РЕФЛЕКСИВНІ ВМІННЯ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ: СУТНІСТЬ І ХАРАКТЕРИСТИКА

Автор(и)

  • Олена Андрющенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155513

Ключові слова:

рефлексія, рефлексивні вміння педагога, рефлексивні вміння вчителя початкових класів, післядипломна педагогічна освіта

Анотація

У статті розкрито актуальність проблеми розвитку рефлексивних умінь учителів початкової школи. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури уточнено зміст поняття “рефлексивні вміння педагога”. Схарактеризовано та узагальнено наукові погляди щодо визначення сутності поняття “рефлексивні вміння педагога” з позиції діяльнісного, системомиследіяльнісного, компетентнісного, аксіологічного підходів. Визначено зміст та подано характеристику видів рефлексивних умінь учителя початкових класів. Акцентовано увагу на необхідності формування рефлексивних умінь учителів початкових класів у системі післядипломної педагогічної освіти.

Біографія автора

Олена Андрющенко

старший викладач кафедри початкової освіти Комунальний заклад “Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти” Запорізької обласної ради

Посилання

Aysuvakova, T. P. (2008). Psikhologicheskiye usloviya razvitiya refleksivnykh ucheniy studenta – budushchego uchitelya [Psychological conditions for the development of student’s reflective teachings – the future teacher]. Candidate’s thesis. Samara, 23 р. [in Russian].

Afanasyeva, S. I., Bezhanova, A. I. & Diment, L. I. (2013). Formirovaniye refleksivnykh umeniy studentov v protsesse obucheniya [Formation of reflective skills of students in the learning process]. [Electronic resource]. Available at: https://cyberleni nka.ru/article/v/formirovanie-refleksivnyh-umeniy-studentov-v-protsesse-obucheniya [in Russian].

Bilokonnyi, S. P. (2011). Formuvannia refleksyvnykh umin studentiv pedahohichnykh universytetiv u protsesi pedahohichnoi praktyky [Formation of reflexive abilities of students of pedagogical universities in the process of pedagogical practice]. Extended abstract of candidate’s thesis. Cherkasy, 23 p. [in Ukrainian].

Herasymova, O. I. (2014). Formuvannia refleksyvnykh umin studentiv pedahohichnoho universytetu v protsesi navchannia filolohichnykh dystsyplin [Formation of reflexive abilities of students of the University of Pedagogy in the process of studying philological disciplines]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].

Demidko, M. N. (2001). Formirovanie refleksivnykh umeniy u obuchayushchikhsya v srednikh spetsialnykh uchebnykh zavedeniyakh: metodicheskie rekomendatsii [The formation of reflective skills of students of secondary specialized educational institutions: guidelines]. Minsk: RIPO, 31p. [in Russian].

Lozenko, A. P. (2010). Formuvannia refleksyvnykh umin u maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v protsesi dydaktychnoi pidhotovky [The formation of reflective skills of future teachers of primary school in the process of didactic training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 25p. [in Ukrainian].

Slastenin, V. A., Isayev, I. F., Mishchenko, A. I. & Shiyanov, Ye. N. (2000). Pedagogika: Uchebnoye posobie dlya studentov pedagogicheskikh uchebnykh zavedeniy [Pedagogy: a manual for students of pedagogical educational institutions]. Moscow: School-Press, 512 p. [in Russian].

Profesiinyi standart “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity” [Professional standard “Teacher of elementary schools of general secondary education”]. [Electronic resource]. Available at: https://www.msp.gov.ua/files/News/20180815/20180815.pdf [in Ukrainian].

Rean, A. A. (1990). Reflektivno-pertseptivnyy analiz deyatelnosti pedagoga [Reflective-perceptual analysis of the teacher]. Journal “Issues of Psychology”. Moscow, no. 2, pp. 77 – 81. [in Russian].

Tarasyuk, N. A. & Semenova, Yu. I. (2010). Razvitie refleksivnykh umeniy kak osnova professionalnoy podgotovki [The development of reflective skills as the basis of training]. Scientific and pedagogical journal “Higher Education in Russia”, no.12, pp. 59–162. [in Russian].

Usheva, T. F. (2009). Pedagogicheskiye usloviya formirovaniya refleksivnykh umeniy studentov v uchebnom protsesse vuza [Pedagogical conditions of formation of reflexive skills of students in the educational process of the university]. Candidate’s thesis. Irkutsk, 184 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті