ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ДИРЕКТОРА ШКОЛИ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155577Ключові слова:
школа, директор школи, організаційно-виховна діяльність, функції, методи, форми, реформування, педагогічний колективАнотація
У статті аналізується організаційно-виховна діяльність директора школи у другій половині ХХ століття, яка була важливою складовою розвитку усієї системи освіти. У досліджуваний період активно розроблялися різноманітні аспекти роботи директора школи; визначалися його функції; аналізувалася модель директора школи; визначалися та узагальнювалися необхідні особистісні риси керівника школи; розроблялися стратегічні завдання роботи навчально-виховних закладів під керівництвом директора школи тощо. Означені проблеми є актуальними і сьогодні з огляду реформування сучасної школи на ґрунті Концепції “Нова українська школа”.
Посилання
Berezivska, L. D. (2009). Orhanizatsiino-pedahohichni zasady reformuvannia shkilnoi osvity v Ukraini u ХХ stolitti [The organizational and Pedagogical Principles of Reforming of School Education in Ukraine in the 20th Century]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Institute of Pedagogics of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv, 43 p. [in Ukrainian].
Boiko, M. F. (1964). Polipshyty kerivnytstvo shkolamy [Improve school leadership]. Soviet school. No. 1, pp. 102 – 105. [in Ukrainian].
Bondar, A. H. (1965). U kvalifikovanomu kerivnytstvi shkoloiu – zaporuka uspikhu [The qualified school leadership is a key to success]. Soviet school. No. 9, pp. 1 – 10. [in Ukrainian].
Vozniuk, L.V. (2007). Humanistychni zasady innovatsiinoi diialnosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: upravlinskyi [The Humanistic foundations of innovation activity of general educational institutions: managerial aspect]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Zhytomyr Ivan Franko State University. Zhytomyr, 27 p.[in Ukrainian].
Hnatiuk, V. M. (2000). Upravlinnia systemoiu vykhovannia uchniv u pozaklasnii roboti zahalnoosvitnoi shkoly [Management of the system of upbringing of students in the extracurricular work of a comprehensive school]. Extended abstract of Candidate’s thesis. A center of Institute of Postgraduate Pedagogical Education Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv, 16 p.[in Ukrainian].
Dzvinchuk, D. (2003). Derzhavne upravlinnia osvitoiu v Ukraini: tendentsii i zakonodavstvo [Public Administration of Education in Ukraine: Trends and Legislation]. Kyiv: ZAT “Nichlava”, 239 p.[in Ukrainian].
Kerivnytstvo robotoiu shkil (1963). [Management of the work of schools]. Kyiv: Rad. shkola, 167 p.[in Ukrainian].
Kryvko, M. P. (1996). Orhanizatsiino-pedahohichni osnovy indyvidualizatsii pidhotovky menedzheriv osvity shkilnoho rivnia [The organizational and pedagogical bases of individualization of preparation of managers of education at school level]. Candidate’s thesis. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian].
Maslov, V. (2012). Funktsii protsesu upravlinnia navchalnym zakladom yak naukova osnova rozrobky zmistu i metodiv pidvyshchennia posadovo-funktsionalnoi kompetentnosti kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [The functions of the management process of an educational institution as a scientific basis for the development of content and methods of improving the official-functional competence of the heads of secondary schools]. Postgraduate education in Ukraine. No.1, pp. 27 – 32. [in Ukrainian].
Ostroverkhova, N. M. & Danylenko, L. I. (1996). Efektyvnist upravlinnia zahalnoosvitnoiu shkoloiu: sotsialno-pedahohichnyi aspekt [The effectiveness of the management of general education: the socio-pedagogical aspect]. Kyiv, 302 p. [in Ukrainian].
Rentiuk, N. K. (1982). Kontrol dyrektora za realizatsiieiu vykhovnykh zavdan [The control of the implementation of educational tasks by the director]. Soviet school. No. 4, pp.72 – 74.[in Ukrainian].
Sukhomlynskyi, V. O. (1955). Vyvchennia, uzahalnennia i poshyrennia peredovoho dosvidu vchyteliv. Z dosvidu roboty dyrektora shkoly [The control of the implementation of educational tasks by the director. Studying, generalization and dissemination of the best practices of teachers. The experience of the director of the school]. (Ed.). H.M. Boryshpolets. Kyiv: Rad. Shkola, 111 p. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.