ФОРМУВАННЯ МІЖКУЛЬТУРНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.158314Ключові слова:
компетенція, компетентність, міжкультурна компетентність, соціокультурна компетентність, комунікативна компетентність, культураАнотація
У статті проаналізовано сутність понять “компетенція”, “компетентність”, визначено види компетентності, зокрема, міжкультурної, задля ефективної взаємодії з представниками інших культур. Проведено більш детальний аналіз самого терміну “компетентність” та виявлено його компоненти. Наголошено на соціокультурному значенні міжкультурної компетентності в сучасному суспільстві. Проаналізовано етимологічну близькість термінів “компетенція” і “компетентність”, враховуючи сучасну вітчизняну та зарубіжну літературу. Висвітлено питання професійної компетентності з точки зору акмеології. Акцентовано увагу на певній сукупності знань, навичок і умінь, загальних для всіх комунікантів, для повноцінного культурного взаєморозуміння партнерів по спілкуванню з представниками інших культур в реальному полі міжкультурної комунікації.
Посилання
Bidiuk, N. M. (2012). Formuvannia inshomovnoi profesiinoi kompetentnosti u studentiv-inozemtsiv v universytetakh Kanady [Formation of foreign language proficiency in foreign students in Canadian universities]. Scientific Gerald Chernihiv Univercity. Pedagogy and Psychology: a collection of scientific works. Chernihiv Yuriy Fedkovych National Univercity. Chernivtsi, Vol. 617, pp. 3–8. [in Ukrainian].
Motsar, M. M. (2018). Formuvannia polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh perekladachiv z vykorystanniam tekhnolohii dystantsiinoho navchannia [Formation of Multicultural Competence of Future Translators Using Distance Learning Technologies]. Candidate’s thesis. [in Ukrainian].
Yablokov, S. V. (2016). Formuvannia zahalnokulturnoi kompetentnosti maibutnikh uchyteliv inozemnoi movy zasobamy innovatsiinykh tekhnolohii [Formation of general cultural competence of future foreign language teachers by means of innovative technologies]. Candidate’s thesis. [in Ukrainian].
Derkach, A. A. (2004). Akmeologicheskie osnovy razvitiya professionala [Acmeological basis for the development of a professional]. Moscov: Izd-vo Mosk. psikhol-sotsialn. in-ta. Voronezh: MODEK. [in Russian].
Krasnykh, V. (2003). “Svoy” sredi “chuzhikh”: mif ili realnost [“Own” among “others”: myth or reality]. Moscov. [in Russian].
Markova, A. K. (1996). Psikhologiya professionalizma [Psychology of professionalism]. Moscov: Znanie. [in Russian].
Raven, D. (2002). Kompetentnost v sovremennom obshchestve: vyyavlenie, razvitie i realizatsiya [Competence in modern society: the identification, development and implementation]. Moscov: “Kogito-tsentr”. [in Russian].
Slastenin, V. A. (2003). Vvedenie v pedagogicheskuyu aksiologiyu [Introduction to pedagogical axiology]. Textbook for students of pedagogical educational institutions. Moscov. [in Russian].
Berns, M. (1990). Context of competenсe: social and cultural consideration in communicative language teaching. N.Y. [in English].
Knapp, K., Knapp-Potthoff, A. (1990). Interkulturelle Kommunikation. Zeitschrift für Fremdsprachenforschung. № 1, S. 83. [in German].
Kramsh, C.J. (1986). From language proficiency to interactional competence. Modern Language Journal. № 70. [in English].
Savignon, S. (1985). Evaluation of communicative competence: the ACTEL provisional proficiency guidelines. Modern Language Journal. № 69. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.