DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162827

РОЗВИТОК ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗУМІННЯ В ПРОЦЕСІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Соломія Ілляш

Анотація


У статті досліджено проблему розвитку професійного саморозуміння в майбутніх учителів; проаналізовано психологічні аспекти проблеми саморозуміння; розглянуто основні підходи щодо вивчення та діагностики процесу розуміння; виокремлено суттєві ознаки та структурно-динамічні характеристики саморозуміння; розкрито зв’язок професійно-педагогічної спрямованості і саморозуміння майбутніх учителів; визначено функції та показники професійного саморозуміння; з’ясовано способи впливу саморозуміння на успішність професійної діяльності майбутніх учителів початкової школи.


Ключові слова


самосвідомість; професійне саморозуміння; професійно-педагогічна спрямованість; професійно-педагогічна підготовка; майбутні вчителі; початкова школа; професійна діяльність

Повний текст:

PDF

Посилання


Illiash, S.D. (2015). Holovni kryterii i funktsii samorozuminnia [The main criteria and functions of self-understanding]. Youth and market. Monthly scientific and pedagogical magazine. No. 9 (128), pp. 49–54. [in Ukrainian].

Klimov, E.A. (1996). Psihologija professionalnogo samoopredelenija [Psychology of professional self-determination]. Rostov-na-Donu: Feniks, 512р. [in Russian].

Kovalenko, A.B. (1999). Psykholohiia rozuminnia [Psychology of understanding]. Kyiv: Heoprynt, 184р. [in Ukrainian].

Lutsyk, D.V. & Illiash, S.D. (2010). Komponenty samorozuminnia, yikh dynamika u protsesi pidhotovky maibutnikh uchyteliv [Components of self-understanding, their dynamics in the process of preparing future teachers]. Scientific and methodical manual for students of higher educational institutions of education. Drohobych: Posvit, 88р. [in Ukrainian].

Maralova, T.P. (1988). Psihologicheskie uslovija formirovanija professionalnoj napravlennosti budushhih uchitelej [Psychological conditions for the formation of professional orientation of future teachers]. Psychological problems of formation of a socially active personality of the teacher. Moskva, pp. 47–58. [in Russian].

Markova, A.K. (1996). Psihologiya professionalizma [Psychology of professionalism]. Moskva: Pedagogika, 256 р. [in Russian].

Protasova, N.I. & Kaygorodov, B.V. (1997). Psihologicheskiy analiz ponyatiya “Professionalnoe samoponimanie uchitelya” [Psychological analysis of the concept of “Professional teacher self-understanding”]. The world of psychology. No. 1, рр. 137–141. [in Russian].

Savin, E.Yu. (1997). O podhodah k issledovaniyu i diagnostike ponimaniya [On approaches to the study and diagnosis of understanding]. Materialy ІІ Vserossiyskoy nauchnoy konferentsii po psikhologii RPO “Metody psikhologii” – Proceedings of the Second All-Russian Scientific Conference on Psychology RPO “Methods of Psychology”. (рр. 233–235). Vols. 3, Rostov-na-Donu. [in Russian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Ілляш С.Д. Головні критерії і функції саморозуміння / Соломія Ілляш// Молодь і ринок. Щомісячний науково-педагогічний журнал. – 2015. – № 9 (128) вересень. – С. 49–54.

Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения / Е.А. Климов – Ростов-на-Дону: Феникс, 1996. – 512 с.

Коваленко А.Б. Психологія розуміння / А.Б.Коваленко – К.: Геопринт, 1999. – 184 с.

Луцик Д.В. Компоненти саморозуміння, їх динаміка у процесі підготовки майбутніх учителів. Науково-методичний посібник для студентів вищих педагогічних закладів освіти. / Д.В. Луцик, С.Д. Ілляш – Дрогобич: Посвіт, 2010. – 88 с.

Маралова Т.П. Психологические условия формирования профессиональной направленности будущих учителей / Т.П. Маралова// Психологические проблемы формирования социально активной личности учителя. – М., 1988. – С. 47–58.

Маркова А.К. Психология профессионализма / А.К. Маркова – М.: Педагогика, 1996. – 256 с.

Протасова Н.И. Психологический анализ понятия “Профессиональное самопонимание учителя” / Н.И. Протасова, Б.В. Кайгородов// Мир психологии. М. – 1997. – № 1. – С. 137–141.

Савин Е.Ю. О подходах к исследованию и диагностике понимания / Е.Ю. Савин// Материалы ІІ Всероссийской научной конференции по психологии РПО “Методы психологии” – Ростов-на-Дону, 1997. – Т. 3. – Вып.2. – С. 233 –235.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)