РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗУМІННЯ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162827Ключові слова:
самосвідомість, професійне саморозуміння, професійно-педагогічна спрямованість, професійно-педагогічна підготовка, майбутні вчителі, початкова школа, професійна діяльністьАнотація
У статті досліджено проблему розвитку професійного саморозуміння в майбутніх учителів; проаналізовано психологічні аспекти проблеми саморозуміння; розглянуто основні підходи щодо вивчення та діагностики процесу розуміння; виокремлено суттєві ознаки та структурно-динамічні характеристики саморозуміння; розкрито зв’язок професійно-педагогічної спрямованості і саморозуміння майбутніх учителів; визначено функції та показники професійного саморозуміння; з’ясовано способи впливу саморозуміння на успішність професійної діяльності майбутніх учителів початкової школи.
Посилання
Illiash, S.D. (2015). Holovni kryterii i funktsii samorozuminnia [The main criteria and functions of self-understanding]. Youth and market. Monthly scientific and pedagogical magazine. No. 9 (128), pp. 49–54. [in Ukrainian].
Klimov, E.A. (1996). Psihologija professionalnogo samoopredelenija [Psychology of professional self-determination]. Rostov-na-Donu: Feniks, 512р. [in Russian].
Kovalenko, A.B. (1999). Psykholohiia rozuminnia [Psychology of understanding]. Kyiv: Heoprynt, 184р. [in Ukrainian].
Lutsyk, D.V. & Illiash, S.D. (2010). Komponenty samorozuminnia, yikh dynamika u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Components of self-understanding, their dynamics in the process of preparing future teachers]. Scientific and methodical manual for students of higher educational institutions of education. Drohobych: Posvit, 88р. [in Ukrainian].
Maralova, T.P. (1988). Psihologicheskie uslovija formirovanija professionalnoj napravlennosti budushhih uchitelej [Psychological conditions for the formation of professional orientation of future teachers]. Psychological problems of formation of a socially active personality of the teacher. Moskva, pp. 47–58. [in Russian].
Markova, A.K. (1996). Psihologiya professionalizma [Psychology of professionalism]. Moskva: Pedagogika, 256 р. [in Russian].
Protasova, N.I. & Kaygorodov, B.V. (1997). Psihologicheskiy analiz ponyatiya “Professionalnoe samoponimanie uchitelya” [Psychological analysis of the concept of “Professional teacher self-understanding”]. The world of psychology. No. 1, рр. 137–141. [in Russian].
Savin, E.Yu. (1997). O podhodah k issledovaniyu i diagnostike ponimaniya [On approaches to the study and diagnosis of understanding]. Materialy ІІ Vserossiyskoy nauchnoy konferentsii po psikhologii RPO “Metody psikhologii” – Proceedings of the Second All-Russian Scientific Conference on Psychology RPO “Methods of Psychology”. (рр. 233–235). Vols. 3, Rostov-na-Donu. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.