ОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТІВ В НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162724Ключові слова:
проектна діяльність, навчальний процес, метод проектів, освітні технології, професійні компетентностіАнотація
У статті розкрито актуальність та особливості застосування в навчальному процесі закладів вищої освіти методу проектів, їх вплив на формування професійних компетентностей майбутніх фахівців. Виділено основні здібності та спрямування студентів, які формуються під час навчання із застосуванням їх проектної діяльності, запропоновано основні вимоги до навчальних проектів. Виділено негативні фактори, наявність яких знижує ефективність методу проектів в процесі професійної підготовки студентів до їх професійної діяльності (особистісний, професійний, організаційний). Виділено основні три етапи управління проектною діяльністю: підготовки, виконання та реалізації. Встановлено, що застосування методу проектів в навчальному процесі закладів вищої освіти дають можливість вирішення ряду питань: підвищення активності, ініціативи, творчого пошуку, налагодження комунікативності в студентському колективі, вирішення психологічних проблем, особистісних стосунків між суб’єктами проекту, пошук нових лідерів групи, виховання особистісних якостей студентів (взаємодопомога, взаємодія, самовдосконалення, самореалізація тощо).
Посилання
Bushev, D. S. (2002). Dynamycheskoe lyderstvo v upravlenyy proektamy [Dynamic Leadership in Project Management]. Moscov, 365 p. [in Russian].
Isayeva, H. M. (2003). Metod proektiv – efektyvna tekhnolohiya navchannya uchniv suchasnoyi shkoly [Method of projects – effective technology of teaching students of modern school]. Kyiv: Departament, pp. 207–211. [in Ukrainian].
Kravchenko, H.Yu. (2012). Proektnyy pidkhid u systemi pidvyshchennya kvalifikatsiyi kerivnykiv navchal’nykh zakladiv. Modernizatsiya pislyadyplomnoyi pedahohichnoyi osvity [Project approach in the system of training of heads of educational institutions. Modernization of postgraduate pedagogical education]. Scientific and practical magazine “Image of a Modern Teacher”. Poltava: TOV “ASMP”, No.10 (129), pp. 13–16. [in Ukrainian].
Polat, E. S. (2008). Metod proektov [Method of projects]. Project Method in University Education (Ed.). M. A. Gusakovskiy. Mynsk: BHU, pp.34–42. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.