DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.163708

МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЮРИСТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ФРАНЦІЇ

Олена Писаревська

Анотація


У статті розглянуто методологічні аспекти формування професійної компетентності майбутніх юристів в університетах Франції. Проаналізовано місце компетентнісного підходу у системі сучасної французької вищої освіти. Розглянуто поняття “компетентності” та “компетенції” у педагогічних дослідженнях. Визначено поняття “професійної компетентності юриста” та проаналізовано його зміст та структуру. Окреслено перелік компетенцій, що складають професійну компетентність сучасного французького юриста.



Ключові слова


вища юридична освіта у Франції; компетенція; компетентність; професійна компетентність юриста; методологічні аспекти

Повний текст:

PDF

Посилання


Antoniuk, L. & Vasylkova, N. (2016). Kompetentnistnyj pidhid u vychij osviti [Competence approach in higher education: world experience]. Kyiv. 66 p. [in Ukrainian].

Husarev, S. & Tihomirov, O. (2005). Yurydychna deontolohia. Osnovy jurydychnoji dijalnosti: teoretychni, praktychni ta deontolohichni aspekty. Navchalnyj posibnyk [Legal Deontology: basics of legal activities: theoretical, practical and deontological aspect. Manual]. Kyiv. 655 p. [in Ukrainian].

Zahartchenko, V., Kalachnikova, S. & Luhovyj, V. (2014). Natsionalnyy osvitniy glossariy: vycha osvita [National educational glossary: higher education]. Kyiv. 100 p. [in Ukrainian].

Krupsky, Ya. & Myhalevytch, V. (2010). Tlumachnyy slovnyk z informatsiyno-pedagogichnyh tehnolohiy [Dictionnary of informational and pedagogical technologies]. Vynnytsia. 72 p. [in Ukrainian].

Levitan, K. (2007). Yuridicheskaya pedagogika [Legal Pedagogy. Manual]. Moscow. 425 p. [in Russian].

Pometun, O. (2004). Teoria ta praktyka poslidovnoi realisatsii kompetentnistnogo pidhodu v dosvidi zarubignykh kraiin [Theory and practice of successive realization of competence approach in experience of foreign countries]. Kyiv. 112 p. [in Ukrainian].

Raven, J. (2002). Kompetentnost v sovremennom obchestve: vyiavlenie, razvitie i realizatsia [Competence in Modern Society: Its Identification, Development and Release]. Moscow. 396 p. [in Russian].

Khmil, O.V. (2010). Osoblyvosti systemy vychoi osvity u Francii [Features of the higher education system in France]. Yoth and market. No.9 (68), pp. 95–99. [in Ukrainian].

Le Bofert, G. (2004). Ingénerie et évaluation des compétences [Engineering and estimation of competencies]. Paris. 563 p. [in French].

Dondero, B. Droit 2.0. Apprendre et pratiquer le droit au XXIe siècle [Learn and practice law in the 21st century]. Paris. 509 p. [in French].

Available at: http://www.legifrance.gouv.fr

Available at: http://cache.media. enseignementsuprecherche.gouv.fr


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Антонюк Л.Л., Василькова Н.В. та ін. Компетентісний підхід у вищій освіті: світовий досвід. Київ, 2016. 66 с.

Гусарєв С.Д., Тихомиров О.Д. Юридична деонтологія. Основи юридичної діяльності: теоретичні, практичні та деонтологічні аспекти. Навчальний посібник. Київ, 2005. 655 c.

Захарченко В.М., Калашнікова С.А., Луговий В. І. та ін. Національний освітній глосарій: вища освіта. Київ, 2014.100 с.

Крупський Я.В., Михалевич В.М. Тлумачний словник з інформаційно-педагогічних технологій. Вінниця, 2010. 72 с.

Левитан К.М. Юридическая педагогика. Москва, 2007. 425 с.

Пометун О.І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентісного підходу в досвіді зарубіжних країн. Київ, 2004.112 с.

Равен Д. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и реализация. Москва: 2002. 396 с.

Хміль О.В. Особливості системи вищої освіти у Франції. Молодь і ринок, №9 (68). 2010. С.95–99.

Le Bofert G. Ingénerie et évaluation des compétences.  Paris. 2004. 563 p.

Dondero B. Droit 2.0. Apprendre et pratiquer le droit au XXIe siècle. Paris. 2015. 509 p.

URL: http://www.legifrance.gouv.fr

URL: Les rйfйrentiels de compйtences en licence: http://cache.media. enseignementsuprecherche.gouv.fr





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)