АНАЛІТИКО-СИНТЕТИЧНІ ВПРАВИ З ТЕКСТОМ ЯК ЗАСІБ УДОСКОНАЛЕННЯ МИСТЕЦТВА СЦЕНІЧНОЇ МОВИ

Автор(и)

  • Анфіса Коленко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.166383

Ключові слова:

сценічна мова, аналітико-синтетичні вправи, партитура тексту, синтагматичне членування, мелодекламація, прийом “скелетування”

Анотація

У статті розглянуто засоби формування професійно значущих якостей техніки мовлення майбутніх акторів театру і кіно не як одноразовий акт, а як довготривалий процес, який має інтегрований характер і забезпечується усіма професійно зорієнтованими навчальними дисциплінами. Особливу роль автор відводить аналітико-синтетичним вправам з текстом у роботі над сценічною мовою. Запропоновані уривки віршованих, прозових та драматичних творів ілюструють різні аспекти роботи над текстом і можуть бути використані у роботі над удосконаленням навичок професійного мовлення акторів театру, кіно і телебачення у класі сценічної мови.

Біографія автора

Анфіса Коленко

старший викладач кафедри сценічної мови Київського національного університету театру, кіно і телебачення імені І.К. Карпенка-Карого

Посилання

Hertz, I. I. & Nechayenko, T.V. (2016). Rol zovnishnyoyi tekhniky v protsesi ovolodinnya stsenichnym movlennyam [Role of speech delivery technique in the process of mastering scenic speech]. Almanac of the “Aphina” scholarly society, Department of cultural and museum studies, Rivne national humanities university. Topical issues in cultural studies. Iss. 16, pp. 123–128. [in Ukrainian].

Hladysheva, A. O. (2007). Stsenichna mova. Dyktsiyna ta orphoepichna normatyvnist [Scenic speech. Enunciation and rules of pronunciation]. Textbook. Kyiv, 270 p. [in Ukrainian].

Knebel, M. (2016). O deystvennom analizye pyesy i roli [On effective analysis of a play and character in it]. Textbook. 5th impression. Lan’ publishing house, 204 p. Available at: http://teatre.com.ua/upload/all/lib/Slov-drama.pdf [in Russian].

Kochan, I. M. (2008). Linhvistychnyy analiz tekstu [Linguistic analysis of text]. Textbook, 2nd edition, revised and enlarged. Kyiv: Znannya, 423 p. [in Ukrainian].

Kravtsova, I. A. & Shpachuk, L. R. (2013). Osnovy kultury i tekhniky movlennya [Basics for speech culture and speech delivery technique]. Textbook. Kryvyi Rih: KPI DVNZ “KNU”, 294 p. [in Ukrainian].

Hromyak, R. T. & Kovaliv, Yu. I. et al. (1997). Literaturoznavchyy slovnyk-dovidnyk [Dictionary of literary criticism]. Kyiv: “Akademiya” publishing house, 378 p. [in Ukrainian].

Sahach, H. M. (1993). Zolotosliv [Mouth of gold]. Textbook. Kyiv: Rayduha, 378 p. [in Ukrainian].

Stadnichenko, N. V. (2013). Formuvannya profesiynoho spilkuvannya maybutnikh aktoriv zasobamy stsenichnoho movlennya [Shaping professional communication skills in future actors by means of scenic speech]. Herald of Zaporizhzhya national university, pedagogical studies section, 2 (20), pp. 140–145. [in Ukrainian].

Stanislavskyy, K. S. (2015). Rabota aktyora nad soboy v tvorcheskom processe perezhyvaniya [Actor working on his/her technique in the process of creative re-living his/her character]. Available at: https://www.yakaboo.ua/rabota-aktera-nad-soboj-v-tvorcheskom-processe-perezhivanija-1795498.html [in Russian].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті