РЕДУКЦІЯ ЗМІСТУ НАВЧАННЯ МОНІТОРИНГУ СТАНУ ҐРУНТУ СЕРЕДОВИЩА ІСНУВАННЯ

Автор(и)

  • Даніїл Шматков
  • Надія Бєлікова
  • Олександр Шелковий

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162684

Ключові слова:

ґрунт, дидактична редукція, ентропія, зміст навчання, кластеризація, моніторинг середовища існування, регресія

Анотація

На підставі теоретичного аналізу науково-технічної та науково-методичної літератури, вивчення і узагальнення досвіду розробки методів дидактичної редукції, із застосуванням методів ентропії, регресії, кластеризації, розроблено метод вертикальної дидактичної редукції змісту навчання моніторингу стану ґрунту середовища існування – однієї з основних тем дисципліни. Впровадження методів математичної статистики підтверджено високими значеннями коефіцієнта детермінації, скоректованого коефіцієнту детермінації, низьким значенням стандартної помилки оцінювання. Метод забезпечує науково обґрунтоване скорочення змісту навчання в умовах скорочення навчального часу та може бути застосований до більшості тем моніторингу середовища існування.

Біографії авторів

Даніїл Шматков

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри фізики, електротехніки і електроенергетики Української інженерно-педагогічної академії

Надія Бєлікова

доктор економічних наук, доцент, учений секретар Науково-дослідного центру індустріальних проблем розвитку НАН України

Олександр Шелковий

аспірант кафедри фізики, електротехніки і електроенергетики Української інженерно-педагогічної академії

Посилання

Vasylev, V. Y., Krasylnykov, V. V., Plaksyi, S. Y. & Tiahunova, T. N. (2004). Statystycheskyi analyz mnohomernykh obyektov proyzvolnoi pryrody [Statistical analysis of multidimensional objects of arbitrary nature]. Moscov: Yzdatelstvo YKAR, 382 p. [in Russian].

Statystychnyi zbirnyk Dovkillia Ukrainy za 2017 rik (2018). [Statistical collection Environment of Ukraine for 2017]. (Ed.). O. M. Prokopenko. Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy, 225 p.[in Ukrainian].

Bentz, T., Helfrich-Schkarbanenko, A., Koß, R., & Nitsche, A. (2015). Ressourcenökonomische Erstellung von Materialien für Lehrende und Lernende in der Studieneingangsphase. In 2. HDMINT Symposium, p. 87. [in German].

Costa, G., & Martello, S. (2014). Graphsj 3: A modern didactic application for graph algorithms. doi:10.3844/jcssp.2014.1115.1119 [in English].

Flannery, L. P., Silverman, B., Kazakoff, E. R., Bers, M. U., Bontá, P. & Resnick, M. (2013). Designing ScratchJr: Support for early childhood learning through computer programming. Proceedings of the 12th International Conference on Interaction Design and Children, 1–10. [in English].

Forjan, M., & Sliško, J. (2017). Simplifications and idealizations in high school physics in Mechanics: a study of Slovenian curriculum and textbooks. European Journal of Physics Education, 5(3), 20–31.[in English].

Futschek, G. (2013, July). Extreme didactic reduction in computational thinking education. In X World Conference on Computers in Education, pp. 1– 6.[in English].

Grüner, G. (1967). Die didaktische Reduktion als Kernstück der Didaktik. Die Deutsche Schule, 59(7/8), 414-430. [in German].

Haolader, F. A., Ali, M. R., & Foysol, K. M. (2015). The taxonomy for learning, teaching and assessing: current practices at polytechnics in Bangladesh and its effects in developing students’ competences. International Journal for Research in Vocational Education and Training (IJRVET), 2(2), 99-118. doi: 10.13152/IJRVET.2.2.2 [in English].

Ibekwe, T. S., Folorunsho, D. O., Dahilo, E. A., Gbujie, I. O., Nwegbu, M. M., & Nwaorgu, O. G. (2016). Evaluation of mobile smartphones app as a screening tool for environmental noise monitoring. Journal of occupational and environmental hygiene, 13(2), D31-D36. https://doi.org/10.1080/15459624.2015.1093134[in English].

Krpan, D., & Brčić, D. (2018). Posredovani prijenos u poučavanju programiranja s vizualnim programskim jezicima.[in Croatian].

Ramamurthy, K. N., Hinnov, L. A., & Spanias, A. S. (2014). Teaching Earth signals analysis using the Java-DSP Earth Systems edition: Modern and past climate change. Journal of Geoscience Education, 62(4), 621-630. https://doi.org/10.5408/13-025.1[in English].

Ruhm, K. H. (2011). From Verbal Models to Mathematical Models – A Didactical Concept not just in Metrology. Joint International IMEKO TC1+ TC7+ TC13 Symposium. [in English].

Shmatkov, D. (2016). The use of causal maps as interdisciplinary didactic reduction method. Advanced Education, 16–21. https://doi.org/10.20535/2410-8286.74335[in English].

Zeimet, R., Kreienbrock, L., & Doherr, M. G. (2016). Approaches to Teaching Biometry and Epidemiology at Two Veterinary Schools in Germany. Journal of veterinary medical education, 43(4), 332–343. https://doi.org/10.3138/jvme.0915-152R1[in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті