DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166285

СИСТЕМА НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ У СІЛЬСЬКІЙ МІСЦЕВОСТІ

Лариса Довгань

Анотація


У статті розглядаються проблеми освіти дорослих у сільській місцевості. Проаналізовано роль неформальної освіти в освіті дорослих. Наведено чинники стрімкого розвитку неформальної освіти. Висвітлено філософію сільськогосподарського дорадництва та позитивний закордонний досвід організації його ефективної взаємодії із неформальною освітою дорослих. Виявлено спорідненість основних цілей сільськогосподарської дорадчої діяльності та неформальної освіти дорослих у сільській місцевості та визначено, що неформальні освітні програми є основним інструментом їх досягнення. Наведено особливості неформальних освітніх програм сільськогосподарських дорадчих служб для дорослого сільського населення.


Ключові слова


освіта; освіта дорослих; неформальна освіта; освітні програми; сільська місцевість; сільськогосподарське дорадництво

Повний текст:

PDF

Посилання


Hrynevych, L. M. (2015). Poniattia “osvita”, “rozvytok osvity”, “osvitnia polityka” v suchasnomu naukovomu dyskursi [Notions “education”, “development of education”, “education policy” in the modern scientific discourse]. Continuous Professional Education: Theory and Practice. Vol. 1–2 (42–43), pp. 14 – 19. [in Ukrainian].

Dovhan, L.I. & Dovhan, Yu.V. (2018). Systema silskohospodarskoho doradnytstva yak instrument pokrashchennia dobrobutu silskoho naselennia [Agricultural extension system as an instrument for improvement of the rural population welfare]. Market Infrastructure. Vol. 17. [Electronic resource]. Available at: http://market–infr.od.ua/uk/17–2018. [in Ukrainian].

Dovhan, L.I. & Dovhan, Yu.V. (2018). Rol silskohospodarskoho doradnytstva u dosiahnenni tsilei polityky staloho rozvytku [The role of agricultural extension for achieving goals of sustainable development policy]. Market Infrastructure. Vol. 25. [Electronic resource]. Available at: http://www.market–infr.od.ua/uk/25–2018. [in Ukrainian].

Kremin, V.G. (Ed.). (2008). Entsyklopediia osvity [Encyclopedia of Education]. Acad. Ped. Sciences of Ukraine. Kyiv: Yurinkom Inter, 1040 p. [in Ukrainian].

Zhuravel, T. & Rohozna, M. (2018). Neformalna osvita yak instrument pidvyshchennia liderskoho potentsialu uchniv PTNZ [Non-formal education as a tool of increasing leader potential of students in professionally technical educational institutions]. Educational discourse. Vol. 1–2 (20–21). [Electronic resource]. Available at: http://od.kubg.edu.ua/index.php/ journal/article/view/496/410. [in Ukrainian].

Kovalenko, M.O. (2015). Teoretyko-metodychni aspekty derzhavnoho rehuliuvannia rozvytku neformalnoi osvity v Ukraini [Theoretic-methodical aspects of government regulation of the development of informal education in Ukraine]. Scientific Bulletin of Kherson State University. Series: Economic Sciences. Vol. 10 (P. 2), pp. 186 – 189. [in Ukrainian].

Pavlyk, N. P. (2015). Neformalna osvita yak sfera naukovoho piznannia [Non-formal education as the sphere of scientific knowledge]. Bulletin of Zhytomyr State University. Series: Pedagogical Sciences. Vol. 2 (80), pp. 53 – 58. [in Ukrainian].

Europeans, Agriculture and the Common Agricultural Policy (CAP) (2014). [Electronic resource]. Available at: http://ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopinion/ archives/ebs/ebs_410_en.pdf. [in English].

The Impact of non-formal education on young people and society (2014). [Electronic resource]. Available at: https://www.aegee.org/wp–content/uploads/publications/ NFE_book.pdf. [in English].

Seevers, B., Graham, D., Gamon, J. & Conklin, N. (1996). Education through Cooperative Extension. Washington, DC: Delmar Publishers, 288 p. [in English].

Van den Ban, A.W. & Hawkins, H.S. (1996). Agricultural Extension. Malden, MA: Blackwell Science, 294 p. [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Гриневич Л. М. Поняття “освіта”, “розвиток освіти”, “освітня політика” в сучасному науковому дискурсі. Неперервна професійна освіта: теорія і практика. 2015. № 1–2 (42–43). С. 14 – 19.

Довгань Л. І., Довгань Ю.В. Система сільськогосподарського дорадництва як інструмент покращення добробуту сільського населення. Інфраструктура ринку. 2018. № 17 URL: http://market–infr.od.ua/uk/17–2018.

Довгань Л.І., Довгань Ю.В. Роль сільськогосподарського дорадництва у досягненні цілей політики сталого розвитку. Інфраструктура ринку. 2018. № 25. URL: http://www.market–infr.od.ua/uk/25–2018.

Енциклопедія освіти. Акад. пед. наук України; відп. ред. В. Г. Кремень. Київ: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.

Журавель Т., Рогозна М. Неформальна освіта як інструмент підвищення лідерського потенціалу учнів ПТНЗ. Освітологічний дискурс. 2018. № 1–2 (20–21). URL: http://od.kubg.edu.ua/index.php/ journal/article/view/496/410.

Коваленко М.О. Теоретико-методичні аспекти державного регулювання розвитку неформальної освіти в Україні. Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія: Економічні науки. 2015. Вип. 10 (Ч. 2). С. 186 – 189.

Павлик Н. П. Неформальна освіта як сфера наукового пізнання. Вісник Житомирського державного університету. Серія: Педагогічні науки. 2015. Вип. 2 (80). С. 53 – 58.

Europeans, Agriculture and the Common Agricultural Policy (CAP). URL: http://ec.europa.eu/commfrontoffice/publicopinion/archives/ ebs/ebs_410_en.pdf.

The impact of non-formal education on young people and society. URL: https://www.aegee.org/wp–content/uploads/publications/NFE_book.pdf.

Seevers B., Graham, D., Gamon, J. & Conklin, N. Education through Cooperative Extension Washington, DC: Delmar Publishers, 1997. 288 p.

Van den Ban A.W. & Hawkins, H. S. Agricultural Extension. Malden, MA: Blackwell Science, 1996. 294 p.





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)