ВІДОБРАЖЕННЯ У ТВОРЧОСТІ ПИСЬМЕННИКІВ ЗАХІДНОЇ УКРАЇНИ АКТУАЛЬНИХ ОСВІТНІХ ПРОБЛЕМ УКРАЇНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА КІНЦЯ ХVIII – 30-ТИХ РОКІВ ХХ СТОРІЧЧЯ
DOI:
https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168393Ключові слова:
освіта, національно-свідома особистість, Західна Україна, християнствоАнотація
Стаття присвячена відображенню актуальних освітніх проблем українського суспільства та вихованню національно-свідомої особистості у творчості письменників Західної України кінця XVIII ст. – 1939 р. Проаналізовано, що у вітчизняній педагогіці початку XX століття відобразились суперечності між традиційною, офіційною концепцією щодо виховання в дусі християнства, народності та підходами, що брали за зразок західну педагогіку і досвід європейської школи, також не завжди враховували особливості українців як нації. Проте діяльність письменників-педагогів була спрямована на об’єднання таких рис як прагнення осягнути внутрішній світ дитини, створити умови для її всебічного розвитку, шанобливе ставлення до неї.
Посилання
Bokan, V. & Polovey, L. (1998). Istoriya kultury Ukrayiny [History of Culture of Ukraine]. Kyiv, 232 p. [in Ukrainian].
Vdovich, S.M. (1998). Vprovadzhennya idey humannoyi pedahohiky Halychyny (kinets ХІХ – pochatok ХХ stolittya) v suchasnu universytetsku pidhotovku vchytelya [Implementation of ideas of humane pedagogics of Galicia (end of the XIX – the beginning of the twentieth century) in modern university teacher training]. Pedagogics and psychology of vocational education. No.2, pp.172–177. [in Ukrainian].
Galushchinsky, M. (1927). Pozashkilna osvita : (narodyny, – osvitni ustanovy, – orhanizatsiyni formy, – meta) [Out-of-school education: (peoples, – educational institutions, – organizational forms, – purpose)]. Lviv, 47 p. [in Ukrainian].
Zavgorodnya, T.K. (2007). Teoriya i praktyka navchannya v Halychyni (1919 – 1939 roky): monohrafiya. [The theory and practice of teaching in Galicia (1919 – 1939): monograph]. 392 p. [in Ukrainian].
Lyubar, O. O., Stelmakhovich, M.G. & Fedorenko, D.T. (2006). Istoriya ukrayinskoyi shkoly i pedahohiky : navch. posib. [History of Ukrainian School and Pedagogy: Teach. Manual]. Kyiv, 447 p. [in Ukrainian].
Potapiuk, L. (2015). Ideolohichni ta sotsialno-pedahohichni prychyny vynyknennya i rozvytku kulturno-prosvitnytskykh hromad na Zakhidniy Ukrayini (druha polovyna ХІХ – pochatok ХХ st.) [Ideological and socio-pedagogical reasons for the emergence and development of cultural and educational communities in Western Ukraine (second half of the XIX – early XX centuries)]. Origins of pedagogical skill. Issue 15, pp. 252–257. [in Ukrainian].
Patushnyak, F. & Petrovich, I. (2011). Ridna literatura [Native literature]. Enemies of the Ossey bourgeoisie. (Ed.).I. Petrovtsy, pp. 461–462. [in Ukrainian].
Smal-Stotsk, S. (1896). Polityka realna [Politics is real]. Bukovina, p. 85. [in Ukrainian].
Franko, I. (1976). Teoriya i rozviy istoriyi literatury [Theory and Literacy History]. Vol. 40. Kyiv, 440 p. [in Ukrainian].
Franco, I. (1976). Tvory : v 50 t. [Works: 50 t.]. Vol. 19. Kyiv, 220 p. [in Ukrainian].
Franko, I. (1984). Ukrainska almanakhova literatura [Ukrainian Almanac Literature]. Works in: 50 vol; Vol. 27. Kyiv. [in Ukrainian].
Die Zeit. (1901). No. 356, pp. 18–25. [in Deutch].
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2019 Молодь і ринок
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Імена та електронні адреси, які вказуються користувачами сайту цього журналу, будуть використовуватись виключно для виконання внутрішніх технічних завдань цього журналу; вони не будуть поширюватись та передаватись стороннім особам.