ДОСЛІДЖЕННЯ АСПЕКТІВ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ У ВЧИТЕЛІВ СИСТЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Оксана Микитюк
  • Андрій Зачепа
  • Андрій Микитюк

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168367

Ключові слова:

психічне здоров’я, синдром емоційного вигорання, вчителі системи післядипломної педагогічної освіти, сприятливе екосередовище

Анотація

Стаття присвячена проблемам психічного здоров’я учителів системи післядипломної педагогічної освіти. Авторами висвітлено результати емпіричного дослідження стану емоційного вигорання у вчителів системи післядипломної педагогічної освіти у контексті дослідження психічного здоров’я. Дослідження проводились з використанням трьох методик з групами вчителів, які проходили курсову підготовку у системі післядипломної педагогічної освіти. Окреслено шляхи запобігання емоційному вигоранню у педагогів (як превентивно-профілактичні, так і психокорекційні) з використанням треніногових занять, інтерактивних технологій, інших технологій формування елементів сприятливого екосередовища.

Біографії авторів

Оксана Микитюк

доктор педагогічних наук, доцент кафедри технології біологічно активних сполук, фармації та біотехнології Національного університету “Львівська політехніка”

Андрій Зачепа

доктор філософських наук, професор, завідувач кафедри суспільно-гуманітарних наук Української академії друкарства

Андрій Микитюк

аспірант Вармінсько-Мазурського університету, Польща

Посилання

Akindinkva, I. (2001). Metody psichologicheskoy pomochu rabote s posledstviamy cundroma emosialnogo vugorana spesialistow pomogayshich profesiy [Methods of psychological assistance to work with the effects of the burnout syndrome of specialists of helping professions]. Psychological Journal. Vol. 17. No.4, pp. 56–72. [in Ukrainian].

Bodrow V.A. (2000). Informasioniy stress [Informational stress: a textbook for universities]. Мoskow, 352 p. [in Russian].

Boyko V.V. (2006). Energia emisiy i obchenia: vsglad na sebya i na drygich [The energy of emotions in communication: a look at yourself and others ]. Мoskow, 472 p. [in Russian].

Bylatevich, H.M. (2004). Sundrom emosiynogo vigoranna [The syndrome of emotional burnout of a teacher]. Candidate’s thesis. Кyiv, 19 p. [in Ukrainian].

Vodopjanowa, N. E. (2005). Sindrom vigarania; diagnostika i profilaktica [Burnout syndrome: diagnosis and prevention]. Saint Petersburg, 336 p. [in Russian].

Kirkchler, E. (2004). Motivasia w organizaciach. Psichologia truda i organizacionnaja psichologia [Motivation in organizations. Labor psychology and organizational psycholog]. Charkow, 168 p. [in Ukrainian].

Kitaew-Smuk, L.A. (1983). Psichologia stressa [Stress psychology]. Мoscov, 368 p. [in Russian].

Kurland, Z. N. (1992). Pedagogicheskie sposobnosty i professionalnaja ustoychivost [Pedagogical abilities and professional stability]. Оdesa, 122 p. [in Ukrainian].

Mykytyuk, O.M. (2013). Teoretyko-metodologichni sacady formyvanna cozsioecologichnoi competentnosti vchetuliw y sustemi pisladuplomnoi pedagpgichnoi osvity [Theoretical and methodological ambush formating social and ecological competences of teachers in systematic teaching and educational systems: [monograph]. Lviv, 368 p. [in Ukrainian].

Mykytyuk, O.M. (2009). Kompetentnisniy pidchid do zabezpechenna zdorowogo sposoby hutta y spriatluvomy ecoseredovuchi [Competent training for children in a healthy way of living in a healthy environment]. Lviv, 136 p. [in Ukrainian].

Mitina, L.M. (2001). Emosionalna gibkost ychitela: Psichologicheskoe soderzanie, diagnostika. [Emotional flexibility of the teacher: psychological content, diagnosis, correction]. Moscov, 190 p. [in Russian].

Maslach, C. & Golberg, J. (1998). Prevention of burnout: New perspectives. Applied and preventive Psychology. Vol. 7. pp. 63–74. [in English].

Maslach, C., (1978) (б). Job burnout: How people cope. Public Welfare. 36(2). pp. 56–58. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті