DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162825

ІНТЕГРОВАНЕ ПРОЕКТНО-ТЕМАТИЧНЕ НАВЧАННЯ КВАЛІФІКОВАНИХ РОБІТНИКІВ

Наталія Божко

Анотація


У статті розглянуто один із напрямів реформування системи освіти України – впровадження інтегрованого навчання в різних типах навчальних закладів. Охарактеризовано один з видів інтегрованого навчання – інтегроване проектно-тематичне навчання, передумови його виникнення та можливості застосування. Визначені особливості організації інтегрованого проектно-тематичного навчання в загальноосвітньому навчальному закладі та можливостей його застосування у закладах професійної освіти в процесі підготовки кваліфікованих робітників. Наведено приклади можливих інтегрованих тематичних проектів.


Ключові слова


реформування; система освіти; інтеграція; інтегроване навчання; інтегроване проектно-тематичне навчання; інтегрований тематичний проект; професійна освіта, кваліфікований робітник

Повний текст:

PDF

Посилання


Bozhko, N. V. (2010). Metodyka vyrobnychoho navchannia maibutnikh kravtsiv u PTNZ zasobamy intehrovanykh mikromoduliv [Methodology of production training of future tailors in the vocational school by means of integrated micro-modules]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 23 p. [in Ukrainian].

Volchenkova, H. M. (2003). Proektno-tematychnyi pidkhid do navchannia ditei pochatkovoi shkoly: [Project-Thematic Approach to Primary School Children Education: International education Step by Step project for children aged 6 to 10 years]. Project Method: traditions, prospects, life results: Practical Guide. col. Lyceum Intern. relations No. 51 of Kyiv and others; Science manager and (Ed.). I.G. Ermakov Kyiv, pp. 164–171. [in Ukrainian].

Vygotskiy, L. S. (2004). Psikhologiya razvitiya rebenka [Child developmental psychology]. Moscov: Smysl. Eksmo, 512 p. [in Russian].

Dernova, M. H. (2014). Dualna model vyshchoi profesiinoi osvity doroslykh: Yevropeiskyi dosvid [The Dual Model of Higher Professional Education for Adults: A European Experience]. Adult Education: Theory, Experience, Perspectives. Vol. 2 (9);Vol.2, pp.137–145. [in Ukrainian].

Intehrovane navchannia: tematychnyi i diialnisnyi pidkhody (chastyna 2) [Integrated Learning: Thematic and Activity Approaches (Part 2)]. [Electronic resource]. Available at: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-2/ [in Ukrainian].

Liubchak, N. M. (2014). Proektni tekhnolohii: sutnist ta osoblyvosti vykorystannia u navchalnomu protsesi [Design technologies: the essence and peculiarities of use in the educational process]. Herald. Series: Pedagogical Sciences. Kyiv, Vol. 122, pp.144–150. [in Ukrainian].

Nova ukrainska shkola: kontseptualni zasady reformuvannia serednoi shkoly [New Ukrainian School: Conceptual Principles of Reforming High School]. [Electronic resource]. Available at: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf[in Ukrainian].

Pastyrska, I. Ia. (2012). Intehratsiia zmistu predmetiv pryrodnychoho i humanitarnoho tsykliv yak zahalnopedahohichna problema (kinets XX – pochatok XXI stolittia) [Integration of the content of subjects of natural and humanitarian cycles as a general pedagogical problem (the end of the XX – the beginning of the XXI century]. Extended abstract of candidate’s thesis. Uzhhorod, 20p. [in Ukrainian].

Piazhe, Zh. (1994). Izbrannyye psikhologicheskiye trudy [Selected psychological works]. Moscov: Mezhdunar. ped. akad., 272 p. [in Russian].

Tomina, E. F. (2011). Pedagogicheskiye idei Dzhona Dyui: istoriya i sovremennost [Pedagogical ideas of John Dewey: history and modernity]. Bulletin of OGU. No. 2 (121), pp.360–366. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Божко Н.В. Методика виробничого навчання майбутніх кравців у ПТНЗ засобами інтегрованих мікромодулів: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.02 “Теорія та методика професійної освіти” /Н.В.Божко. – Харків, 2010. – 23 с.

Волченкова Г.М. Проектно-тематичний підхід до навчання дітей початкової школи: [Міжнар. освіт. проект “Крок за кроком” для дітей від 6 до 10 років] / Г. М. Волченкова // Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: Практико зорієнт. зб. / Ліцей міжнар. відносин № 51 м. Києва та ін.; Наук. кер. і ред. І. Г. Єрмаков. – К., 2003. – С. 164–171.

Выготский Л.С. Психология развития ребенка / Л.С. Выготский. – М.: Смысл, Эксмо, 2004. – 512с.

Дернова М.Г. Дуальна модель вищої професійної освіти дорослих: Європейський досвід. / М. Г. Дернова // Освіта дорослих : теорія, досвід, перспективи. Випуск 2 (9) 2014. – Вип.2.–С.137–145.

Інтегроване навчання: тематичний і діяльнісний підходи (частина 2) [Електронний ресурс]: Режим доступу: http://nus.org.ua/articles/integrovane-navchannya-tematychnyj-i-diyalnisnyj-pidhody-chastyna-2/

Любчак Н.М. Проектні технології: сутність та особливості використання у навчальному процесі / Н. М. Любчак // Вісник. Серія: Педагогічні науки. – К. : 2014. – Вип. 122. – С.144–150.

Нова українська школа: концептуальні засади реформування середньої школи [Електронний ресурс]: Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/storage/app/media/reforms/ukrainska-shkola-compressed.pdf

Пастирська І.Я. Інтеграція змісту предметів природничого і гуманітарного циклів як загальнопедагогічна проблема (кінець ХХ – початок ХХІ століття): автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.01 “Загальна педагогіка та історія педагогіки” / І.Я.Пастирська. – Ужгород, 2012. – 20 с.

Пиаже Ж. Избранные психологические труды / Ж.Пиаже. – М.: Междунар. пед. акад. – 1994. – 272 с.

Томина Е.Ф. Педагогические идеи Джона Дьюи: история и современность / Е. Ф. Томина // Вестник ОГУ. – 2011. – № 2 (121). – С.360–366.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)