ВІДОБРАЖЕННЯ У ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКІВ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ АКТУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОБЛЕМ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА КІНЦЯ ХVIII – 30-ТИХ РОКІВ ХХ СТОРІЧЧЯ

Автор(и)

  • Марія Багрій

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168393

Ключові слова:

освіта, національно-свідома особистість, Західна Україна, християнство

Анотація

Стаття присвячена відображенню актуальних освітніх проблем українського суспільства та вихованню національно-свідомої особистості у творчості письменників Західної України кінця XVIII ст. – 1939 р. Проаналізовано, що у вітчизняній педагогіці початку XX століття відобразились суперечності між традиційною, офіційною концепцією щодо виховання в дусі християнства, народності та підходами, що брали за зразок західну педагогіку і досвід європейської школи, також не завжди враховували особливості українців як нації. Проте діяльність письменників-педагогів була спрямована на об’єднання таких рис як прагнення осягнути внутрішній світ дитини, створити умови для її всебічного розвитку, шанобливе ставлення до неї.

Біографія автора

Марія Багрій

кандидат філологічних наук, докторант ДВНЗ “Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника”

Посилання

Bokan, V. & Polovey, L. (1998). Istoriya kultury Ukrayiny [History of Culture of Ukraine]. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].

Vdovich, S.M. (1998). Vprovadzhennya idey humannoyi pedahohiky Halychyny (kinets ХІХ – pochatok ХХ stolittya) v suchasnu universytetsku pidhotovku vchytelya [Implementation of ideas of humane pedagogics of Galicia (end of the XIX – the beginning of the twentieth century) in modern university teacher training]. Pedagogics and psychology of vocational education. No.2, pp.172–177. [in Ukrainian].

Galushchinsky, M. (1927). Pozashkilna osvita : (narodyny, – osvitni ustanovy, – orhanizatsiyni formy, – meta) [Out-of-school education: (peoples, – educational institutions, – organizational forms, – purpose)]. Lviv, 47 p. [in Ukrainian].

Zavgorodnya, T.K. (2007). Teoriya i praktyka navchannya v Halychyni (1919 – 1939 roky): monohrafiya. [The theory and practice of teaching in Galicia (1919 – 1939): monograph]. 392 p. [in Ukrainian].

Lyubar, O. O., Stelmakhovich, M.G. & Fedorenko, D.T. (2006). Istoriya ukrayinskoyi shkoly i pedahohiky : navch. posib. [History of Ukrainian School and Pedagogy: Teach. Manual]. Kyiv, 447 p. [in Ukrainian].

Potapiuk, L. (2015). Ideolohichni ta sotsialno-pedahohichni prychyny vynyknennya i rozvytku kulturno-prosvitnytskykh hromad na Zakhidniy Ukrayini (druha polovyna ХІХ – pochatok ХХ st.) [Ideological and socio-pedagogical reasons for the emergence and development of cultural and educational communities in Western Ukraine (second half of the XIX – early XX centuries)]. Origins of pedagogical skill. Issue 15, pp. 252–257. [in Ukrainian].

Patushnyak, F. & Petrovich, I. (2011). Ridna literatura [Native literature]. Enemies of the Ossey bourgeoisie. (Ed.).I. Petrovtsy, pp. 461–462. [in Ukrainian].

Smal-Stotsk, S. (1896). Polityka realna [Politics is real]. Bukovina, p. 85. [in Ukrainian].

Franko, I. (1976). Teoriya i rozviy istoriyi literatury [Theory and Literacy History]. Vol. 40. Kyiv, 440 p. [in Ukrainian].

Franco, I. (1976). Tvory : v 50 t. [Works: 50 t.]. Vol. 19. Kyiv, 220 p. [in Ukrainian].

Franko, I. (1984). Ukrainska almanakhova literatura [Ukrainian Almanac Literature]. Works in: 50 vol; Vol. 27. Kyiv. [in Ukrainian].

Die Zeit. (1901). No. 356, pp. 18–25. [in Deutch].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті