РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗУМІННЯ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Автор(и)

  • Соломія Ілляш

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162827

Ключові слова:

самосвідомість, професійне саморозуміння, професійно-педагогічна спрямованість, професійно-педагогічна підготовка, майбутні вчителі, початкова школа, професійна діяльність

Анотація

У статті досліджено проблему розвитку професійного саморозуміння в майбутніх учителів; проаналізовано психологічні аспекти проблеми саморозуміння; розглянуто основні підходи щодо вивчення та діагностики процесу розуміння; виокремлено суттєві ознаки та структурно-динамічні характеристики саморозуміння; розкрито зв’язок професійно-педагогічної спрямованості і саморозуміння майбутніх учителів; визначено функції та показники професійного саморозуміння; з’ясовано способи впливу саморозуміння на успішність професійної діяльності майбутніх учителів початкової школи.

Біографія автора

Соломія Ілляш

кандидат психологічних наук, доцент кафедри педагогіки та методики початкової освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Illiash, S.D. (2015). Holovni kryterii i funktsii samorozuminnia [The main criteria and functions of self-understanding]. Youth and market. Monthly scientific and pedagogical magazine. No. 9 (128), pp. 49–54. [in Ukrainian].

Klimov, E.A. (1996). Psihologija professionalnogo samoopredelenija [Psychology of professional self-determination]. Rostov-na-Donu: Feniks, 512р. [in Russian].

Kovalenko, A.B. (1999). Psykholohiia rozuminnia [Psychology of understanding]. Kyiv: Heoprynt, 184р. [in Ukrainian].

Lutsyk, D.V. & Illiash, S.D. (2010). Komponenty samorozuminnia, yikh dynamika u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Components of self-understanding, their dynamics in the process of preparing future teachers]. Scientific and methodical manual for students of higher educational institutions of education. Drohobych: Posvit, 88р. [in Ukrainian].

Maralova, T.P. (1988). Psihologicheskie uslovija formirovanija professionalnoj napravlennosti budushhih uchitelej [Psychological conditions for the formation of professional orientation of future teachers]. Psychological problems of formation of a socially active personality of the teacher. Moskva, pp. 47–58. [in Russian].

Markova, A.K. (1996). Psihologiya professionalizma [Psychology of professionalism]. Moskva: Pedagogika, 256 р. [in Russian].

Protasova, N.I. & Kaygorodov, B.V. (1997). Psihologicheskiy analiz ponyatiya “Professionalnoe samoponimanie uchitelya” [Psychological analysis of the concept of “Professional teacher self-understanding”]. The world of psychology. No. 1, рр. 137–141. [in Russian].

Savin, E.Yu. (1997). O podhodah k issledovaniyu i diagnostike ponimaniya [On approaches to the study and diagnosis of understanding]. Materialy ІІ Vserossiyskoy nauchnoy konferentsii po psikhologii RPO “Metody psikhologii” – Proceedings of the Second All-Russian Scientific Conference on Psychology RPO “Methods of Psychology”. (рр. 233–235). Vols. 3, Rostov-na-Donu. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті