РЕФЛЕКСИВНІ ВМІННЯ ВЧИТЕЛЯ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ: СУТНІСТЬ І ХАРАКТЕРИСТИКА
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155513Ключові слова:
рефлексія, рефлексивні вміння педагога, рефлексивні вміння вчителя початкових класів, післядипломна педагогічна освітаАнотація
У статті розкрито актуальність проблеми розвитку рефлексивних умінь учителів початкової школи. На основі аналізу психолого-педагогічної літератури уточнено зміст поняття “рефлексивні вміння педагога”. Схарактеризовано та узагальнено наукові погляди щодо визначення сутності поняття “рефлексивні вміння педагога” з позиції діяльнісного, системомиследіяльнісного, компетентнісного, аксіологічного підходів. Визначено зміст та подано характеристику видів рефлексивних умінь учителя початкових класів. Акцентовано увагу на необхідності формування рефлексивних умінь учителів початкових класів у системі післядипломної педагогічної освіти.
Посилання
Aysuvakova, T. P. (2008). Psikhologicheskiye usloviya razvitiya refleksivnykh ucheniy studenta – budushchego uchitelya [Psychological conditions for the development of student’s reflective teachings – the future teacher]. Candidate’s thesis. Samara, 23 р. [in Russian].
Afanasyeva, S. I., Bezhanova, A. I. & Diment, L. I. (2013). Formirovaniye refleksivnykh umeniy studentov v protsesse obucheniya [Formation of reflective skills of students in the learning process]. [Electronic resource]. Available at: https://cyberleni nka.ru/article/v/formirovanie-refleksivnyh-umeniy-studentov-v-protsesse-obucheniya [in Russian].
Bilokonnyi, S. P. (2011). Formuvannia refleksyvnykh umin studentiv pedahohichnykh universytetiv u protsesi pedahohichnoi praktyky [Formation of reflexive abilities of students of pedagogical universities in the process of pedagogical practice]. Extended abstract of candidate’s thesis. Cherkasy, 23 p. [in Ukrainian].
Herasymova, O. I. (2014). Formuvannia refleksyvnykh umin studentiv pedahohichnoho universytetu v protsesi navchannia filolohichnykh dystsyplin [Formation of reflexive abilities of students of the University of Pedagogy in the process of studying philological disciplines]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 20 p. [in Ukrainian].
Demidko, M. N. (2001). Formirovanie refleksivnykh umeniy u obuchayushchikhsya v srednikh spetsialnykh uchebnykh zavedeniyakh: metodicheskie rekomendatsii [The formation of reflective skills of students of secondary specialized educational institutions: guidelines]. Minsk: RIPO, 31p. [in Russian].
Lozenko, A. P. (2010). Formuvannia refleksyvnykh umin u maibutnikh uchyteliv pochatkovoi shkoly v protsesi dydaktychnoi pidhotovky [The formation of reflective skills of future teachers of primary school in the process of didactic training]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 25p. [in Ukrainian].
Slastenin, V. A., Isayev, I. F., Mishchenko, A. I. & Shiyanov, Ye. N. (2000). Pedagogika: Uchebnoye posobie dlya studentov pedagogicheskikh uchebnykh zavedeniy [Pedagogy: a manual for students of pedagogical educational institutions]. Moscow: School-Press, 512 p. [in Russian].
Profesiinyi standart “Vchytel pochatkovykh klasiv zakladu zahalnoi serednoi osvity” [Professional standard “Teacher of elementary schools of general secondary education”]. [Electronic resource]. Available at: https://www.msp.gov.ua/files/News/20180815/20180815.pdf [in Ukrainian].
Rean, A. A. (1990). Reflektivno-pertseptivnyy analiz deyatelnosti pedagoga [Reflective-perceptual analysis of the teacher]. Journal “Issues of Psychology”. Moscow, no. 2, pp. 77 – 81. [in Russian].
Tarasyuk, N. A. & Semenova, Yu. I. (2010). Razvitie refleksivnykh umeniy kak osnova professionalnoy podgotovki [The development of reflective skills as the basis of training]. Scientific and pedagogical journal “Higher Education in Russia”, no.12, pp. 59–162. [in Russian].
Usheva, T. F. (2009). Pedagogicheskiye usloviya formirovaniya refleksivnykh umeniy studentov v uchebnom protsesse vuza [Pedagogical conditions of formation of reflexive skills of students in the educational process of the university]. Candidate’s thesis. Irkutsk, 184 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.