ЛОГІКО-ДИДАКТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОЦЕДУРИ ПОЯСНЕННЯ В КОНТЕКСТІ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ПІЗНАВАЛЬНИХ УМІНЬ ШКОЛЯРІВ У НАВЧАННІ

Автор(и)

  • Володимир Сарієнко
  • Ірина Решетова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155438

Ключові слова:

структура наукового знання, навчальний процес, процедура пояснення, логічні засоби пізнання, пізнавальна діяльність, початкова освіта

Анотація

У статті на основі логіко-структурного аналізу наукового знання розглядається сутність, зміст і структура процедури пояснення, її місце і роль в загальній системі пізнавального процесу та її проекція на навчальний процес у школі. Визначається предмет пізнавальної діяльності школярів у процесі навчання. Розкривається зміст процедурно-операційного способу навчання, описується технологія виконання процедури пояснення в межах зазначеного способу.

Біографії авторів

Володимир Сарієнко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри природничо-математичних дисциплін ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”

Ірина Решетова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри менеджменту ДВНЗ “Донбаський державний педагогічний університет”

Посилання

Bondar, V. I. (2005). Dydaktyka [Dydaktyka]. Kyiv: Lybid Publ., 264 p. [in Ukrainian].

Vylkeev, D. V. (1975). Metody nauchnoho poznanyia v shkolnom obuchenyy [Methods of scientific knowledge in schooling]. Kazan: Tatknigizdat Publ., 160 p. [in Russian].

Kabus, N. D. (2009).Orhanizatsiia navchalno-tvorchoi diialnosti starshoklasnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [Organization of primary and creative seniority of senior pupils in general educational institutions]. Candidate’s thesis. Kharkiv, 216 p. [in Ukrainian].

Korotiaiev, B. I. (2006). Metody navchalno-piznavalnoi diialnosti uchniv [Methods of educational and cognitive activity of students]. Lugansk: Alma-mater Publ., Vol.1, pp. 24 –206. [in Ukrainian].

Nykytyn, E. P. (1979). Obiasnenye – funktsyia nauky [Explanation is a function of science]. Moskov: Science Publ., 280 p. [in Russian].

Sarienko, V. V. (2010). Strukturuvannia znan yak neobkhidna umova navchannia uchniv tvorchii piznavalnii diialnosti [Structuring knowledge as a necessary condition for teaching students creative cognitive activity. Theory and Practice of Teaching and Upbringing]. Scientific journal of the M.P. Drahomanov NPU Publ., Vol. 15, pp. 150–157. [in Ukrainian].

Skliarova, I. O. (2008). Pedahohichne kerivnytstvo navchalno-piznavalnoiu diialnistiu starshoklasnykiv zahalnoosvitnoi shkoly u protsesi vyvchennia fizyko-matematychnykh predmetiv [Pedagogical leadership of educational and cognitive activity of senior pupils of a secondary school in the process of studying physical and mathematical subjects]. Candidate’s thesis. Kyiv, 223 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті