ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ДОСЯГНЕННЯ САМОВИЗНАЧЕННЯ ТА САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

  • Ольга Кобрій
  • Галина Ренчка

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162705

Ключові слова:

педагогічні умови, самовизначення, самореалізація, зміст освіти, індивідуалізація, проблемність, досвід творчої діяльності, самостійна робота, демократизація стосунків

Анотація

У статті обґрунтовується необхідність розкриття педагогічних умов досягнення особистістю самовизначення та самореалізації задля реформування змісту освіти. Вони стосуються забезпечення його індивідуалізації, проблемності, досвіду творчої діяльності, зменшення частки засвоюваної інформації, акценту на самостійній роботі учнів, а також демократизації стосунків з ними, прикладу педагога, його моральної позиції.

Біографії авторів

Ольга Кобрій

доктор педагогічних наук, професор кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Галина Ренчка

вчитель Кимирської загальноосвітньої школи І – ІІ ступеня Перемишлянського району Львівської області

Посилання

Bekh, I. D. (1998). Osobystisno zoriientovane vykhovannia: nauk.-metod. posib. [Personally oriented education: science-method. manual]. Kyiv: IZMN, 204 p. [in Ukrainian].

Vyshnevskyi, O. (2006). Teoretychni osnovy suchasnoi ukrainskoi pedahohiky: posib.dlia stud. 2-e vyd., dooprats. i dop. [The theoretical Foundations of Modern Ukrainian Pedagogy]. Manual for students, the 2nd edition, modified and supplemented. Drohobych: Kolo, 608 p. [in Ukrainian].

Zharskyi, E. (1967). Vykhovannia: sut, meta, kurs pratsivnykiv doshkillia: zb.materialiv [Education: the essence, purpose, course of the employees of the elementary school: a collection of materials]. Niu-York: Shkilna Rada UKKA, 33 p. [in Ukrainian].

Kontseptsiia humanitarnoho rozvytku Ukrainy vid 27.03.2008 r. [The Concept of Humanitarian Development of Ukraine dated March 27, 2008]. [Electronic resource]. Available at: http: www.guon.kiev.ua/?q=node/446[in Ukrainian].

Korsakova, O. & Trubachova, S. (2006). Zmist suchasnoi shkilnoi osvity [Content of modern school education]. Open lesson. No. 3–4, pp. 3–11. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. (1977). Metodyka vykhovannia kolektyvu [Methodology of team upbringing]. Selected works in 5 volumes. Kyiv: Rad. shkola, Vol. 1, pp. 403–637. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. (1977). [Narodzhennia hromadianyna Birth of a citizen]. Selected works in 5 volumes. Kyiv: Rad. shkola, Vol.3, pp. 283–582. [in Ukrainian].

Sukhomlynskyi, V. (1976). Problemy vykhovannia vsebichno rozvynenoi osobystosti [The problems of education of all-round developed personality]. Selected works in 5 volumes. Kyiv: Rad. shkola, Vol. 1, pp. 55–206. [in Ukrainian].

Furman, A. (2004). Teoriia i praktyka rozvyvalnoho pidruchnyka [The theory and practice of developmental textbook]. Ternopil: Ekonomichna dumka, 288 p. [in Ukrainian].

Shakhov, V. (2007). Bazova pedahohichna osvita maibutnoho vchytelia: zahalnopedahohichnyi aspekt [Basic pedagogical education of the future teacher: general pedagogical aspect].Vinnytsia: Edelveis, 383 p. [in Ukrainian].

Shlemkevych, M. (1992). Zahublena ukrainska liudyna [The lost Ukrainian person]. Kyiv: MP Feniks, 158 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті