakh [Technology of preparing students for educational work in modern conditions]. Irkutsk: House of Irkutsk University, 220 p. [in Russian].

Baibekova, N. (2013). Formuvannia hotovnosti maibutnikh psykholohiv do konsultatyvnoi roboty u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh [Formation of readiness of future psychologists for advisory work in higher pedagogical educational institutions]. Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University, part. 3, pp. 22–27. [in Ukrainian].

Horokhova, Y. V. (2011). Professionalnaya podgotovka sotsialnogo pedagoga k rabote s zameshchayushchey semey [Professional training of a social teacher to work with a foster family]. Candidate’s thesis. Moscow, 253 p. [in Russian].

Zhvaniia, T. V. (2012). Emotsiina hotovnist maibutnikh psykholohiv do profesiinoi diialnosti [Emotional readiness of future psychologists for professional activity]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 190 p. [in Ukrainian].

Zatvorniuk, O. M. (2016). Formuvannia u maibutnikh psykholohiv hotovnosti do profesiinoho samovdoskonalennia [Formation of future psychologists readiness for professional self-improvement]. Candidate’s thesis. Kyiv, 310 p. [in Ukrainian].

Komova, S. Yu. (2009). Formirovanie psikhologicheskoy gotovnosti studentov-sotsialnykh pedagogov k rabote s semey [Formation of psychological readiness of students-social teachers to work with the family]. Candidate’s thesis. Voronezh, 176 p. [in Russian].

Lezhnyna, L. V. (2010). Gotovnost psikhologa obrazovaniya k professionalnoy deyatelnosti: etapy, mekhanizmy, tekhnologii formirovaniya [Willingness of the psychologist of education for professional activities: stages, mechanisms, technologies of formation]. Doctor’s thesis. Moscow, 489 p. [in Russian].

Mas, N. M. (2011). Psykholoho-pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti u maibutnikh viiskovykh psykholohiv [Psychological-pedagogical conditions for the formation of professional competence in future military psychologists]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 20 p. [in Ukrainian].

Nedvetskaia, M. N. (2009). Upravlenie kachestvom pedagogicheskogo vzaimodeystviya shkoly i semi [Managing the quality of pedagogical interaction between school and family]. Doctor’s thesis. Moscow, 383 p. [in Russian].

Raikova, E. Yu. (2005). Formirovanie psikhologicheskoy gotovnosti studentov k konsultirovaniyu po problemam roditelsko-detskikh otnosheniy [Formation of psychological readiness of students for counseling on problems of parent-child relations]. Candidate’s thesis. Samara, 197 p. [in Russian].

Rubynshtein, S. L. (1989). Osnovy obshchey psikhologii: v 2 t. [Basics of general psychology]. Moscov: Pedagogy, vol. 1, 488 p. [in Russian].

Solodylova, Y. V. (2009). Professionalnaya gotovnost budushchikh sotsialnykh pedagogov v vuze k rabote s nepolnymi semyami [Professional readiness of future social teachers in high school to work with single-parent families]. Candidate’s thesis. Moscow, 271 p. [in Russian].

Uznadze, D. N. (1966). Psikhologicheskie issledovaniya [Psychological research]. Moscow: Science, 451 p. [in Russian].

Shostakovych, O. A. (2000). Formyrovanye professyonalnoi hotovnosty studentov unyversyteta k pedahohycheskomu vzaymodeistvyiu s semei uchashchehosia [Formation of professional readiness of university students for pedagogical interaction with the student’s family]. Candidate’s thesis. Irkutsk, 181 p. [in Russian].

Shumakova, O. A. (2011). Razvitie bazovoy kultury vzaimodeystviya psikhologa obrazovaniya s roditelyami [Development of a basic culture of interaction between an educational psychologist and parents]. Doctor’s thesis. Chelyabinsk, 400 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Амосова О. В. Технология подготовки студентов к воспитательной работе в современных условиях.   Иркутск: Изд-во Иркутского ун-та, 2000.   220 с.

Байбекова Н. Формування готовності майбутніх психологів до консультативної роботи у вищих педагогічних навчальних закладах. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету. – 2013. Ч. 3. – С. 22–27.

Горохова И. В. Профессиональная подготовка социального педагога к работе с замещающей семьей: дис. ... канд. пед. наук.   Москва, 2011.   253 с.

Жванія Т. В. Емоційна готовність майбутніх психологів до професійної діяльності: дис. ... канд. психол. наук. – Харків, 2012. – 190 c.

Затворнюк О. М. Формування у майбутніх психологів готовності до професійного самовдосконалення: дис. … канд. пед. наук.   Київ, 2016. – 310 с.

Комова С. Ю. Формирование психологической готовности студентов-социальных педагогов к работе с семьей: дис. ... канд. психол. наук.   Воронеж, 2009. – 176 с.

Лежнина Л. В. Готовность психолога образования к профессиональной деятельности: этапы, механизмы, технологии формирования: дис. ... д-ра психол. наук.   Москва, 2010.   489 с.

Мась Н. М. Психолого-педагогічні умови формування професійної компетентності у майбутніх військових психологів: автореф. дис. … канд. психол. наук.   Хмельницький, 2011. – 20 с.

Недвецкая М. Н. Управление качеством педагогического взаимодействия школы и семьи: дис. ... д-ра пед. наук. – Москва, 2009. – 383 с.

Райкова Е. Ю. Формирование психологической готовности студентов к консультированию по проблемам родительско-детских отношений: дис. ... канд. психол. наук. – Самара, 2005. – 197 с.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии: в 2 т.   Москва: Педагогика, 1989. Т. 1. – 488 с.

Солодилова И. В. Профессиональная готовность будущих социальных педагогов в вузе к работе с неполными семьями: дис. ... канд. пед. наук. – Москва, 2009. – 271 с.

Узнадзе Д. Н. Психологические исследования. – Москва: Наука, 1966. – 451 с.

Шостакович О. А. Формирование профессиональной готовности студентов университета к педагогическому взаимодействию с семьей учащегося: дис. ... канд. пед. наук. – Иркутск, 2000. – 181 с.

Шумакова О. А. Развитие базовой культуры взаимодействия психолога образования с родителями: дис. ... д-ра психол. наук.   Челябинск, 2011. – 400 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)