ОБ’ЄКТ І ПРЕДМЕТ ДИДАКТИКИ У ДИСКУРСІ СУЧАСНОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ СИТУАЦІЇ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155510Ключові слова:
педагогіка, дидактика, об’єкт, предмет, тенденція, освіта, навчанняАнотація
У статті проаналізовано об’єкт і предмет педагогіки як науки та їх співвіднесення з об’єктом та предметом дидактики в ґенезі його розвитку. Проведений теоретико-методологічний аналіз праць вітчизняних та зарубіжних науковців відповідно до предмету дослідження дозволив констатувати, що розвиток вітчизняної педагогічної науки відбувається в умовах нової соціокультурної ситуації. Тому й закономірно, що сучасне тлумачення об’єкту та предмету дидактики як розділу педагогіки, який вивчає теорію освіти і навчання, вимагає суттєвого уточнення. Пов’язано це з тенденціями розвитку педагогічної науки: орієнтація на цінність особистості, її гідність; усвідомлення кожного рівня освіти як органічної складової системи безперервної освіти; розвиток інформаційних і телекомунікаційних технологій (ІКТ), перехід від контактного до дисконтактного типу освітніх систем; виплив геополітики на освіту; гуманістична і аксіологічна спрямованість сучасної освіти.
Отже, науковий корпус дидактики правомірно співвідносити з цінностями, складом, структурою і функціями сучасного наукового знання. Багатозначність понятійного апарату дидактики обумовлена інтегративною сутністю її об’єкта.Посилання
Aleksiuk, A. M. & Chepeliev, V. I. (1986) Protses navchannia [Educational process]. Pedagogy, (Ed.). M. Iarmachenko. Kyiv, pp.110–112. [in Ukrainian].
Bondar, V. I. (2005). Dydaktyka [Didactics]. Kyiv, 264 p. [in Ukrainian].
Vershinina, N.A. (2008). Struktura pedagogiki: Metodologiya issledovaniya [Structure of Pedagogy: Methodology of research]. St. Petersburg: OOO Izd-vo “Lema”, 313 p. [in Russian].
Kobzar, B. S., Kumarin, G.F., Kusyj, Yu. A. (1987). et al. Didaktika sovremennoj shkoly [Didactics of modern school]. (Ed.).V.A. Onishchuk. Kyiv: Radyanska shkola, 351 p. [in Russian].
Zaichenko, I. (2003). Pedahohika [Pedagogy]. Chernihiv, 528 p. [in Ukrainian].
Zbanduto, S. F. (1965). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: V-vo “Radianska shkola”, 510 p. [in Ukrainian].
Kovaleva, T. M. (2013). Antropologicheskiy vzglyad na sovremennuyu didaktiku: printsip individualizatsii i problema subyektivnosti [Anthropological view at modern didactics: the principle of individualization and the problem of subjectivity]. Pedagogika, No. 5, pp.51 – 56. [in Russian].
Kushniruk, S. A. (2011). Pedahohika. Kurs lektsii [Pedagogics. Courses of lectures]. Kyiv: NPU Publ., 472 p. [in Ukrainian].
Malafiik, I. V. (2005). Dydaktyka [Didactics]. Kyiv: Kondor, p.13. [in Ukrainian].
Moiseiuk, N. Ie. (2001). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: VAT “KDNK”, 608 p. [in Ukrainian].
Pidkasistyy, P. I. (Ed.). (1998). Pedagogika [Pedagogy]. Moscow, pp.6–9, 107–108. [in Russian].
Podlasyj, I. P. (1999). Pedagogika [Pedagogy]. Moscow: VLADOS Publ., Kn.1: Obshchie osnovy. Process obucheniya, 576 p. [in Russian].
Savchenko, O. Ya. (1999). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Elementary School Didactics]. Kyiv: Heneza, 368 p. [in Ukrainian].
Fitsula, M. M. (2000). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr “Akademiia”, 544 p. [in Ukrainian].
Yahupov, V. V. (2002). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Lybid, 560 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.