ДВАНАДЦЯТЬ ТИПІВ РЕАКЦІЙ ЯК ПЕРЕШКОДИ НА ШЛЯХУ ЕФЕКТИВНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ КОМУНІКАЦІЇ

Автор(и)

  • Світлана Ісаєва

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166136

Ключові слова:

педагогічна комунікація, Томас Гордон, реакція, перешкоди, спілкування, освітній простір

Анотація

У статті наголошується на необхідності вивчення світового педагогічного досвіду з метою удосконалення теорії і практики навчально-виховного процесу. Підкреслюється надзвичайна актуальність проблеми ефективної педагогічної комунікації. Згадуються відомі давні мислителі, які вдавалися до комунікації в різні часи, та сучасні вітчизняні й зарубіжні науковці, які досліджують дане питання. Особлива увага приділяється науковій спадщині американського психолога і педагога Томаса Гордона. Проаналізовано виокремлені вченим дванадцять типів реакцій, що заважають ефективній педагогічній комунікації між вчителем і учнями.

Біографія автора

Світлана Ісаєва

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов математичних факультетів Київського національного університету імені Тараса Шевченка

Посилання

Vynoslavska, O.V. & Zlyvkov, V.L. (2002). Normovidpovidnist i rolova identyfikatsiia u profesionalnii diialnosti vykladacha shkoly [Conformity and role identification in the professional activity of the school teacher]. Current problems of psychology. Volume 1. Social Psychology. Psychology of management. Organizational psychology. Kyiv: Institute of Psychology named after G.S. Kostiuk, Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine, pp. 63– 67. [in Ukrainian].

Volkova, N.P. (2005). Profesiino-pedahohichna komunikatsiia: teoriia, tekhnolohiia, praktyka: monohrafiia [Professional and pedagogical communication: theory, technology, practice: monograph]. Dnipro: vydavnytstvo DNU, 304 p. [in Ukrainian].

Haluziak, V.M. (2016). Sutnist i struktura pedahohichnoi kompetentnosti vchytelia [Essence and structure of teacher’s pedagogical competence]. Scientific notes of Vinnytsia state pedagogical university named after Michael Kotsyubinsky. Series: Pedagogy and Psychology, No. 48, pp. 37–46. [in Ukrainian].

Zhyrun, O.A. (2009). Kompetentsii vykladacha v umovakh formuvannia profesiinoi identychnosti [Teacher competences in the conditions of formation of professional identity]. Bulletin of the National Technical University of Ukraine “KPI”: Philosophy. Psychology. Pedagogy, No. 3, Part 1, pp. 99–103. [in Ukrainian].

Zlyvkov, V.L. (2005). Samoidentyfikatsiia v pedahohichnii komunikatsii [Self­identification in pedagogical communication]. Kyiv: Ukrainian Center for Political Management. Library of the journal “Social Psychology”, 144 p. [in Ukrainian].

Isaieva, S.D. (2014). Komunikatyvna pedahohika Tomasa Hordona: posibnyk [Thomas Gordon’s communicative pedagogy: manual]. Kyiv: PanTot, 168 p. [in Ukrainian].

Isaieva, S.D. (2013). Rekomendatsii Tomasa Hordona shchodo harmonizatsii diialnosti vchytelia u shkoli [Thomas Gordon’s recommendations on harmonizing the teacher’s activities at school]. Youth and market, No. 5, pp.160–164. [in Ukrainian].

Krasovytskyi, M.U. (2015). Kontseptsiia porivnialnoi pedahohiky v umovakh reformuvannia osvity v Ukraini: Porivnialna pedahohika: metodolohichni oriientyry ukrainskykh komparatyvistiv: khrestomatiia [Concept of comparative pedagogy in terms of education reforming in Ukraine: Comparative pedagogy: methodological benchmarks of Ukrainian comparativists: textbook]. Kyiv: Pedagogical Thought, 176 p. [in Ukrainian].

Meshko, H.M. (2012). Vstup do pedahohichnoi profesii: navchalnyi posibnyk [Introduction to the pedagogical profession: teaching manual]. Kyiv: Akademvidav, 200 p. [in Ukrainian].

Musatov, S.O. (1997). Vchytel yak subiekt pedahohichnoi komunikatsii (Dialohichna vzaiemodiia u navchalno­vykhovnomu protsesi zahalnoosvitnoi shkoly) [Teacher as a subject of pedagogical communication (Dialogical interaction in the educational process of a secondary school)]. Kyiv: IZMN, pp. 62–75. [in Ukrainian].

Semychenko, V.A. (2004). Psykholohiia pedahohichnoi diialnosti: navchalnyi posibnyk [Psychology of pedagogical activity: teaching manual]. Kyiv: Higher School, 335 p. [in Ukrainian].

Chepil, M.M. & Dudnyk, N.Z. (2012). Pedahohichni tekhnolohii: navchalnyi posibnyk [Pedagogical technologies: teaching manual]. Kyiv: Academic Edition, 224 p. [in Ukrainian].

Yahupov, V.V. (2002). Pedahohika: navchalnyi posibnyk [Pedagogy: teaching manual]. Kyiv: Lybid, 560 p. [in Ukrainian].

Gordon, Th. (2003). Teacher EffectivenessTraining. The Program Proven to Help Teachers Bring Out the Best in Students of All Ages. New York: Three rivers press, 344 p. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті