РОЗВИТОК ЗВ’ЯЗНОГО МОВЛЕННЯ СТАРШИХ ДОШКІЛЬНИКІВ ЗАСОБОМ СЮЖЕТНИХ КАРТИН

Автор(и)

  • Ірина Паласевич

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166139

Ключові слова:

діти старшого дошкільного віку, розвиток зв’язного мовлення, сюжетні картини, навчання дітей розповідання, методи та прийоми навчання дітей розповідання, творче розповідання

Анотація

У статті розкрито особливості розвитку зв’язного мовлення старших дошкільників засобом сюжетних картин; охарактеризовано основні методи та прийоми навчання дітей розповідання за змістом сюжетних картин; доведено, що командний метод складання розповіді активізує процес зв’язного мовлення, зміцнює засвоєння структури висловлювань, привертає увагу дітей до власного мовлення та висловлювань однолітків, спонукає до оцінки розповідей; акцентовано увагу на тому, що виконання дітьми творчих завдань, складання віртуальних діалогів, перевтілення (входження в образ) у конкретний об’єкт на картині, вихід за межі зображуваного привносять у їхні розповіді оригінальні сюжетні лінії, підтримуючи високий рівень інтелектуальної та мовленнєвої активності, сприяючи формуванню якостей самостійного зв’язного висловлювання.

Біографія автора

Ірина Паласевич

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка

Посилання

Bohush, A. & Havrysh, N. (2013). Vchymosia rozpovidaty. Skladannia rozpovidei za seriiamy siuzhetnykh kartyn na osnovi literaturnykh tvoriv [Learning the words. Writing stories based on plot in literature]. Kyiv : MTsFER-Ukraina Publ., 32 р. [in Ukrainian].

Bohush, A. & Havrysh, N. (2011). Doshkilna linhvodydaktyka : teoriia i metodyka navchannia ditei ridnoi movy v doshkilnykh navchalnykh zakladakh [Preschool linguodidactics: the theory and methods of teaching children of native language in preschool educational institutions]. Kyiv : Slovo Publ., 704 р. [in Ukrainian].

Воhush, A. & Havrysh, N. (2014). Zaproshuiemo do rozmovy. Rozpovidannia za siuzhetnymy kartynamy [Inviting to speaking. Storytelling by plot of pictures]. Kyiv: Heneza Publ., 48 р. [in Ukrainian].

Нavrysh, N. (2006). Rozvytok zviaznoho movlennia doshkilniat [Development of preschoolers’ coherent speech]. Kyiv : Shkilnyi svit Publ., 120 р. [in Ukrainian].

Dementeva-Borodic, A.M. (1981). Metodika razvitiya rechi detey [Methods of children’ speech development]. Moskva : Prosveshchenye Publ., 255 р. [in Russian].

Zelenko, N.I. (1978). Osoblyvosti rozpovidi ditei piatoho roku zhyttia za siuzhetnymy kartynkamy [Specifics of storytelling of five years old children based on plot pictures]. Preschool рedagogy and рsychology. No. 11, рр. 18 – 25. [in Ukrainian].

Lutsan, N.I. (2014). Rozvytok zviaznoho movlennia doshkilnykiv v movlennievo-ihrovii diialnosti : linhvodydaktychnyi aspekt [Development of coherent speech of preschoolers in speech-game activities: linguodidactic aspect]. Science and education. nr 10. рр. 119 – 122. [in Ukrainian].

Smirnova, Ye.A. (1987). Obuchenie starshikh doshkolnikov rasskazyvaniyu po serii syuzhetnykh kartin [Teaching of senior preschoolers based on series story paintings]. Moskva : Prosveshchenie Publ., 204 р. [in Russian].

Smolnikova, N.G. (1986). Formirovanie struktury svyaznogo vyskazyvaniya u starshikh doshkolnikov [Formation of the structure of the coherent expression in the older preschoolers]. Moskva, 23 р. [in Russian].

Bilan, O.I., Vozna, L.M., Maksymenko, O.L. et al. (2013). Ukrainske doshkillia : prohrama rozvytku dytyny doshkilnoho viku [Ukrainian preschool : a program for the development of a child of preschool age]. Ternopil : Mandrivets Publ., 264 р. [in Ukrainian].

Iatsenko, A.V. (2011). Dzhereltse tvorchosti. TRVZ [Source of creativity. Technology of solution of inventive tasks]. Kharkiv : Ranok Publ., 176 р. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті