ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.158531Ключові слова:
дослідницька компетентність, Нова українська школа, індивідуальна дослідницька траєкторія, дослідницька парадигмаАнотація
У статті наведені результати аналізу поняття “дослідницька компетентність вчителя”. Встановлено, що дослідницька компетентність входить до складу ключових. Визначено, що формування дослідницької компетентності педагогів є необхідною умовою їхнього становлення у Новій українській школі. Аналіз трактувань поняття показав, що більшість визначень не враховують особистість дослідника, тим самим нівелюючи суть компетентнісного підходу. Отже, сформульовано авторське визначення поняття “дослідницька компетентність вчителя” в умовах реалізації дослідницької парадигми розвитку освіти.
Посилання
Berezhnova, E.V. (2011). Professionalnaya kompetentnost kak kriteriy kachestva podgotovki buduschih uchiteley [Professional competence as a criterion for the quality of the training of future teachers ]. Kazan: Magarif - Vakyt, pp. 54 – 57. [in Russian].
Burchak, L.V. (2011). Formuvannya doslidnyczkoyi kompetentnosti majbutnogo vchytelya ximiyi v systemi vyshhoyi osvity [Formation of research competence of the future teacher of chemistry in the system of higher education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Poltava, 20 p. [in Ukrainian].
Golub, L.A. (2006). Cherez issledovatelskuyu deyatelnost – k kachestvu obrazovatelnogo rezultata [Through research activities – to the quality of educational outcomes]. Izhevsk: Publishing house IPK and PRO UR, pp. 9 – 13. [in Russian].
Kuzmina, N.V. (1990). Professionalizm lichnosti prepodavatelya i mastera proizvodstvennogo obucheniya [Professionalism of the personality of the teacher and the master of production training ]. Moscow. Ext. Shk., 119 p. [in Russian].
Norkina, O.V. (2017). Rozvytok doslidnyczkoyi kompetentnosti vchyteliv matematyky zasobamy informacijno-komunikatyvnyx texnologij [Development of research competence of teachers of mathematics by means of information and communication technologies]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman, 23 p. [in Ukrainian].
Popovych, I. S (2018). Formuvannya doslidnyczkyx umin majbutnogo vchytelya v universytetax Velykoyi Brytaniyi [Formation of future teacher’s research skills at UK universities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil, 22 p. [in Ukrainian].
Rindina, Yu.V. (2012). Stanovlenie i razvitie issledovatelskoy kompetentnosti buduschego uchitelya [Formation and development of the research competence of the future teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Novokuznetsk, 24 p. [in Russian].
Sysoyeva, S. O. (2016). Rozvytok doslidnyczkoyi kompetentnosti vykladachiv vyshhoyi shkoly: navchalnyj posibnyk [Development of Research Competence of Teachers of Higher Education: a manual]. Kyiv: “Edelweiss Publishing Company” LLC, 155 p. [in Ukrainian].
Stepanyuk, K. (2012). Doslidnyczka kompetentnist yak skladova doslidnyczkyx umin majbutnix uchyteliv pochatkovoyi shkoly [Research competence as a component of research skills of future primary school teachers]. Origins of pedagogical skill. Issue 9, pp.271 – 275. [in Ukrainian].
Typova osvitnya programa dlya zakladiv zagalnoyi serednoyi osvity [Electronic resource]. Available at: http://nus.org.ua/news/opublikuvaly-typovi-osvitni-programy-dlya-1-2-klasiv-nush-dokumenty/. [in Ukrainian].
Shkerina, T.O. (2013). Formirovanie issledovatelskoy kompetentnosti buduschih bakalavrov pedagogov-psihologov v VUZe [Formation of research competence of future bachelors of psychologists in higher education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Krasnoyarsk, 23 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.