DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.163125

ПРОБЛЕМА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У ПЕДАГОГІЧНІЙ ТЕОРІЇ

Марія Дзіковська

Анотація


У статті здійснено теоретичний аналіз проблеми професійної підготовки фахівців у вітчизняних наукових дослідженнях. Показано, що професійна підготовка фахівців у науковій літературі досліджується у різних напрямах. Зазначено, що професійна підготовка фахівців різного профілю містить спільні недоліки, поява яких зумовлена низкою суперечностей, які існують в освітньому процесі закладу вищої освіти. Запропоновано авторське визначення поняття “професійна підготовка фахівців природничих спеціальностей”.


Ключові слова


професійна підготовка; професійна освіта; педагогічна теорія; заклади вищої освіти

Повний текст:

PDF

Посилання


Andrus, O. (2011). Suchasni aspekty profesiinoi pidhotovky studentiv u tekhnichnykh universytetakh [Modern aspects of professional training of students in technical universities]. The problems of preparing of modern teacher, No.4(2), pp.283– 284. [in Ukrainian].

Vynoslavska, O. V. (2005) Psykholohiia [Psychology]. Kyiv, 352p. [in Ukrainian].

Bezliudna, V. (2016). Profesiina pidhotovka maibutnikh uchyteliv inozenykh mov u systemi vyshchoi osvity [Professional training of future teachers of foreign languages in the system of higher education]. Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies. No.112(vol.2), pp.178–185. [in Ukrainian]

Bielikova, N. O. (2013). Suchasni tendentsii profesiinoi pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv z fizychnoho vykhovannia ta sportu [Contemporary trends of professional training of future specialists in physical education and sports]. Bulletin of Chernigiv National Pedagogical University named after T. Shevchenko. Series: Pedagogical Sciences. Physical education and sports. No.112 (vol. 2.) pp. 52–56. [in Ukrainian].

Bubnova, M. Yu. (2010). Hotovnist maibutnikh uchyteliv matematyky do profesiinoi diialnosti [Readiness of future math teachers to professional activity]. Didactics of Math: Problems and Research: International Collection of Scientific Papers. No. 33, pp.17–20. [in Ukrainian].

Zabiiako, Yu. O. (2013). Profesiina pidhotovka fakhivtsiv fizychnoi kultury ta sportu [Professional training of specialists in physical culture and sports]. Physical education, sports and health culture in modern society. No.2, pp. 16–19. [in Ukrainian].

Kaliuzhna, T. H. (2013). Suchasni vymohy do profesiinoi pidhotovky maibutnoho vchytelia [Modern Requirements for the Professional Training of a Future Teacher]. Scientific Notes of the Nizhyn State University named after Nikolai Gogol. No.4, pp.32–37. [in Ukrainian].

Loboda, Yu. H. Profesiina pidhotovka fakhivtsiv yak tsilespriamovanyi protses u vyshchykh zakladakh osvity [Professional training of specialists as a purposeful process in higher education institutions] [Electronic resource]. Available at: http://intkonf.org/kand-pedagog-nauk-loboda-yu-g-profesiyna-pidgotovka-fahivtsiv-yak-tsilespryamovaniy-protses-u-vischih-zakladah-osviti/ [in Ukrainian].

Machynska, N. I. (2013). Pedahohichna osvita mahistrantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv nepedahohichnoho profiliu [Pedagogical education of masters of higher educational institutions of non-pedagogical profile]. Lviv: LvDUVS, 416 p. [in Ukrainian].

Moldovan, A. D. Problemy pidhotovky maibutnikh fakhivtsiv fizychnoi kultury ta sportu do profesiinoi diialnosti u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Problems of preparation of future specialists of physical culture and sports for professional activity in higher educational institutions] [Electronic resource]. Available at: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/ 2017 / 3.1 / 55.pdf [in Ukrainian].

Moseichuk, Yu. Yu. (2017). Psykholoho-pedahohichni aspekty vdoskonalennia profesiinoi pidhotovky maibutnikh uchyteliv fizychnoi kultury u konteksti neperervnoi osvity [Psychological and pedagogical aspects of improving the professional training of future teachers of physical culture in the context of continuing education]. Collection of scientific works of the Khmelnytsky Institute of Social Technologies of the University of Ukraine. No. 13, pp. 53–57. [in Ukrainian].

Prykhoda, I. V. & Stepanova, H. V. Suchasni problemy profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv z fizychnoi reabilitatsii v Ukraini [Modern problems of professional training of specialists in physical rehabilitation in Ukraine.] [Electronic resource]. Available at: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/104/18009-suchasni-problemi-profesijnoi-pidgotovki-faxivciv-z-fizichnoi-reabilitacii-v-ukraini.html [in Ukrainian].

Rohova, T. V. (2017). Profesiina pidhotovka studentiv u VNZ: yii oznaky ta yakist [Vocational training of students in higher educational institutions: its features and quality]. Pedagogics and psychology. No. 56, pp.294–301. [in Ukrainian].

Romanyshyna, L. M., Ostrovska, N. D. & Marchhyshyn, S. M. (2010). Teoretychni osnovy neperervnoi profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Theoretical Foundations of Continuing Professional Training of Specialists in Higher Educational Institutions]. Bulletin of the National Academy of the State Border Guard Service. No.5.[Electronic resource]. Available at: http: //nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2010_5_14. [in Ukrainian].

Shulha, L. V., Brazhnyk, L.V. & Vakulenko, Yu.V. (2013). Pidvyshchennia yakosti universytetskoi osvity: profesiina ta praktychna pidhotovka fakhivtsiv [Improving the quality of university education: professional and practical training of specialists]. Scientific works of Poltava State Agrarian Academy. No.1 (6), vol.2. Economics, pp. 335–339. [in Ukrainian].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Андрусь О. Сучасні аспекти професійної підготовки студентів у технічних університетах / О. Андрусь // Проблеми підготовки сучасного вчителя. – 2011. – №4(2). – С. 283–294.

Винославська О. В. Психологія: Навчальний посібник. – К.: ІНКОС, 2005. – 352 c.

Безлюдна В. Професійна підготовка майбутніх учителів інозених мов у системі вищої освіти / В. Безлюдна // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2016. –№4. – С.178–185.

Бєлікова Н. О. Сучасні тенденції професійної підготовки майбутніх фахівців з фізичного виховання та спорту / Н. О. Бєлікова // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т. Г.Шевченка. Сер.: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. – 2013. – №112 (Т. 2.) – С. 52–56.

Бубнова М. Ю. Готовність маибутніх учителів математики до професійної діяльності / М. Ю. Бубнова // Дидактика математики: проблеми і дослідження: Міжнароднии збірник наукових робіт. – 2010. – Вип. №33. – С. 17–20.

Забіяко Ю. О. Професійна підготовка фахівців фізичної культури та спорту / Ю.О. Забіяко // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. –2013. – №2. – С.16–19.

Калюжна Т. Г. Сучасні вимоги до професійної підготовки майбутнього вчителя / Т. Г. Калюжна // Наукові записки Ніжинського державного університету ім. Миколи Гоголя. – 2013. – №4. – С. 32–37.

Лобода Ю. Г. Професійна підготовка фахівців як цілеспрямований процес у вищих закладах освіти [Електронний ресурс] / Ю. Г. Лобода. – Режим доступу: http://intkonf.org/kand-pedagog-nauk-loboda-yu-g-profesiyna-pidgotovka-fahivtsiv-yak-tsilespryamovaniy-protses-u-vischih-zakladah-osviti/

Мачинська Н.І. Педагогічна освіта магістрантів вищих навчальних закладів непедагогічного профілю: [монографія] / Н. І. Мачинська – Львів: ЛьвДУВС, 2013. – 416 с.

Молдован А. Д. Проблеми підготовки майбутніх фахівців фізичної культури та спорту до професійної діяльності у вищих навчальних закладах [Електронний ресурс] / А.Д. Молдован – Режим доступу: http://molodyvcheny.in.ua/files/journal/2017/3.1/55.pdf

Мосейчук Ю. Ю. Психолого-педагогічні аспекти вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури у контексті неперервної освіти / Ю. Ю. Мосейчук // Збірник наукових праць Хмельницького інституту соціальних технологій Університету “Україна”. – 2017. – № 13. – С. 53–57.

Прихода І. В., Степанова Г. В. Сучасні проблеми професійної підготовки фахівців з фізичної реабілітації в Україні. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.stattionline.org.ua/pedagog/104/ 18009-suchasni-problemi-profesijnoі-pidgotovki-faxivciv-z-fizichnoі-reabilitaciі-v-ukraіni.html

Рогова Т. В. Професійна підготовка студентів у ВНЗ: її ознаки та якість / Т. В. Рогова // Педагогіка та психологія. –2017. – №56. – С.294–301.

Романишина Л. М. Теоретичні основи неперервної професійної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах / Л. М. Романишина, Н. Д. Островська, С. М. Марчишин. // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби – 2010. – №5. – [Електронний ресурс]. Режим доступу:http:// nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadps_2010_5_14.

Шульга Л. В. Підвищення якості університетської освіти: професійна та практична підготовка фахівців / Л. В. Шульга, Л. В. Бражник, Ю. В. Вакуленко // Наукові праці Полтавської державної аграрної академії.–№1(6). – Т. 2. Економічні науки. – 2013. – С. 335–339.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)