ДОСЛІДЖЕННЯ АСПЕКТІВ ЕМОЦІЙНОГО ВИГОРАННЯ У ВЧИТЕЛІВ СИСТЕМИ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168367Ключові слова:
психічне здоров’я, синдром емоційного вигорання, вчителі системи післядипломної педагогічної освіти, сприятливе екосередовищеАнотація
Стаття присвячена проблемам психічного здоров’я учителів системи післядипломної педагогічної освіти. Авторами висвітлено результати емпіричного дослідження стану емоційного вигорання у вчителів системи післядипломної педагогічної освіти у контексті дослідження психічного здоров’я. Дослідження проводились з використанням трьох методик з групами вчителів, які проходили курсову підготовку у системі післядипломної педагогічної освіти. Окреслено шляхи запобігання емоційному вигоранню у педагогів (як превентивно-профілактичні, так і психокорекційні) з використанням треніногових занять, інтерактивних технологій, інших технологій формування елементів сприятливого екосередовища.Посилання
Akindinkva, I. (2001). Metody psichologicheskoy pomochu rabote s posledstviamy cundroma emosialnogo vugorana spesialistow pomogayshich profesiy [Methods of psychological assistance to work with the effects of the burnout syndrome of specialists of helping professions]. Psychological Journal. Vol. 17. No.4, pp. 56–72. [in Ukrainian].
Bodrow V.A. (2000). Informasioniy stress [Informational stress: a textbook for universities]. Мoskow, 352 p. [in Russian].
Boyko V.V. (2006). Energia emisiy i obchenia: vsglad na sebya i na drygich [The energy of emotions in communication: a look at yourself and others ]. Мoskow, 472 p. [in Russian].
Bylatevich, H.M. (2004). Sundrom emosiynogo vigoranna [The syndrome of emotional burnout of a teacher]. Candidate’s thesis. Кyiv, 19 p. [in Ukrainian].
Vodopjanowa, N. E. (2005). Sindrom vigarania; diagnostika i profilaktica [Burnout syndrome: diagnosis and prevention]. Saint Petersburg, 336 p. [in Russian].
Kirkchler, E. (2004). Motivasia w organizaciach. Psichologia truda i organizacionnaja psichologia [Motivation in organizations. Labor psychology and organizational psycholog]. Charkow, 168 p. [in Ukrainian].
Kitaew-Smuk, L.A. (1983). Psichologia stressa [Stress psychology]. Мoscov, 368 p. [in Russian].
Kurland, Z. N. (1992). Pedagogicheskie sposobnosty i professionalnaja ustoychivost [Pedagogical abilities and professional stability]. Оdesa, 122 p. [in Ukrainian].
Mykytyuk, O.M. (2013). Teoretyko-metodologichni sacady formyvanna cozsioecologichnoi competentnosti vchetuliw y sustemi pisladuplomnoi pedagpgichnoi osvity [Theoretical and methodological ambush formating social and ecological competences of teachers in systematic teaching and educational systems: [monograph]. Lviv, 368 p. [in Ukrainian].
Mykytyuk, O.M. (2009). Kompetentnisniy pidchid do zabezpechenna zdorowogo sposoby hutta y spriatluvomy ecoseredovuchi [Competent training for children in a healthy way of living in a healthy environment]. Lviv, 136 p. [in Ukrainian].
Mitina, L.M. (2001). Emosionalna gibkost ychitela: Psichologicheskoe soderzanie, diagnostika. [Emotional flexibility of the teacher: psychological content, diagnosis, correction]. Moscov, 190 p. [in Russian].
Maslach, C. & Golberg, J. (1998). Prevention of burnout: New perspectives. Applied and preventive Psychology. Vol. 7. pp. 63–74. [in English].
Maslach, C., (1978) (б). Job burnout: How people cope. Public Welfare. 36(2). pp. 56–58. [in English].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.