ФЕНОМЕНОЛОГІЧНИЙ ТА СИСТЕМНИЙ НАУКОВІ ПІДХОДИ У КОНТЕКСТІ ПІДГОТОВКИ ВИКЛАДАЧІВ ПРОФЕСІЙНО-ХУДОЖНІХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Юлія Колісник-Гуменюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162829

Ключові слова:

вища освіта, фахівець, художня освіта, художній профіль, феноменологічний підхід, системний підхід

Анотація

Підготовка сучасного викладача професійно-художніх дисциплін зорієнтована на формування професійних компетентностей, потребує чітко визначених освітніх цілей і мотивів, організації та проектування психолого-педагогічних умов навчального процесу, спрямованого на фахівця з сучасним типом професійного мислення, здатного до ефективного професійного саморозвитку та самореалізації. Конкуренція яка існує на сучасному ринку праці, зумовлює потребу формування професійно орієнтованих теоретичних і практичних знань і вмінь майбутніх фахівців, усвідомлення ними соціально-економічних змін на ринку праці, адекватного сприйняття цілей і мотивів професійної діяльності в художній царині та сучасних освітніх технологій.

Удосконалення професійної підготовки майбутніх викладачів професійно-художніх дисциплін передбачає врахування низки загальнонаукових і психолого-педагогічних підходів серед яких ми виокремлюємо: феноменологічний та системний.

Біографія автора

Юлія Колісник-Гуменюк

кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри загальнотехнічних дисциплін і охорони праці відокремленого структурного підрозділу “Львівський навчально-науковий центр професійно-технічної освіти” Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, м. Київ

Посилання

Babanskiy, Yu. K. (1977). Optimizatsyia processa obucheniya [Optimization of the training process]. Moscow, 138 p. [in Russian].

Bezpalko, V. P. (1977). Osnovy teoriyi pedagogicheskikh system [Basics of the theory of educational systems]. Voronezh, 204 p. [in Russian].

Blauberg, I. V. (1997). Problema celostnosti i sistemnyy podhod [Problem of unity and systemic approach]. Мoscow, 450 p. [in Russian].

Herbart, I. F. (1940). Izbrannyye pedagogicheskiye sochinyeniya [Elected pedagogical works]. Moscow, Vol. 1, 292 p. [in Russian].

Honcharenko, S. U. (1997). Ukrayinskyy pedahohichnyy slovnyk [Ukrainian pedagogical dictionary]. Kyiv, 374 p. [in Ukrainian].

Ilyina, T. A. (1977). Strukturno-sistemnyy podkhod k issledovaniyu pedagogicheskikh yavlyeniy [Structural-systemic approach to research of pedagogic events]. Results of new researches in pedagogics. Moscow, pp. 5–9. [in Russian].

Letunovskyy, V. (2001). Ekzystencyalnyy analiz. Istoriya, teoriya i metodologoya praktiki [Existencial analysis. History, theory and methodology of practice]. Candidate’s thesis. Moscow, 173 p. [in Russian].

Pyatnytska-Pozdniakova, I. S. (2003). Osnovy naukovykh doslidzhen u vyshchiy shkoli [Basics of scientifical researches in a High School]. Kyiv, 116 p. [in Ukrainian].

Pavlyutenkov, Ye. M. (2011). Mystetstvo upravlinnia shkoloyu [The art of school management]. Kharkiv, 320 p. [in Ukrainian].

Sukhomlynska, O. V. (2003). Istoryko-pedahohichnyy protses: novi pidkhody do zahalnykh problem [Historically-pedagogical process: new approaches for a common problems]. Kyiv, 68 p. [in Ukrainian].

Shcholokova, O. P. (2007). Modernizatsiya fakhovoyi mystetskoyi osvity u konteksti suchasnykh humanistycjnykh idey [Modernization of professional artistic education in the context of modern humanistic ideas]. Scientific journal of NPU by M.P. Drahomanov, Book 14. Theory and methodic of artistic education. Kyiv, Vol. 4, pp. 11–14. [in Ukrainian].

Grimmit, M. (1973). What can I do in R.E.? Great Wakering, Essex: Mayhew-McСrimmon, p. 26. [in English].

Owen Cole W. (1972). Religion in the Multi Faith School. Learning for living, Vol. 12, No 2, p. 49. [in English].

Smart, N. (1969). Secular Education and the Logic of Religion. London, Humanities Press, p. 98. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті