НАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВАРІАТИВНОГО СКЛАДНИКА ЗМІСТУ ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ У ПРОФЕСІЙНОМУ ЛІЦЕЇ

Автор(и)

  • Василь Туташинський

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166288

Ключові слова:

технологічна освіта, науково-методичне забезпечення, навчальна програма, підручник, зміст загальної середньої освіти, варіативний компонент

Анотація

У статті проаналізовано стан наукового-методичного забезпечення технологічної освіти учнів. Розкрито структуру педагогічної технології та зміст профільного навчання, а також особливості нових навчальних програм і підручників з предмета “Технології”. На основі проведених фундаментального і прикладного педагогічних досліджень обґрунтовано структуру варіативного складника технологічної освіти для професійного ліцею.

Спроектовано і на прикладі розроблених автором навчальної програми і посібника з технологій сучасного виробництва розкрито зміст варіативного складника профільної технологічної освіти учнів професійного ліцею. Особлива увага звертається на нову складову змісту технологічної освіти учнів – вивчення технологій 4.0 та соціально-професійну орієнтацію молоді.

Біографія автора

Василь Туташинський

кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, Інституту педагогіки НАПН України

Посилання

Marushchenko, O.L. (2012). Trudove navchannya v shkoli: hendernyy analiz [Labor training at school: gender analysis]. Labor training in a modern school.No. 6, pp.28–30. [in Ukrainian].

Sydorenko, V.K. & Kobernyk, O.M. (2010). Kontseptsiya tekhnolohichnoyi osvity uchniv zahalnoosvitnikh zakladiv Ukrayiny (proekt) [The concept of technological education of students of general educational institutions of Ukraine (a project)]. Labor training in educational institutions.No. 6, pp.3–5. [in Ukrainian].

Piddyachyy, M. (2016). “Osvita i nauka Ukrayiny u vymiri hromadyanskykh suspilstv: sotsialno-profesiyna oriyentatsiya” [“Education and science of Ukraine in the dimension of civil society: the social and professional orientation”]. Continuing Professional Education: Theory and Practice. Pedagogical science, Vol. 3–4 (48–49), pp. 59–65.[in Ukrainian].

Piddyachyy, M. (2017). “Osvita i nauka Ukrayiny : sotsialno-trudovyy rozvytok molodi”[“Education and science of Ukraine: the social and labor development of youth”]. Scientific journal of the National Pedagogical University named after M.P. Drahomanov. Series 13: Problems of Labor and Vocational Training.Vol. 8, pp. 75–80. [in Ukrainian].

Tarara, A. M. (2016). Metodolohichni aspekty proektuvannia zmistu profilnoho navchannia tekhnolohii u starshii shkoli [The Methodological aspects of designing the content of profile education of technology in high school]. The problems of the modern textbook: a collection of 217 scientific works. (Ed.). O. M. Topuzov. Kyiv: Pedahohichna dumka, Vol. 16, pp. 403 – 414.[in Ukrainian].

Tutashynskyy, V.I. & Kiryutchenkova, I.V. (2018). Tekhnolohiyi. 10 (11) kl. [Technologies. 10 (11) cl.]. Kyiv: Pedahohichna dumka, 228 p. [in Ukrainian].

Assanov, M. O., Vaskivskyy, M. V., Dorotyuk, V. I. et al. (2013). Formuvannya osvitnoho seredovyshcha profilnoyi shkoly: Monohrafiya [The formation of the educational environment of the profile school: a monograph]. Kyiv: Pedahohichna dumka, 200 p. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті