ПРОФЕСІЙНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У СУЧАСНІЙ НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ

Автор(и)

  • Юлія Шевченко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155509

Ключові слова:

професійна готовність, готовність студентів, компоненти готовності, підготовленість майбутнього вчителя

Анотація

Стаття присвячена розгляду проблеми професійної готовності майбутніх педагогів у сучасній науковій літературі. Обґрунтовується, що змістові вектори у понятті “готовність майбутнього вчителя” – знаннєвий, почуттєвий, діяльнісно-практичний, з додатковим обов’язковим елементом – наявність першого досвіду. Визначається, що ефективність забезпечення формування готовності студентів до педагогічної діяльності можливе через органічне поєднання змісту, форм, методів таких видів підготовки, як навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної, та спрямування їх на розвиток професійної компетентності. Констатовано, що введення нових елементів до безпосередньої практики роботи у школі підсилить інтерес самих студентів до духовно-морального розвитку молодших школярів.

Біографія автора

Юлія Шевченко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри початкової освіти Мелітопольського державного педагогічного університету імені Богдана Хмельницького

Посилання

Bohdanova, I. M. (2016). Sutnist pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do profesiinoi diialnosti v umovakh rekreatsii [The essence of training social work students’ readiness to the future professional activity under recreation]. Science and education. No.10, pp. 58–63. [in Ukrainian].

Denysova, N. V. (2006). Psykholoho-pedahohichna pidhotovka maibutnikh uchyteliv v umovakh navchalno-naukovoho kompleksu “koledzh – universytet” [Psychological and pedagogical training of future teachers in the “college-university” teaching and scientific complex]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 20 p. [in Ukrainian].

Dubaseniuk, O. A. (2003). Profesiina pidhotovka maibutnoho vchytelia do pedahohichnoi diialnosti: monohrafiia [Training of future teachers to carry out professional activity]. Zhytomyr: Zhytomyr. derzh. ped. un-t, 193 p. [in Ukrainian].

Ziaziun, I. A. (1997). Krasa pedahohichnoi dii [The beauty of pedagogical activity]. Kyiv: Ukrainsko-finskyi instytut menedzhmentu i biznesu, 302 p. [in Ukrainian].

Koval, L. (2013). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly: kulturotvorchyi vymir [Training of future primary school teachers: cultural and creative dimensions]. Higher education in Ukraine. No.1, pp. 82–87. [in Ukrainian].

Milto, L. O. (2013). Rozvytok idei pedahohichnoi maisternosti v istorii zarubizhnoi filosofsko-pedahohichnoi dumky [Evolution of the pedagogical mastery concept in foreign philosophical and pedagogical sciences]. Scientific notes of the Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotbsiubynsky. Series: Pedagogy and Psycology. Vol. 40, pp. 324–329. [in Ukrainian].

Milto, L. O. (2012). Rol pedahohiv-novatoriv u rozvytku pedahohichnoi maisternosti vchytelia [The role of innovators in the development of teachers’ pedagogical mastery]. Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Vol. 16: Creative personality of a teacher: problems of theory and practice. Vol. 15, pp. 89–96. [in Ukrainian].

Pasko, K. M. (2008). Svitohliadno-filosofski osnovy formuvannia pedahohichnoi maisternosti v systemi profesiinoi pidhotovky vchytelia [Worldview and philosophical dimensions of pedagogical mastery in the vocational training of teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. 20 p. [in Ukrainian].

Semenoh, O. M. (2006). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury (v umovakh pedahohichnoho universytetu) [Training of the future Ukrainian Language and Literature teachers under pedagogical university]. Extended abstract of Doctor’s thesis.Kyiv, 41 p. [in Ukrainian].

Sysoieva, S. O. & Batechko, N. H. (2011). Vyshcha osvita Ukrainy: realii suchasnoho rozvytku [Higher education: realities of modern development]. Ministry of Education and Science and Youth and Sport; Borys Grinchenko Kyiv University, National University of Bioresources and Natural Resources Use of Ukraine. Kyiv: VD EKMO, 368 p. [in Ukrainian].

Teoretiko-metodologicheskie osnovyi razvitiya professionalnoy deyatelnosti uchitelya (2004). [Theoretical and pedagogical bases for the development of a teacher’s professional activity]. Barnaul: BGPU Publ., 546 p. [in Russian].

Chernilevskyi, D.V. (2010). Rol vykladacha u formuvanni vykhovnoho seredovyshcha v suchasnii osvitnii diialnosti VNZ [Role of a teacher in the development of an educational environment in contemporary higher education system]. Creative pedagogy. Sci. and meth. vol. Academy of international cooperation on creative pedagogy. Vinnytsia, Vol. 2, pp. 51– 47. [in Ukrainian].

Shevchenko, Yu. M. (2017). Hotovnist studentiv do dukhovno-moralnoho rozvytku molodshykh shkoliariv u kros-kulturnomu prostori [Readiness of students to facilitate spiritual and moral development of primary school students in the cross-cultural educational space]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: sci. journal. Chief ed. A.A. Sbrueva. Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka. No.1 (65), pp.194–206. [in Ukrainian].

Shevchenko, Yu. M. (2018). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do vykorystannia innovatsiinykh metodyk z dukhovno-moralnoho rozvytku molodshykh shkoliariv u kros-kulturnomu prostori [Training of future teachers to use innovative approaches to the spiritual and moral development of primary school students in the cross-cultural educational space]. Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Vol. 5. Pedagogical sciences: realities and perspectives. No. 62. Collection of scientific works. (Ed.). V.D. Sirotyk; Ministry of Education and Science of Ukraine, National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni N.P.Drahomanova, pp.246–250. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті