КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166133Ключові слова:
культурологічна компетентність, медична сестра, критерії та рівні сформованостіАнотація
У статті визначено критерії та рівні сформованості культурологічної компетентності майбутніх медичних сестер. Представлено результати діагностики стану сформованості даного утворення. Виокремлено критерії сформованості культурологічної компетентності майбутньої медичної сестри: інтегрально-світоглядний, емоційно-почуттєвий, когнітивно-діяльнісний, дослідницько-творчий, аналітико-результативний та рівні: інтуїтивно-репродуктивний, креативно-творчий, конструктивно-пошуковий.
З’ясовано, що формування культурологічної компетентності відбувається в процесі творчої діяльності майбутніх медичних сестер, у їх відношенні до навколишнього світу, культурної спадщини, традицій тощо. Формування культурологічної компетентності у процесі вивчення культурології та народознавства у медичних коледжах сприяє підготовці висококваліфікованих медичних працівників.
Посилання
Ball, H. O. (2003). Katehoriia “kultura osobystosti” v analizi humanizatsii zahalnoi ta profesiinoi osvity [The category of personal culture analysed according to the humanization of general and vocational education]. Pedagogy and Psychology of Vocational Education: Research Results and Perspectives. Kyiv. pp. 51–61. [in Ukrainian].
Valytskaia, A. P. (1998). Kulturotvorcheskaia shkola: kontseptsyia y model obrazovatelnoho protsessa [Cultural School: the concept and model of the educational process]. Moscov: Pedahohyka. No. 4. pp. 12–18. [in Russian].
Honcharenko, S. U. (1995). Pedahohichni doslidzhennia. Metodychni porady molodym naukovtsiam [Pedagogical research. Methodical advice for young scientists]. Kyiv, 42 p. [in Ukrainian].
Kolisnyk-Humeniuk, Yu. I. (2010). Interaktyvni metody vykladannia humanitarnykh dystsyplin u medychnykh navchalnykh zakladakh [Interactive methods of humanitarian disciplines teaching at medical schools]. Modern information technologies and innovative teaching methods of specialists training: methodology, theory, experience, problems: Collection of scientific works. Vinnytsia: TOV firma “Planer”, pp. 169–173. [in Ukrainian].
Ozhehov, S. Y. (1999). Explanatory Dictionary of the Russian Language [Explanatory Dictionary of the Russian Language]. Moscov, 944 p. [in Russian].
Pankratova, O. Cultural competence of teachers and its formation in the system of interaction IPK PRO and gymnasium № 65 [Cultural competence of teachers and its formation in the system of interaction IPK PRO and gymnasium №65]. Available at: https://ulstu.ru/seminar/archive/29report.doc. [in Ukrainian].
Yarmachenko, M. D. (Ed.). (2001). Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical dictionary]. Kyiv: Pedahohichna dumka, 516 p. [in Ukrainian].
Chyhyna, N. V. (2009). Pedahohycheskaia tekhnolohyia formyrovanyia kulturolohycheskoi kompetentnosty studentov selskokhoziaistvennoho vuza na osnove intehratyvnoho podkhoda [Pedagogical technology of formation of culturological competence of agricultural high school students on the basis of integrative approach]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Institute of Pedagogics of the Academy of Pedagogical Sciences of Russian. Samara, 42 p. [in Russian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.