РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБОМ СЮЖЕТНИХ КАРТИН
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166139Ключові слова:
діти старшого дошкільного віку, розвиток зв’язного мовлення, сюжетні картини, навчання дітей розповідання, методи та прийоми навчання дітей розповідання, творче розповіданняАнотація
У статті розкрито особливості розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобом сюжетних картин; охарактеризовано основні методи та прийоми навчання дітей розповідання за змістом сюжетних картин; доведено, що командний метод складання розповіді активізує процес зв’язного мовлення, зміцнює засвоєння структури висловлювань, привертає увагу дітей до власного мовлення та висловлювань однолітків, спонукає до оцінки розповідей; акцентовано увагу на тому, що виконання дітьми творчих завдань, складання віртуальних діалогів, перевтілення (входження в образ) у конкретний об’єкт на картині, вихід за межі зображуваного привносять у їхні розповіді оригінальні сюжетні лінії, підтримуючи високий рівень інтелектуальної та мовленнєвої активності, сприяючи формуванню якостей самостійного зв’язного висловлювання.
Посилання
Bohush, A. & Havrysh, N. (2013). Vchymosia rozpovidaty. Skladannia rozpovidei za seriiamy siuzhetnykh kartyn na osnovi literaturnykh tvoriv [Learning the words. Writing stories based on plot in literature]. Kyiv : MTsFER-Ukraina Publ., 32 р. [in Ukrainian].
Bohush, A. & Havrysh, N. (2011). Doshkilna linhvodydaktyka : teoriia i metodyka navchannia ditei ridnoi movy v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Preschool linguodidactics: the theory and methods of teaching children of native language in preschool educational institutions]. Kyiv : Slovo Publ., 704 р. [in Ukrainian].
Воhush, A. & Havrysh, N. (2014). Zaproshuiemo do rozmovy. Rozpovidannia za siuzhetnymy kartynamy [Inviting to speaking. Storytelling by plot of pictures]. Kyiv: Heneza Publ., 48 р. [in Ukrainian].
Нavrysh, N. (2006). Rozvytok zviaznoho movlennia doshkilniat [Development of preschoolers’ coherent speech]. Kyiv : Shkilnyi svit Publ., 120 р. [in Ukrainian].
Dementeva-Borodic, A.M. (1981). Metodika razvitiya rechi detey [Methods of children’ speech development]. Moskva : Prosveshchenye Publ., 255 р. [in Russian].
Zelenko, N.I. (1978). Osoblyvosti rozpovidi ditei piatoho roku zhyttia za siuzhetnymy kartynkamy [Specifics of storytelling of five years old children based on plot pictures]. Preschool рedagogy and рsychology. No. 11, рр. 18 – 25. [in Ukrainian].
Lutsan, N.I. (2014). Rozvytok zviaznoho movlennia doshkilnykiv v movlennievo-ihrovii diialnosti : linhvodydaktychnyi aspekt [Development of coherent speech of preschoolers in speech-game activities: linguodidactic aspect]. Science and education. nr 10. рр. 119 – 122. [in Ukrainian].
Smirnova, Ye.A. (1987). Obuchenie starshikh doshkolnikov rasskazyvaniyu po serii syuzhetnykh kartin [Teaching of senior preschoolers based on series story paintings]. Moskva : Prosveshchenie Publ., 204 р. [in Russian].
Smolnikova, N.G. (1986). Formirovanie struktury svyaznogo vyskazyvaniya u starshikh doshkolnikov [Formation of the structure of the coherent expression in the older preschoolers]. Moskva, 23 р. [in Russian].
Bilan, O.I., Vozna, L.M., Maksymenko, O.L. et al. (2013). Ukrainske doshkillia : prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku [Ukrainian preschool : a program for the development of a child of preschool age]. Ternopil : Mandrivets Publ., 264 р. [in Ukrainian].
Iatsenko, A.V. (2011). Dzhereltse tvorchosti. TRVZ [Source of creativity. Technology of solution of inventive tasks]. Kharkiv : Ranok Publ., 176 р. [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.