DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.163123

РОЗВИТОК ІНТЕГРАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧИТЕЛЯ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА В СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Галина Резніченко

Анотація


У статті проаналізована змістова сутність інтегральної компетентності в реалізації комплексного підходу до педагогічного управління процесом удосконалення кваліфікації вчителів образотворчого мистецтва Одеського регіону. Інтегральна компетентність розглядається в педагогічному полі методики наочного навчання основ образотворчої грамоти як найважливішого інструментарію удосконалення якісного рівня здатності вчителя образотворчого мистецтва до продуктивного вирішення завдань професійної діяльності.


Ключові слова


вчитель образотворчого мистецтва; професійна діяльність; інтегральна компетентність; післядипломна освіта; методика наочного навчання

Повний текст:

PDF

Посилання


Guzij, N. V. (2004). Osnovy pedagogichnogo profesionalizmu: navch. posib. [Fundamentals of pedagogical professionalism].Tutorial. Kyiv: NPU im. M. P. Dragomanova, 156 p. [in Ukrainian].

Zyazyun, I. A. (2010). Zhyttyevyj postup lyudyny u vymirah naukovoyi i kulturologichnoyi paradygmy [Human life in the dimensions of scientific and cultural paradigm]. Pedagogichna majsternist yak systema profesijnyh i mysteczkyh kompetentnostej. Zb. materialiv VI mystetsko-pedahohichnykh chytan pamiati profesora O. P. Rudnytskoi – Pedagogical skills as a system of professional and artistic competencies. Collection of Proceedings of VI of artistic and pedagogical readings in memory of Professor O. P. Rudnitskaya. (pp.15–24). Chernivci: Zelena Bukovyna. [in Ukrainian].

Kavalerov, A. I. & Vornikov, V. I. (2012). Yevrointegraciya: Bolonskyj proces i Ukrayina [European integration: Bologna process and Ukraine]. Monograph. Odesa. Astroprynt. 232 p. [in Ukrainian].

Konovecz, S. V. (2012). Teoretychni i metodychni osnovy tvorchogo rozvytku majbutnih uchyteliv obrazotvorchogo mystecztva u vyshhyh navchalnyh zakladah [Theoretical and methodological foundations of creative development of future teachers of fine arts in higher educational institutions]. Doctor’s thesis. Kyiv: NAPN Ukrayiny, Instytut pedagogichnoyi osvity i osvity doroslyh, 516 p. [in Ukrainian].

Mojseyuk, N. Ye. (2007). Pedagogika: navch. posibnyk [Pedagogy: a tutorial]. Kyiv: without Publ., 655 p. [in Ukrainian].

Otych, O. M. (2007). Mystecztvo u systemi rozvytku tvorchoyi indyvidualnosti majbutnogo pedagoga profesijnogo navchannya: teoretychnyj i metodychnyj aspekty [Art in the system of creative personality development of the future teacher of professional education: theoretical and methodical aspects]. Monograph. (Ed.). I. A. Zyazyun. Chernivci: Zelena Bukovyna, 752 p. [in Ukrainian].

Pedagogichna majsternist yak systema profesijnyh i mysteczkyh kompetentnostej (2010). [Pedagogical skills as a system of professional and artistic competencies]. Materialiv XI mystetsko-pedahohichnykh chytan pamiati profesora O. P. Rudnytskoi – Proceedings of VI of artistic and pedagogical readings in memory of Professor O. P. Rudnitskaya. Chernivci: Zelena Bukovyna, 348 p. [in Ukrainian].

Reznichenko, G. V. (2009). Udoskonalennya hudozhnyoyi pidgotovky vchytelya obrazotvorchogo mystecztva [Improvement of Artistic Training of the Teacher of Fine Arts]. Scientific and Practical Journal of the Southern Scientific Center of the Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine “Science and Education”, No. 10. pp. 229–232. [in Ukrainian].

Rudnyczka, O. P. (1998). Osnovy vykladannya mysteczkyh dyscyplin [Fundamentals of teaching artistic disciplines]. Kyiv: APN Ukrayiny, 183 p. [in Ukrainian].

Teplyczka, A. (2018). Naukovo-teoretychnyj aspekt profesijnoyi kompetentnosti: ukrayinska naukova shkola [Theoretical Aspect of Professional Competence: Ukrainian Scientific School]. “Youth and market”. No.10 (165), pp. 41–46. [in Ukrainian].

Hudozhnyo-estetychnyj cykl. Programy dlya zagalnoosvitnih navchalnyh zakladiv 5 – 11 klasiv (2005). [Artistic-aesthetic cycle. Programs for general education institutions of grades 5-11]. Approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine. Irpen: VTF “Perun”. 233 p. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Гузій Н. В. Основи педагогічного професіоналізму: навч. посіб. / Н. В. Гузій. – К.: НПУ ім. М. П. Драгоманова, 2004. – 156 с.

Зязюн І. А. Життєвий поступ людини у вимірах наукової і культурологічної парадигми / І. А. Зязюн // Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів VI мистецько-педагогічних читань пам’яті професора О. П. Рудницької. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – С. 15–24 с.

Кавалеров А. І. Євроінтеграція: Болонський процес і Україна: [монографія] / В. І. Ворніков, А. І. Кавалеров, – Одеса: Астропринт, 2012. – 232 с.

Коновець С. В. Теоретичні і методичні основи творчого розвитку майбутніх учителів образотворчого мистецтва у вищих навчальних закладах / С. В. Коновець. Дисертація на здобуття ступеня доктора педагогічних наук; 13.00.04 – Теорія і методика професійної освіти. – К., НАПН України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих. 2012. – 516 с.

Мойсеюк Н.Є. Педагогіка: навч. посібник / Н.Є.Мойсеюк. – К.: б.в., 2007.– 655 с.

Отич О. М. Мистецтво у системі розвитку творчої індивідуальності майбутнього педагога професійного навчання: теоретичний і методичний аспекти: Монографія / О. М. Отич; за наук. ред. І.А.Зязюна. – Чернівці: Зелена Буковина, 2007. – 752 с.

Педагогічна майстерність як система професійних і мистецьких компетентностей: зб. матеріалів XІ мистецько-педагогічних читань пам’яті професора О. П. Рудницької. – Чернівці: Зелена Буковина, 2010. – 348 с.

Резніченко Г. В. Удосконалення художньої підготовки вчителя образотворчого мистецтва / Г. В. Резніченко. Наука і освіта, №10, 2009. – С.229–232.

Рудницька О. П. Основи викладання мистецьких дисциплін / О. П. Рудницька. – К.: АПН України, 1998. – 183 с.

Теплицька А. Науково-теоретичний аспект професійної компетентності: українська наукова школа / А. Теплицька // Молодь і ринок, № 10(165), 2018. – С.41 – 46.

Художньо-естетичний цикл. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів 5 – 11 класів. Затверджено Міністерством освіти і науки України. – Ірпень: ВТФ “Перун”, 2005. – 233 с.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)