ПРОФЕСІЙНА ГОТОВНІСТЬ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ У СУЧАСНІЙ НАУКОВІЙ ЛІТЕРАТУРІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155509Ключові слова:
професійна готовність, готовність студентів, компоненти готовності, підготовленість майбутнього вчителяАнотація
Стаття присвячена розгляду проблеми професійної готовності майбутніх педагогів у сучасній науковій літературі. Обґрунтовується, що змістові вектори у понятті “готовність майбутнього вчителя” – знаннєвий, почуттєвий, діяльнісно-практичний, з додатковим обов’язковим елементом – наявність першого досвіду. Визначається, що ефективність забезпечення формування готовності студентів до педагогічної діяльності можливе через органічне поєднання змісту, форм, методів таких видів підготовки, як навчально-пізнавальної, науково-дослідної, практичної, та спрямування їх на розвиток професійної компетентності. Констатовано, що введення нових елементів до безпосередньої практики роботи у школі підсилить інтерес самих студентів до духовно-морального розвитку молодших школярів.
Посилання
Bohdanova, I. M. (2016). Sutnist pidhotovky maibutnikh sotsialnykh pratsivnykiv do profesiinoi diialnosti v umovakh rekreatsii [The essence of training social work students’ readiness to the future professional activity under recreation]. Science and education. No.10, pp. 58–63. [in Ukrainian].
Denysova, N. V. (2006). Psykholoho-pedahohichna pidhotovka maibutnikh uchyteliv v umovakh navchalno-naukovoho kompleksu “koledzh – universytet” [Psychological and pedagogical training of future teachers in the “college-university” teaching and scientific complex]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 20 p. [in Ukrainian].
Dubaseniuk, O. A. (2003). Profesiina pidhotovka maibutnoho vchytelia do pedahohichnoi diialnosti: monohrafiia [Training of future teachers to carry out professional activity]. Zhytomyr: Zhytomyr. derzh. ped. un-t, 193 p. [in Ukrainian].
Ziaziun, I. A. (1997). Krasa pedahohichnoi dii [The beauty of pedagogical activity]. Kyiv: Ukrainsko-finskyi instytut menedzhmentu i biznesu, 302 p. [in Ukrainian].
Koval, L. (2013). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly: kulturotvorchyi vymir [Training of future primary school teachers: cultural and creative dimensions]. Higher education in Ukraine. No.1, pp. 82–87. [in Ukrainian].
Milto, L. O. (2013). Rozvytok idei pedahohichnoi maisternosti v istorii zarubizhnoi filosofsko-pedahohichnoi dumky [Evolution of the pedagogical mastery concept in foreign philosophical and pedagogical sciences]. Scientific notes of the Vinnytsia State Pedagogical University named after Mykhailo Kotbsiubynsky. Series: Pedagogy and Psycology. Vol. 40, pp. 324–329. [in Ukrainian].
Milto, L. O. (2012). Rol pedahohiv-novatoriv u rozvytku pedahohichnoi maisternosti vchytelia [The role of innovators in the development of teachers’ pedagogical mastery]. Scientific journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Vol. 16: Creative personality of a teacher: problems of theory and practice. Vol. 15, pp. 89–96. [in Ukrainian].
Pasko, K. M. (2008). Svitohliadno-filosofski osnovy formuvannia pedahohichnoi maisternosti v systemi profesiinoi pidhotovky vchytelia [Worldview and philosophical dimensions of pedagogical mastery in the vocational training of teachers]. Extended abstract of candidate’s thesis. 20 p. [in Ukrainian].
Semenoh, O. M. (2006). Systema profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv ukrainskoi movy i literatury (v umovakh pedahohichnoho universytetu) [Training of the future Ukrainian Language and Literature teachers under pedagogical university]. Extended abstract of Doctor’s thesis.Kyiv, 41 p. [in Ukrainian].
Sysoieva, S. O. & Batechko, N. H. (2011). Vyshcha osvita Ukrainy: realii suchasnoho rozvytku [Higher education: realities of modern development]. Ministry of Education and Science and Youth and Sport; Borys Grinchenko Kyiv University, National University of Bioresources and Natural Resources Use of Ukraine. Kyiv: VD EKMO, 368 p. [in Ukrainian].
Teoretiko-metodologicheskie osnovyi razvitiya professionalnoy deyatelnosti uchitelya (2004). [Theoretical and pedagogical bases for the development of a teacher’s professional activity]. Barnaul: BGPU Publ., 546 p. [in Russian].
Chernilevskyi, D.V. (2010). Rol vykladacha u formuvanni vykhovnoho seredovyshcha v suchasnii osvitnii diialnosti VNZ [Role of a teacher in the development of an educational environment in contemporary higher education system]. Creative pedagogy. Sci. and meth. vol. Academy of international cooperation on creative pedagogy. Vinnytsia, Vol. 2, pp. 51– 47. [in Ukrainian].
Shevchenko, Yu. M. (2017). Hotovnist studentiv do dukhovno-moralnoho rozvytku molodshykh shkoliariv u kros-kulturnomu prostori [Readiness of students to facilitate spiritual and moral development of primary school students in the cross-cultural educational space]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies: sci. journal. Chief ed. A.A. Sbrueva. Sumy: Vyd-vo SumDPU imeni A. S. Makarenka. No.1 (65), pp.194–206. [in Ukrainian].
Shevchenko, Yu. M. (2018). Pidhotovka maibutnikh uchyteliv do vykorystannia innovatsiinykh metodyk z dukhovno-moralnoho rozvytku molodshykh shkoliariv u kros-kulturnomu prostori [Training of future teachers to use innovative approaches to the spiritual and moral development of primary school students in the cross-cultural educational space]. Journal of the National Pedagogical Dragomanov University. Vol. 5. Pedagogical sciences: realities and perspectives. No. 62. Collection of scientific works. (Ed.). V.D. Sirotyk; Ministry of Education and Science of Ukraine, National Pedagogical Dragomanov University. Kyiv: Vyd-vo NPU imeni N.P.Drahomanova, pp.246–250. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.