ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

  • Лариса Карпова

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.158531

Ключові слова:

дослідницька компетентність, Нова українська школа, індивідуальна дослідницька траєкторія, дослідницька парадигма

Анотація

У статті наведені результати аналізу поняття “дослідницька компетентність вчителя”. Встановлено, що дослідницька компетентність входить до складу ключових. Визначено, що формування дослідницької компетентності педагогів є необхідною умовою їхнього становлення у Новій українській школі. Аналіз трактувань поняття показав, що більшість визначень не враховують особистість дослідника, тим самим нівелюючи суть компетентнісного підходу. Отже, сформульовано авторське визначення поняття “дослідницька компетентність вчителя” в умовах реалізації дослідницької парадигми розвитку освіти.

Біографія автора

Лариса Карпова

кандидат педагогічних наук, доцент, викладач кафедри прикладної психології Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна

Посилання

Berezhnova, E.V. (2011). Professionalnaya kompetentnost kak kriteriy kachestva podgotovki buduschih uchiteley [Professional competence as a criterion for the quality of the training of future teachers ]. Kazan: Magarif - Vakyt, pp. 54 – 57. [in Russian].

Burchak, L.V. (2011). Formuvannya doslidnyczkoyi kompetentnosti majbutnogo vchytelya ximiyi v systemi vyshhoyi osvity [Formation of research competence of the future teacher of chemistry in the system of higher education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Poltava, 20 p. [in Ukrainian].

Golub, L.A. (2006). Cherez issledovatelskuyu deyatelnost – k kachestvu obrazovatelnogo rezultata [Through research activities – to the quality of educational outcomes]. Izhevsk: Publishing house IPK and PRO UR, pp. 9 – 13. [in Russian].

Kuzmina, N.V. (1990). Professionalizm lichnosti prepodavatelya i mastera proizvodstvennogo obucheniya [Professionalism of the personality of the teacher and the master of production training ]. Moscow. Ext. Shk., 119 p. [in Russian].

Norkina, O.V. (2017). Rozvytok doslidnyczkoyi kompetentnosti vchyteliv matematyky zasobamy informacijno-komunikatyvnyx texnologij [Development of research competence of teachers of mathematics by means of information and communication technologies]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman, 23 p. [in Ukrainian].

Popovych, I. S (2018). Formuvannya doslidnyczkyx umin majbutnogo vchytelya v universytetax Velykoyi Brytaniyi [Formation of future teacher’s research skills at UK universities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil, 22 p. [in Ukrainian].

Rindina, Yu.V. (2012). Stanovlenie i razvitie issledovatelskoy kompetentnosti buduschego uchitelya [Formation and development of the research competence of the future teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Novokuznetsk, 24 p. [in Russian].

Sysoyeva, S. O. (2016). Rozvytok doslidnyczkoyi kompetentnosti vykladachiv vyshhoyi shkoly: navchalnyj posibnyk [Development of Research Competence of Teachers of Higher Education: a manual]. Kyiv: “Edelweiss Publishing Company” LLC, 155 p. [in Ukrainian].

Stepanyuk, K. (2012). Doslidnyczka kompetentnist yak skladova doslidnyczkyx umin majbutnix uchyteliv pochatkovoyi shkoly [Research competence as a component of research skills of future primary school teachers]. Origins of pedagogical skill. Issue 9, pp.271 – 275. [in Ukrainian].

Typova osvitnya programa dlya zakladiv zagalnoyi serednoyi osvity [Electronic resource]. Available at: http://nus.org.ua/news/opublikuvaly-typovi-osvitni-programy-dlya-1-2-klasiv-nush-dokumenty/. [in Ukrainian].

Shkerina, T.O. (2013). Formirovanie issledovatelskoy kompetentnosti buduschih bakalavrov pedagogov-psihologov v VUZe [Formation of research competence of future bachelors of psychologists in higher education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Krasnoyarsk, 23 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті