КРИТЕРІЇ ТА РІВНІ СФОРМОВАНОСТІ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ МЕДИЧНИХ СЕСТЕР

Автор(и)

  • Наталія Олійник
  • Наталія Педоренко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166133

Ключові слова:

культурологічна компетентність, медична сестра, критерії та рівні сформованості

Анотація

У статті визначено критерії та рівні сформованості культурологічної компетентності майбутніх медичних сестер. Представлено результати діагностики стану сформованості даного утворення. Виокремлено критерії сформованості культурологічної компетентності майбутньої медичної сестри: інтегрально-світоглядний, емоційно-почуттєвий, когнітивно-діяльнісний, дослідницько-творчий, аналітико-результативний та рівні: інтуїтивно-репродуктивний, креативно-творчий, конструктивно-пошуковий.

З’ясовано, що формування культурологічної компетентності відбувається в процесі творчої діяльності майбутніх медичних сестер, у їх відношенні до навколишнього світу, культурної спадщини, традицій тощо. Формування культурологічної компетентності у процесі вивчення культурології та народознавства у медичних коледжах сприяє підготовці висококваліфікованих медичних працівників.

Біографії авторів

Наталія Олійник

кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри фізичного виховання Вінницький національний аграрний університет

Наталія Педоренко

перший заступник директора КВНЗ “Бердичівський медичний коледж” ЖОР

Посилання

Ball, H. O. (2003). Katehoriia “kultura osobystosti” v analizi humanizatsii zahalnoi ta profesiinoi osvity [The category of personal culture analysed according to the humanization of general and vocational education]. Pedagogy and Psychology of Vocational Education: Research Results and Perspectives. Kyiv. pp. 51–61. [in Ukrainian].

Valytskaia, A. P. (1998). Kulturotvorcheskaia shkola: kontseptsyia y model obrazovatelnoho protsessa [Cultural School: the concept and model of the educational process]. Moscov: Pedahohyka. No. 4. pp. 12–18. [in Russian].

Honcharenko, S. U. (1995). Pedahohichni doslidzhennia. Metodychni porady molodym naukovtsiam [Pedagogical research. Methodical advice for young scientists]. Kyiv, 42 p. [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu. I. (2010). Interaktyvni metody vykladannia humanitarnykh dystsyplin u medychnykh navchalnykh zakladakh [Interactive methods of humanitarian disciplines teaching at medical schools]. Modern information technologies and innovative teaching methods of specialists training: methodology, theory, experience, problems: Collection of scientific works. Vinnytsia: TOV firma “Planer”, pp. 169–173. [in Ukrainian].

Ozhehov, S. Y. (1999). Explanatory Dictionary of the Russian Language [Explanatory Dictionary of the Russian Language]. Moscov, 944 p. [in Russian].

Pankratova, O. Cultural competence of teachers and its formation in the system of interaction IPK PRO and gymnasium № 65 [Cultural competence of teachers and its formation in the system of interaction IPK PRO and gymnasium №65]. Available at: https://ulstu.ru/seminar/archive/29report.doc. [in Ukrainian].

Yarmachenko, M. D. (Ed.). (2001). Pedahohichnyi slovnyk [Pedagogical dictionary]. Kyiv: Pedahohichna dumka, 516 p. [in Ukrainian].

Chyhyna, N. V. (2009). Pedahohycheskaia tekhnolohyia formyrovanyia kulturolohycheskoi kompetentnosty studentov selskokhoziaistvennoho vuza na osnove intehratyvnoho podkhoda [Pedagogical technology of formation of culturological competence of agricultural high school students on the basis of integrative approach]. Extended abstract of Doctor’s thesis. Institute of Pedagogics of the Academy of Pedagogical Sciences of Russian. Samara, 42 p. [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті