DOI: https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166382

ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ ГЕОГРАФІЧНИМ ДИСЦИПЛІНАМ ТА ФОРМУВАННЯ ЗА ЙОГО ДОПОМОГОЮ СПЕЦІАЛЬНИХ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНОГО НАПРЯМУ

Марія Адобовська

Анотація


У статті розглянуто сутність поняття “спеціальна професійна компетенція студентів педагогічного вузу”, які навчаються за географічним і природничими спеціальностями та напрямками. Проаналізовано теоретичні основи інтерактивного навчання і методика використання інтерактивних технологій в процесі навчання спеціальним географічних дисциплін. Аналізується використання інтерактивних методів як базових для формування спеціальної професійної географічної компетентності студентів географічних і природничих спеціальностей і напрямків педагогічного вузу.


Ключові слова


компетенції; компетентності; інтерактивне навчання; інтерактивні технології; вища педагогічна освіта

Повний текст:

PDF

Посилання


Ievropeiska kredytna trvnsferno-nakopychuvalna systema. Dovidnyk korystuvacha [European credit trust fund and accumulation system. User guide]. [Electronic resource]. Available at: http://kpi.ua/files/ECTS.pdf. [in Ukrainian].

Zimnyaya, I. A. (2009). Klyuchevyie kompetentsii – novaya paradigma rezultata obrazovaniya [Key competencies are a new paradigm of educational outcomes]. Experiment and innovation at school, № 2, pp. 7–11. [in Russian].

Pometun, O. I., Pobirchenko, N. S., Kobernyk, H. I., Komar, O. A. & Torchynska, T. A. (2008). Interaktyvni tekhnolohii: teoriia ta metodyka [Interactive Technologies: Theory and Methods] [Electronic resource]. A guide for teachers of vocational schools, colleges, etc. Uman–Kyiv, 95 p. Available at: https://dspace.udpu.edu.ua/jspui/bitstream/6789/377/1/interakt_tehn_teor_met.pdf [in Ukrainian].

Leontian, M. A. (2012). Poniattia “kompetentsiia” i “kompetentnist” u teorii osvity [The concept of “competence” and “competency” in the theory of education]. Scientific works: a scientific and methodological journal. Series: Pedagogy. Mykolayiv, vol. 188 (№ 176), pp. 73–75. [in Ukrainian].

Melnychuk, I. M. & Romanishyna, L.M. (2013). Dialohichnist interaktyvnoho navchannia maibutnikh fakhivtsiv u vyshchii shkoli [Dialogicity of interactive training of future specialists in higher school]. The Bulletin of the national defense university of Ukraine. Collection of scientific works. Kyiv, vol. 2 (33), pp. 95–100. [in Ukrainian].

Ovcharuk, O.V. (2003). Kompetentnosti yak kliuch do onovlennia zmistu osvity [Competence as a key to updating the content of education]. Strategy for reforming education in Ukraine: Recommendations on educational policy. Kyiv, pp.13–39. [in Ukrainian].

Pometun O.I. & Pyrozhenko L.V. (2002). Interaktyvni tekhnolohii navchannia: teoriia, praktyka, dosvid [Interactive learning technologies: theory, practice, experience]. Scientific and methodical manual. Kyiv,192 p. [in Ukrainian].

Sadivnyk, O.Ie. (2006). Kliuchovi kompetentnosti v pedahohichnii nautsi i praktytsi. Materialy rehionalnoho naukovopraktychnoho seminaru “Profesiini kompetentsii ta kompetentnosti vchytelia”, 28-29 lystopada 2006 [Key competencies in pedagogical science and practice. Materials of the regional scientific and practical seminar “Professional competences and competences of the teacher”, November 28-29]. Ternopil. pp.34–37. [in Ukrainian].

Khutorskoi, A.V. (2003). Dydaktycheskaia evrystyka: Teoryia y tekhnolohyia kreatyvnoho obuchenyia [Didactic heuristics: Theory and technology of creative learning]. Moscow, 416 p. [in Russian].

Shpontak, I. M. (2010). Vykorystannia interaktyvnykh kompiuternykh tekhnolohii u navchalno-vykhovnomu protsesi yak tsilisnyi tvorchyi pidkhid shchodo formuvannia maibutnoho fakhivtsia [The use of interactive computer technologies in the educational process as a holistic creative approach to the formation of a future specialist]. Life safety. Kyiv, No. 12, pp. 6–8. [in Ukrainian].

Karl Donert (2007). Aspects of the State of Geography in European higher education Tuning Geography: a report of findings and outcomes [Electronic resource]. Published by: HERODOT Network Liverpool, UK, 53 p. Available at: http://tuningacademy.org/wp-content/uploads/2014/02/HERODOT_Tuning-Geography.pdf [in English].

Bowden John (1997). Competency – Based Education – Neither a Panacea nor a Pariah. [Electronic resource]. TEND 97: Conference on Technological Education and National Development Report of Proceedings (1st, April 6-8, 1997, Abu Dhabi, United Arab Emirates), pp. 176–197. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED445263.pdf. [in English].

Julia Gonzalez, Robert Wagenaar (2005). Tuning Educational Structures in Europe. Universities’ contribution to the Bologna Process [Electronic resource]. University of Deusto, University of Groningen, pp. 76–78. Available at: http://tuningacademy.org/wp-content/uploads/2014/02/TuningEUII_Final-Report_EN.pdf. [in English].


Пристатейна бібліографія ГОСТ


Європейська кредитна трансферно-накопичувальна система. Довідник користувача. URL: http://kpi.ua/files/ECTS.pdf

Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования. Эксперимент и инновации в школе. 2009. №2. С. 7–14.

Пометун О. І., Побірченко Н. С., Коберник Г. І., Комар О. А., Торчинська Т. А. Інтерактивні технології: теорія та методика. Посібник для викладачів ПТУ, коледжів та інш. Умань – Київ. 2008. 95 c. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/jspui/bitstream/6789/377/1/interakt_tehn_teor_met.pdf

Леонтян М. А. Поняття “компетенція” і “компетентність” у теорії освіти. Наукові праці: науково-методичний журнал. Вип. 176. Т. 188. Педагогіка. Миколаїв, 2012. С. 73–75.

Мельничук І. М., Романішина Л.М. Діалогічність інтерактивного навчання майбутніх фахівців у вищій школі. Вісник Національного університету оборони України. Зб-к наук. праць. Київ, 2013. Вип. 2(33). С.95–100.

Овчарук О.В. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти. Стратегія реформування освіти в Україні: Рекомендації з освітньої політики. Київ, 2003. С.13–39.

Пометун О.І., Пироженко Л. В. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. Науково-методичний посібник. Київ, 2004. 192 с.

О.Є.Садівник Матеріали регіонального науковопрактичного семінару. “Професійні компетенції та компетентності вчителя”, 28–29 листопада 2006 р. Тернопіль, 2006. С.34–37.

Хуторской А.В. Дидактическая эвристика: Теория и технология креативного обучения. Москва, 2003. 416 с.

Шпонтак І. М. Використання інтерактивних комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі як цілісний творчий підхід щодо формування майбутнього фахівця. Безпека життєдіяльності. Київ, 2010. № 12. С. 6–8.

Karl Donert. Aspects of the State of Geography in European higher education Tuning Geography: a report of findings and outcomes. Published by: HERODOT Network Liverpool, UK. 2007. 53 p. Available at: http://tuningacademy.org/wp-content/uploads/2014/02/HERODOT_Tuning-Geography.pdf

Bowden John. Competency – Based Education – Neither a Panacea nor a Pariah. TEND 97: Conference on Technological Education and National Development Report of Proceedings (1st, April 6-8, 1997, Abu Dhabi, United Arab Emirates). 1997. P. 176-197. Available at: https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED445263.pdf

Julia Gonzalez. Tuning Educational Structures in Europe. Universities’ contribution to the Bologna Process. University of Deusto, University of Groningen. 2005. P. 76–78. Available at: http://tuningacademy.org/wp-content/uploads/2014/02/TuningEUII_Final-Report_EN.pdf





ISSN 2308-4634 (Print), ISSN 2617-0825 (Online)