АПРОБОВАНІ МОДЕЛІ РОЗВИТКУ СУБ’ЄКТНОСТІ ОСОБИСТОСТІ УЧНІВ ЯК ЕМПІРИЧНА ВЕРИФІКАЦІЯ РЕЗУЛЬТАТИВНОСТІ ГУМАНІТАРНО-ОРІЄНТОВАНОГО ОСВІТНЬОГО СЕРЕДОВИЩА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155434Ключові слова:
суб’єктність, педагогічні ідеї, педагогічні моделі, авторські педагогічні системи, гуманітарність, освітнє середовищеАнотація
У статті розкрито провідні ідеї авторських педагогічних моделей та педагогічних концепцій ХХ століття, у яких втілено ставлення до школярів як до суб’єктів освітнього процесу. Змістово-процесовий аспекти вітчизняного та зарубіжного передового досвіду представлено в контексті створених психолого-педагогічних умов для вияву учнями істинної суб’єктності під час реалізації педагогами завдань навчання, виховання та розвитку вихованців. Розглянуті моделі організації освітнього середовища визнано емпіричною верифікацією результативності людиноцентрованого, смислоорієнтованого підходу в освіті.
Посилання
Arhipova, O. V. (2011). Gumanitarnoe obrazovanie i gumanitarnaja pedagogika: priroda, specifika, celi [Humanitarian education and humanitarian pedagogy: nature, specificity, goals]. Society. Environment. Development (Terra Humana), No. 2, pp. 192–195. [in Russian].
Ball, G. O. (2008). Orijentyry suchasnogo gumanizmu (v suspilnij, osvitnij, psyhologichnij sferah) [Landmarks of modern humanism (in the social, educational, psychological spheres)]. Zhytomyr: PP “Ruta”, Vyd-vo “Volyn”, 232 p. [in Ukrainian].
Borytko, N. M. (2005). Subektnost kak vedushhaja ideja gumanitarnogo obrazovanija [Agency as the leading idea of a humanitarian education]. Moskva: Centr distancionnogo obrazovanija “Jejdos”. URL : http://www.eidos.ru/shop/ebooks/220142/index.htm [in Russian].
Zhuravleva, O. N. (2013). Didakticheskaja koncepcija gumanitarizacii soderzhanija sovremennogo shkol’nogo uchebnika [The didactic concept of the humanitarization of the content of a modern school textbook]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Sankt-Peterburg, 48 p. [in Russian].
Monahova, L. Ju. (2014). Aktualnye issledovanija realizacii gumanitarnoj paradigmy v sovremennom obrazovanii [Actual studies of the implementation of the humanitarian paradigm in modern education]. Human and education, No. 1 (38), pp. 181–186. [in Russian].
Popov, E. B. (2005). Gumanisticheskaja pedagogika: idei, koncepcii, praktika [Humanistic pedagogy: ideas, concepts, practice]. Sankt-Peterburg: NOU “Jekspress”, 321 p. [in Russian].
Popova, O. V. (2001). Rozvytok innovacijnyh procesiv u serednih zagalnoosvitnih navchalno-vyhovnyh zakladah Ukrainy v XX stolitti [Development of innovative processes in secondary general educational institutions of Ukraine in the twentieth century]. Doctor’s thesis. Harkiv, 530 p. [in Ukrainian].
Krylov, N. B. (Ed.). (2008). Subektnaja i avtorskaja pozicija rebenka v obrazovanii [Agent’s and author’s position of the child in education]. Moskva: NII shkolnyh tehnologij, 161 p. [in Russian].
Kalinichenko, N. (2013). Transformacija gumanistychnyh idej Vasylja Suhomlynskogo v osvitnomu prostori [Transformation of Vasyl Sukhomlynsky’s humanistic ideas in the educational area]. Kirovograd: KOIPPO imeni Vasylja Suhomlyns’kogo, 210 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.