ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ДУАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ЗДОБУТТЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.162831Ключові слова:
вища освіта, якість освіти, дуальна форма здобуття освіти, освітній процес, учасники дуальної форми навчання, держава, підприємство, роботодавець, майбутній фахівецьАнотація
У статті розглядаються особливості та механізми впровадження дуальної форми здобуття вищої освіти в Україні. Проведено аналіз її переваг та недоліків. Вивчено позитивний досвід впровадження дуальної освіти у різних країнах світу. Визначено вимоги до основних учасників дуального процесу, принципи їх взаємодії. Серед основних переваг дуальної форми здобуття вищої освіти визначено: наближення навчального процесу до вимог виробництва, посилення практичної спрямованості освітнього процесу, посилення інноваційної діяльності закладів вищої освіти, підвищення мотивації студентів до набуття знань, посилення зацікавленості керівників підприємств та установ у навчанні кваліфікованих кадрів та фінансуванні навчальних закладів.
Посилання
Abashkina, N.V. (1998). Pryntsypy rozvytku profesiinoi osvity v Nimechchyni [Principles of vocational education development in Germany]. Kyiv: Vyshcha shkola, 207 р. [in Ukrainian].
Andrushchenko, V. P. (2000). Teoretyko-metodolohichni zasady reformuvannia vyshchoi osvity v Ukraini [Methodological Principles for Reforming Higher Education in Ukraine]. Pedagogical newspaper. Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine. No.12 (78), рр.1–2. [in Ukrainian].
Amelina, S. M. (2010). Osoblyvosti dualnoi systemy vyshchoi profesiinoi osvity u navchalnykh zakladakh Nimechchyny [Features of the dual system of higher vocational education in educational institutions in Germany]. Сollection of scientific researcher “Problems of labor and vocational training”. Vol. 15, рр. 107–112. [in Ukrainian].
Dudkin, P. & Dudkina, O. (2013). Formuvannia ta rozvytok rehionalnykh innovatsiinykh struktur yak nova paradyhma spivpratsi vyshchykh navchalnykh zakladiv i biznesu [Features of the dual system of higher vocational education in educational institutions in Germany]. Socio-economic problems and the state. Vol. 2 (9), рр. 58–66. [in Ukrainian].
Lypkyna, Y. N. & Tarantei, V. P. (2001). Systema obrazovanyia vzroslykh v Hermanyy [Adult еducation system in Germany]. Hrodno: HrHU, 104 р. [in Ukrainian].
Sobiechowska, P. & Maisch (2006). “Work-based learning: in search of an effective model”, Educational Action Research. Vol. 14, no. 2, рр. 267–268. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.