ХАРАКТЕРИСТИКА ГОТОВНОСТІ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ПЕДАГОГІЧНОЇ КАТЕГОРІЇ

Автор(и)

  • Тетяна Кобилянська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.152285

Ключові слова:

функціональний підхід, психологічний підхід, компетентнісний підхід, культурологічний підхід, особистісно-діяльнісний підхід, готовність до професійної діяльності

Анотація

У статті здійснено аналіз поняття “готовність до професійної діяльності” через різні підходи. Встановлено, що згідно функціонального підходу вона розуміється як процес і результат формування установок особистості, особистісно-діяльнісного   інтегральне психічне утворення особистості, яке формується в діяльності, культурологічного   через професійну культуру, психологічного   як комплекс взаємопов’язаних та взаємозумовлених психологічних якостей, компетентнісного – передбачає те, що компетентність нормується на основі готовності, яка входить в її структуру.

Біографія автора

Тетяна Кобилянська

здобувач Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини

Посилання

Amosova, O. V. (2000). Tekhnologiya podgotovki studentov k vospitatelnoy rabote v sovremennykh usloviyakh [Technology of preparing students for educational work in modern conditions]. Irkutsk: House of Irkutsk University, 220 p. [in Russian].

Baibekova, N. (2013). Formuvannia hotovnosti maibutnikh psykholohiv do konsultatyvnoi roboty u vyshchykh pedahohichnykh navchalnykh zakladakh [Formation of readiness of future psychologists for advisory work in higher pedagogical educational institutions]. Collection of scientific works of Uman State Pedagogical University, part. 3, pp. 22–27. [in Ukrainian].

Horokhova, Y. V. (2011). Professionalnaya podgotovka sotsialnogo pedagoga k rabote s zameshchayushchey semey [Professional training of a social teacher to work with a foster family]. Candidate’s thesis. Moscow, 253 p. [in Russian].

Zhvaniia, T. V. (2012). Emotsiina hotovnist maibutnikh psykholohiv do profesiinoi diialnosti [Emotional readiness of future psychologists for professional activity]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 190 p. [in Ukrainian].

Zatvorniuk, O. M. (2016). Formuvannia u maibutnikh psykholohiv hotovnosti do profesiinoho samovdoskonalennia [Formation of future psychologists readiness for professional self-improvement]. Candidate’s thesis. Kyiv, 310 p. [in Ukrainian].

Komova, S. Yu. (2009). Formirovanie psikhologicheskoy gotovnosti studentov-sotsialnykh pedagogov k rabote s semey [Formation of psychological readiness of students-social teachers to work with the family]. Candidate’s thesis. Voronezh, 176 p. [in Russian].

Lezhnyna, L. V. (2010). Gotovnost psikhologa obrazovaniya k professionalnoy deyatelnosti: etapy, mekhanizmy, tekhnologii formirovaniya [Willingness of the psychologist of education for professional activities: stages, mechanisms, technologies of formation]. Doctor’s thesis. Moscow, 489 p. [in Russian].

Mas, N. M. (2011). Psykholoho-pedahohichni umovy formuvannia profesiinoi kompetentnosti u maibutnikh viiskovykh psykholohiv [Psychological-pedagogical conditions for the formation of professional competence in future military psychologists]. Extended abstract of candidate’s thesis. Khmelnytskyi, 20 p. [in Ukrainian].

Nedvetskaia, M. N. (2009). Upravlenie kachestvom pedagogicheskogo vzaimodeystviya shkoly i semi [Managing the quality of pedagogical interaction between school and family]. Doctor’s thesis. Moscow, 383 p. [in Russian].

Raikova, E. Yu. (2005). Formirovanie psikhologicheskoy gotovnosti studentov k konsultirovaniyu po problemam roditelsko-detskikh otnosheniy [Formation of psychological readiness of students for counseling on problems of parent-child relations]. Candidate’s thesis. Samara, 197 p. [in Russian].

Rubynshtein, S. L. (1989). Osnovy obshchey psikhologii: v 2 t. [Basics of general psychology]. Moscov: Pedagogy, vol. 1, 488 p. [in Russian].

Solodylova, Y. V. (2009). Professionalnaya gotovnost budushchikh sotsialnykh pedagogov v vuze k rabote s nepolnymi semyami [Professional readiness of future social teachers in high school to work with single-parent families]. Candidate’s thesis. Moscow, 271 p. [in Russian].

Uznadze, D. N. (1966). Psikhologicheskie issledovaniya [Psychological research]. Moscow: Science, 451 p. [in Russian].

Shostakovych, O. A. (2000). Formyrovanye professyonalnoi hotovnosty studentov unyversyteta k pedahohycheskomu vzaymodeistvyiu s semei uchashchehosia [Formation of professional readiness of university students for pedagogical interaction with the student’s family]. Candidate’s thesis. Irkutsk, 181 p. [in Russian].

Shumakova, O. A. (2011). Razvitie bazovoy kultury vzaimodeystviya psikhologa obrazovaniya s roditelyami [Development of a basic culture of interaction between an educational psychologist and parents]. Doctor’s thesis. Chelyabinsk, 400 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті