РЕФЛЕКСИВНО-ПЕРСПЕКТИВНИЙ КОМПОНЕНТ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ДОКТОРА ФІЛОСОФІЇ ДО ДОСЛІДНИЦЬКО-ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ: СУТНІСТЬ І СТРУКТУРА

Автор(и)

  • Вікторія Меняйло

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.158320

Ключові слова:

готовність до дослідницько-інноваційної діяльності, доктор філософії, рефлексивно-перспективний компонент готовності

Анотація

У даній статті показано, що рефлексивно-перспективний компонент готовності до дослідницько-інноваційної діяльності може бути реалізований у чотирьох аспектах, зокрема у процесі діяльності у доктора філософії виникає потреба щодо: творчого переосмислення свого психічного стану та оцінки своєї поведінки, суджень, вчинків (особистісний аспект); розуміння того, як його сприймають студенти, колеги, партнери, адміністрація; а також усвідомлення мотивів, цілей, дій тих людей, з якими він співпрацює (комунікативний аспект); необхідності аналізу, планування та координації спільних дій з іншими суб’єктами діяльності (корпоративний аспект); осмислення і переосмислення сутності та змісту своєї дослідницько-інноваційної діяльності, її пріоритетних цілей та завдань, прийняття рішення щодо її реорганізації та вдосконалення (інтелектуальний аспект).

Біографія автора

Вікторія Меняйло

кандидат фізико-математичних наук, доцент, докторант кафедри педагогіки і психології освітньої діяльності Запорізького національного університету

Посилання

Bodalev, A. A. (1983). Lychnostj y obshhenye [Personality and communication]. – Moscov: Mezhdunarodnaja pedagogicheskaja akademija, 272 p. [in Russian].

Vygotskij, L. S. (1984). Sobranie sochinenij [Сollected works]. Moscov: Pedagogika, Vol.4, 433 p. [in Russian].

Davydov, V. V. (1971). O dvuh osnovnyh putjah razvitija myshlenija shkolnikov [About two main ways of developing schoolchildren’s thinking]. Materials of the Fourth All-Union Congress of the Society of Psychologists. Tbilisi. pp.686–687. [in Russian].

Eliseev, V. K. (2005). Stanovlenie i razvitie refleksivnoj kultury uchitelja kak subekta pedagogicheskoj dejatelnosti [Formation and development of the teacher’s reflective culture as a subject of pedagogical activity]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Melitopol, 42 p. [in Russian].

Marusynecj, M. (2012). Profesijna dijaljnistj pedaghogha: refleksyvnyj aspect [Professional activity of the teacher: reflexive aspect]. Psychological-pedagogical problems of rural school. No.43(1), pp. 39 – 45. [in Ukrainian].

Poljakova, Gh. (2006). Pokaznyky pedaghoghichnoji tvorchosti vchytelja [Indicators of pedagogical creativity of the teacher]. Psychologist. No.35, pp. 3–5. [in Ukrainian].

Porjadok pidghotovky zdobuvachiv vyshhoji osvity stupenja doktora filosofiji ta doktora nauk u zakladakh vyshhoji osvity (naukovykh ustanovakh) (2016). [The procedure of preparation of applicants for higher education for the degree of doctor of philosophy and doctor of sciences in institutions of higher education (scientific institutions)]. Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine dated March 23, 2016 No. 261. Retrieved from: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/261-2016-%D0%BF [in Ukrainian].

Smirnova, E. V. & Sopikov, A. P. (1973). Rassuzhdenie o rassuzhdenijah (refleksivnost soznanija lichnosti) [Argumentation of reasoning (reflexivity of consciousness of personality)]. Social psychology of personality. pp. 140–149. [in Russian].

Stepanov, S. Ju., Semenov, I. I. & Novikova, E. R. (1984). Tipy i funkcii refleksii v organizacii prinjatija reshenija operatorom [Types and functions of reflection in the organization of decision-making by the operator]. Problems of engineering psychology. Vol. 2, pp.127–129. [in Russian].

Stepanov, S. Ju. & Semenov, I. N. (1985). Psihologija refleksii: problemy i issledovanija [Psychology of reflection: problems and research]. Questions of psychology. No.3, pp. 31–40. [in Russian].

Shynkaruk, V. I. (2002). Filosofsjkyj encyklopedychnyj slovnyk [Philosophical Encyclopedic Dictionary]. Kyiv: Abrys, 742 p. [in Ukrainian].

Shhedrovickij, G. P. (1974). Kommunikacija, dejatelnost, refleksija [Communication, activity, reflection]. Studies of verbal thinking. Alma-Ata, p.12. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті