ФОРТЕПІАННІ ТВОРИ Ф. ЯКИМЕНКА: ІСТОРИКО-МУЗИКОЗНАВЧИЙ ТА ВИКОНАВСЬКО-ПЕДАГОГІЧНИЙ АСПЕКТИ

Автор(и)

  • Ірина Гринчук
  • Тетяна Грищенко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166135

Ключові слова:

фортепіанна творчість українських композиторів I половини XX ст., композиторський стиль, Ф. Якименко, фортепіанний цикл, виконавсько-педагогічний аспект

Анотація

Заторкнуто проблему оновлення навчального і виконавського репертуару у класі фортепіано. Увагу зосереджено на аналізі фортепіанних творів українських композиторів XX століття на прикладі творчості Ф. Якименка. Розглянуто культурологічний, музикознавчий контексти, чинники, які вплинули на формування Ф. Якименка як композитора і виконавця. Проведено загальний огляд фортепіанної спадщини композитора у сукупності її теоретичних і методичних аспектів. Представлено мініатюри з циклу “Три п’єси на українські теми” як приклад цінного навчально-виконавського репертуару.

Біографії авторів

Ірина Гринчук

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музикознавства та методики музичного мистецтва факультету мистецтв Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка

Тетяна Грищенко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри музики і хореографії Донбаського державного педагогічного університету

Посилання

Kashkadamova, N. B. (2017). Fortepianno-vykonavske mystetstvo Ukrainy. Istorychni narysy [Fortepian-performing arts of Ukraine. Historical Essays]. Lviv, 616 p. [in Ukrainian].

Klyn, V. (1980). Ukrainska radianska fortepianna muzyka [Ukrainian Soviet piano music]. Kyiv, 314 p. [in Ukrainian].

Kornii, L.P. & Siuta, B.O. (2014). Ukrainska muzychna kultura. Pohliad kriz viky [Ukrainian music culture. A look through the ages]. Kyiv: Muzychna Ukraina, 592 p. [in Ukrainian].

Matsenko, P. (1954). Yakymenko Fedir Stepanovych [Yakimenko Fedir Stepanovich]. Vinnipeg.

Mukha, A. (2004). Kompozytory Ukrainy ta ukrainskoi diaspory [Composers of Ukraine and the Ukrainian Diaspora]. Kyiv, 352 p. [in Ukrainian].

Novosiadla, I. (2015). Fedir Yakymenko: portret myttsia u dzerkali epokhy [Fedir Yakimenko: portrait of the artist in the mirror of the era]. Musical Ukrainian Studies: European Contex. (Ed.). L. Oparyk. Ivano-Frankivsk: Suprun V. P., pp. 112–123. [in Ukrainian].

Rudnytskyi, A. (1980). Pro muzyku i muzyk [About music and musicians]. Niu-York – Paryzh – Sidnei – Toronto. [in Ukrainian].

Ukrainska fortepianna muzyka. Pedahohichnyi repertuar dlia ditei ta yunatstva (2010). Chastyna III. [Ukrainian piano music. Pedagogical repertoire for children and youth. Part III]. (Ed.). O. Kozachuk. Kyiv: Muzychna Ukraina, 184 p. [in Ukrainian].

Ukrainska fortepianna muzyka XIX – pochatku XX st. u konteksti yevropeiskoho romantyzmu (zhanrovo-stylova dynamika) (2017). [Ukrainian piano music of the 19th and early 20th centuries in the context of European romanticism (genre-style dynamics)]. Kyiv: Lira, 224 p. [in Ukrainian].

Fortepianni tvory ukrainskykh kompozytoriv: navchalnyi posibnyk (2017). [Piano works of Ukrainian composers: tutorial. Issue 5]. (Ed.). I. Hrynchuk, O. Horbach. Ternopil: Aston, 96 p. [in Ukrainian].

Frait, O. V. (2000). Osoblyvosti vtilennia pryntsypu prohramnosti v ukrainskii fortepiannii muzytsi [Features of the implementation of the principle of programming in Ukrainian piano music]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 18 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті