DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.158531

ДОСЛІДНИЦЬКА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ВЧИТЕЛЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Лариса Карпова

Анотація


У статті наведені результати аналізу поняття “дослідницька компетентність вчителя”. Встановлено, що дослідницька компетентність входить до складу ключових. Визначено, що формування дослідницької компетентності педагогів є необхідною умовою їхнього становлення у Новій українській школі. Аналіз трактувань поняття показав, що більшість визначень не враховують особистість дослідника, тим самим нівелюючи суть компетентнісного підходу. Отже, сформульовано авторське визначення поняття “дослідницька компетентність вчителя” в умовах реалізації дослідницької парадигми розвитку освіти.


Ключові слова


дослідницька компетентність; Нова українська школа; індивідуальна дослідницька траєкторія; дослідницька парадигма

Повний текст:

PDF

Посилання


Berezhnova, E.V. (2011). Professionalnaya kompetentnost kak kriteriy kachestva podgotovki buduschih uchiteley [Professional competence as a criterion for the quality of the training of future teachers ]. Kazan: Magarif - Vakyt, pp. 54 – 57. [in Russian].

Burchak, L.V. (2011). Formuvannya doslidnyczkoyi kompetentnosti majbutnogo vchytelya ximiyi v systemi vyshhoyi osvity [Formation of research competence of the future teacher of chemistry in the system of higher education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Poltava, 20 p. [in Ukrainian].

Golub, L.A. (2006). Cherez issledovatelskuyu deyatelnost – k kachestvu obrazovatelnogo rezultata [Through research activities – to the quality of educational outcomes]. Izhevsk: Publishing house IPK and PRO UR, pp. 9 – 13. [in Russian].

Kuzmina, N.V. (1990). Professionalizm lichnosti prepodavatelya i mastera proizvodstvennogo obucheniya [Professionalism of the personality of the teacher and the master of production training ]. Moscow. Ext. Shk., 119 p. [in Russian].

Norkina, O.V. (2017). Rozvytok doslidnyczkoyi kompetentnosti vchyteliv matematyky zasobamy informacijno-komunikatyvnyx texnologij [Development of research competence of teachers of mathematics by means of information and communication technologies]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uman, 23 p. [in Ukrainian].

Popovych, I. S (2018). Formuvannya doslidnyczkyx umin majbutnogo vchytelya v universytetax Velykoyi Brytaniyi [Formation of future teacher’s research skills at UK universities]. Extended abstract of candidate’s thesis. Ternopil, 22 p. [in Ukrainian].

Rindina, Yu.V. (2012). Stanovlenie i razvitie issledovatelskoy kompetentnosti buduschego uchitelya [Formation and development of the research competence of the future teacher]. Extended abstract of candidate’s thesis. Novokuznetsk, 24 p. [in Russian].

Sysoyeva, S. O. (2016). Rozvytok doslidnyczkoyi kompetentnosti vykladachiv vyshhoyi shkoly: navchalnyj posibnyk [Development of Research Competence of Teachers of Higher Education: a manual]. Kyiv: “Edelweiss Publishing Company” LLC, 155 p. [in Ukrainian].

Stepanyuk, K. (2012). Doslidnyczka kompetentnist yak skladova doslidnyczkyx umin majbutnix uchyteliv pochatkovoyi shkoly [Research competence as a component of research skills of future primary school teachers]. Origins of pedagogical skill. Issue 9, pp.271 – 275. [in Ukrainian].

Typova osvitnya programa dlya zakladiv zagalnoyi serednoyi osvity [Electronic resource]. Available at: http://nus.org.ua/news/opublikuvaly-typovi-osvitni-programy-dlya-1-2-klasiv-nush-dokumenty/. [in Ukrainian].

Shkerina, T.O. (2013). Formirovanie issledovatelskoy kompetentnosti buduschih bakalavrov pedagogov-psihologov v VUZe [Formation of research competence of future bachelors of psychologists in higher education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Krasnoyarsk, 23 p. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Бережнова Е.В. Профессиональная компетентность как критерий качества подготовки будущих учителей / Е.В. Бережнова // Инновационная модель подготовки учителя в системе непрерывного психолого-педагогического образования: Всероссийская научно-практ. конф., посвященная году учителя в РФ. В 2-х ч. Ч. 1. – Казань: Магариф – Вакыт, 2011. – С. 54 – 57.

Бурчак Л.В. Формування дослідницької компетентності майбутнього вчителя хімії в системі вищої освіти: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” / Л.В. Бурчак.   Полтава, 2011. – 20 с.

Голубь Л.А. Через исследовательскую деятельность – к качеству образовательного результата /Л.А. Голубь // Традиции и инновации в образовании. – Ижевск: Издательство ИПК и ПРО УР, 2006. – С. 9 – 13.

Кузьмина Н.В. Профессионализм личности преподавателя и мастера производственного обучения / Н.В. Кузьмина. – М.: Высш. шк., 1990. – 119 с.

Норкіна О.В. Розвиток дослідницької компетентності вчителів математики засобами інформаційно-комунікативних технологій: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” / О.В. Норкіна.   Умань, 2017. – 23 с.

Попович І.С. Формування дослідницьких умінь майбутнього вчителя в університетах Великої Британії: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.04 “Теорія та методика професійної освіти” / І.С. Попович.   Тернопіль, 2018. – 22 с.

Риндина Ю.В. Становление и развитие исследовательской компетентности будущего учителя: автореф. дис. на соиск. уч. степ. канд. пед. пед. наук: спец. 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” / Ю.В. Риндина.   Новокузнецк, 2012.  – 24 с.

Сисоєва С. О. Розвиток дослідницької компетентності викладачів вищої школи: навчальний посібник / С. О. Сисоєва, Л. В. Козак // Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. – К.: ТОВ “Видавниче підприємство “ЕДЕЛЬВЕЙС”, 2016. – 155 с.

Степанюк К. Дослідницька компетентність як складова дослідницьких умінь майбутніх учителів початкової школи / К. Степанюк // Витоки педагогічної майстерності. – 2012. – Вип. 9. – С. 271 – 275.

Типова освітня програма для закладів загальної середньої освіти [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: http://nus.org.ua/news/opublikuvaly-typovi-osvitni-programy-dlya-1-2-klasiv-nush-dokumenty/.

Шкерина Т.О. Формирование исследовательской компетентности будущих бакалавров педагогов-психологов в ВУЗе: автореф. дис. на соиск. уч. степ. канд. пед. пед. наук: спец. 13.00.08 “Теория и методика профессионального образования” / Т.О. Шкерина   Красноярск, 2013. – 23 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)