ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ДИРЕКТОРА ШКОЛИ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • Наталія Чубінська

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2018.155577

Ключові слова:

школа, директор школи, організаційно-виховна діяльність, функції, методи, форми, реформування, педагогічний колектив

Анотація

У статті аналізується організаційно-виховна діяльність директора школи у другій половині ХХ століття, яка була важливою складовою розвитку усієї системи освіти. У досліджуваний період активно розроблялися різноманітні аспекти роботи директора школи; визначалися його функції; аналізувалася модель директора школи; визначалися та узагальнювалися необхідні особистісні риси керівника школи; розроблялися стратегічні завдання роботи навчально-виховних закладів під керівництвом директора школи тощо. Означені проблеми є актуальними і сьогодні з огляду реформування сучасної школи на ґрунті Концепції “Нова українська школа”.

Біографія автора

Наталія Чубінська

аспірант кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Berezivska, L. D. (2009). Orhanizatsiino-pedahohichni zasady reformuvannia shkilnoi osvity v Ukraini u ХХ stolitti [The organizational and Pedagogical Principles of Reforming of School Education in Ukraine in the 20th Century]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Institute of Pedagogics of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv, 43 p. [in Ukrainian].

Boiko, M. F. (1964). Polipshyty kerivnytstvo shkolamy [Improve school leadership]. Soviet school. No. 1, pp. 102 – 105. [in Ukrainian].

Bondar, A. H. (1965). U kvalifikovanomu kerivnytstvi shkoloiu – zaporuka uspikhu [The qualified school leadership is a key to success]. Soviet school. No. 9, pp. 1 – 10. [in Ukrainian].

Vozniuk, L.V. (2007). Humanistychni zasady innovatsiinoi diialnosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv: upravlinskyi [The Humanistic foundations of innovation activity of general educational institutions: managerial aspect]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Zhytomyr Ivan Franko State University. Zhytomyr, 27 p.[in Ukrainian].

Hnatiuk, V. M. (2000). Upravlinnia systemoiu vykhovannia uchniv u pozaklasnii roboti zahalnoosvitnoi shkoly [Management of the system of upbringing of students in the extracurricular work of a comprehensive school]. Extended abstract of Candidate’s thesis. A center of Institute of Postgraduate Pedagogical Education Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. Kyiv, 16 p.[in Ukrainian].

Dzvinchuk, D. (2003). Derzhavne upravlinnia osvitoiu v Ukraini: tendentsii i zakonodavstvo [Public Administration of Education in Ukraine: Trends and Legislation]. Kyiv: ZAT “Nichlava”, 239 p.[in Ukrainian].

Kerivnytstvo robotoiu shkil (1963). [Management of the work of schools]. Kyiv: Rad. shkola, 167 p.[in Ukrainian].

Kryvko, M. P. (1996). Orhanizatsiino-pedahohichni osnovy indyvidualizatsii pidhotovky menedzheriv osvity shkilnoho rivnia [The organizational and pedagogical bases of individualization of preparation of managers of education at school level]. Candidate’s thesis. Kyiv, 206 p. [in Ukrainian].

Maslov, V. (2012). Funktsii protsesu upravlinnia navchalnym zakladom yak naukova osnova rozrobky zmistu i metodiv pidvyshchennia posadovo-funktsionalnoi kompetentnosti kerivnykiv zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv [The functions of the management process of an educational institution as a scientific basis for the development of content and methods of improving the official-functional competence of the heads of secondary schools]. Postgraduate education in Ukraine. No.1, pp. 27 – 32. [in Ukrainian].

Ostroverkhova, N. M. & Danylenko, L. I. (1996). Efektyvnist upravlinnia zahalnoosvitnoiu shkoloiu: sotsialno-pedahohichnyi aspekt [The effectiveness of the management of general education: the socio-pedagogical aspect]. Kyiv, 302 p. [in Ukrainian].

Rentiuk, N. K. (1982). Kontrol dyrektora za realizatsiieiu vykhovnykh zavdan [The control of the implementation of educational tasks by the director]. Soviet school. No. 4, pp.72 – 74.[in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. O. (1955). Vyvchennia, uzahalnennia i poshyrennia peredovoho dosvidu vchyteliv. Z dosvidu roboty dyrektora shkoly [The control of the implementation of educational tasks by the director. Studying, generalization and dissemination of the best practices of teachers. The experience of the director of the school]. (Ed.). H.M. Boryshpolets. Kyiv: Rad. Shkola, 111 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті