ОБ’ЄКТ І ПРЕДМЕТ ДИДАКТИКИ У ДИСКУРСІ СУЧАСНОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ СИТУАЦІЇ

Автор(и)

  • Світлана Кушнірук

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155510

Ключові слова:

педагогіка, дидактика, об’єкт, предмет, тенденція, освіта, навчання

Анотація

У статті проаналізовано об’єкт і предмет педагогіки як науки та їх співвіднесення з об’єктом та предметом дидактики в ґенезі його розвитку. Проведений теоретико-методологічний аналіз праць вітчизняних та зарубіжних науковців відповідно до предмету дослідження дозволив констатувати, що розвиток вітчизняної педагогічної науки відбувається в умовах нової соціокультурної ситуації. Тому й закономірно, що сучасне тлумачення об’єкту та предмету дидактики як розділу педагогіки, який вивчає теорію освіти і навчання, вимагає суттєвого уточнення. Пов’язано це з тенденціями розвитку педагогічної науки: орієнтація на цінність особистості, її гідність; усвідомлення кожного рівня освіти як органічної складової системи безперервної освіти; розвиток інформаційних і телекомунікаційних технологій (ІКТ), перехід від контактного до дисконтактного типу освітніх систем; виплив геополітики на освіту; гуманістична і аксіологічна спрямованість сучасної освіти.

Отже, науковий корпус дидактики правомірно співвідносити з цінностями, складом, структурою і функціями сучасного наукового знання. Багатозначність понятійного апарату дидактики обумовлена   інтегративною сутністю її об’єкта.

Біографія автора

Світлана Кушнірук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри теорії та історії педагогіки Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ

Посилання

Aleksiuk, A. M. & Chepeliev, V. I. (1986) Protses navchannia [Educational process]. Pedagogy, (Ed.). M. Iarmachenko. Kyiv, pp.110–112. [in Ukrainian].

Bondar, V. I. (2005). Dydaktyka [Didactics]. Kyiv, 264 p. [in Ukrainian].

Vershinina, N.A. (2008). Struktura pedagogiki: Metodologiya issledovaniya [Structure of Pedagogy: Methodology of research]. St. Petersburg: OOO Izd-vo “Lema”, 313 p. [in Russian].

Kobzar, B. S., Kumarin, G.F., Kusyj, Yu. A. (1987). et al. Didaktika sovremennoj shkoly [Didactics of modern school]. (Ed.).V.A. Onishchuk. Kyiv: Radyanska shkola, 351 p. [in Russian].

Zaichenko, I. (2003). Pedahohika [Pedagogy]. Chernihiv, 528 p. [in Ukrainian].

Zbanduto, S. F. (1965). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: V-vo “Radianska shkola”, 510 p. [in Ukrainian].

Kovaleva, T. M. (2013). Antropologicheskiy vzglyad na sovremennuyu didaktiku: printsip individualizatsii i problema subyektivnosti [Anthropological view at modern didactics: the principle of individualization and the problem of subjectivity]. Pedagogika, No. 5, pp.51 – 56. [in Russian].

Kushniruk, S. A. (2011). Pedahohika. Kurs lektsii [Pedagogics. Courses of lectures]. Kyiv: NPU Publ., 472 p. [in Ukrainian].

Malafiik, I. V. (2005). Dydaktyka [Didactics]. Kyiv: Kondor, p.13. [in Ukrainian].

Moiseiuk, N. Ie. (2001). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: VAT “KDNK”, 608 p. [in Ukrainian].

Pidkasistyy, P. I. (Ed.). (1998). Pedagogika [Pedagogy]. Moscow, pp.6–9, 107–108. [in Russian].

Podlasyj, I. P. (1999). Pedagogika [Pedagogy]. Moscow: VLADOS Publ., Kn.1: Obshchie osnovy. Process obucheniya, 576 p. [in Russian].

Savchenko, O. Ya. (1999). Dydaktyka pochatkovoi shkoly [Elementary School Didactics]. Kyiv: Heneza, 368 p. [in Ukrainian].

Fitsula, M. M. (2000). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Vydavnychyi tsentr “Akademiia”, 544 p. [in Ukrainian].

Yahupov, V. V. (2002). Pedahohika [Pedagogy]. Kyiv: Lybid, 560 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті