СУТНІСТЬ ТА ЗМІСТ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У ЗДІЙСНЕННІ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МАЙБУТНІМИ ОФІЦЕРАМИ-ПРИКОРДОННИКАМИ

Автор(и)

  • Клавдія Тушко

DOI:

https://doi.org/10.24919/2308-4634.2019.168476

Ключові слова:

майбутні офіцери-прикордонники, професійна підготовка, професійна діяльність, професійна взаємодія, компетентність, професійні компетентності

Анотація

У статті проаналізовано проблему забезпечення якісної професійної підготовки майбутніх офіцерів-прикордонників та формування в них здатності до професійної взаємодії. Обґрунтовано важливість формування згаданої якості у фахівців прикордонного відомства. Розкрито значення компетентнісного підходу у формуванні здатності до професійної взаємодії. Визначено зміст поняття “компетентність у реалізації професійної взаємодії майбутніми офіцерами-прикордонниками”. Здійснено детальний аналіз особливостей оперативно-службової діяльності майбутніх офіцерів-прикордонників: суворий розподіл функціональних обов’язків, регламентованість, авторитарність в управлінській ланці, неухильне виконання вимог статуту, обмеженість у прийнятті і реалізації управлінських рішень. Подано перелік професійних компетентностей у зазначеній взаємодії.

Біографія автора

Клавдія Тушко

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки та соціально-економічних дисциплін Національна академія Державної прикордонної служби України імені Богдан Хмельницького

Посилання

Glazkova, I. Ya. (2013). Teoretyko-metodychni zasady formuvannia u maibutnikh uchyteliv kompetentnosti zapobihannia i podolannia pedahohichnykh barieriv u protsesi profesiinoi pidhotovky [Theoretical and methodical principles of formation of future competence teachers to prevent and overcome pedagogical barriers in the process of professional training]. Doctor’s thesis. Classical private university. Zaporizhia, 552 p. [in Ukrainian].

Gubenko, L. G. & Nemtsov, V. D. (2000). Kultura dilovoho spilkuvannia: navch. posibnyk dlia stud. ta in. [Culture of business communication: Teaching student guide etc]. Kyiv, 200 p. [in Ukrainian].

Doronina, M. S. (1997). Kultura spilkuvannia dilovykh liudei: pos. dlia stud. hum. f-tiv VNZ. [Culture of communication of business people: Pos. for the stud rubber FTs of higher educational establishments]. House “KM Academia”, 192 p. [in Ukrainian].

Diaghilev, L. D. (2004). Pidhotovka kursantiv vyshchykh navchalnykh zakladiv MVS Ukrainy do roboty v mizhnarodnykh pravookhoronnykh orhanizatsiiakh [Preparation of cadets of higher educational establishments of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine for work in international law-enforcement organizations]. Extended abstract of candidate’s thesis. National Academy of the State Border Guard Service of Ukraine named after B. Khmelnitsky. Khmelnitsky, 18 p. [in Ukrainian].

Zhidetskyy, Yu. (2002). Suchasni problemy profesiinoho rozvytku osobystosti [Modern problems of professional development of personality]. Pedagogics and psychology of vocational education. No. 2, pp. 69 – 75. [in Ukrainian].

Kolomiets, S. S. (1993). Spetsialistiv profesiino-oriientovanoho spilkuvannia iz zarubizhnymy partneramy /na materiali anhliiskoi movy [Training of specialists of professional-oriented communication with foreign partners / on the material of English ]. Candidate’s thesis. Kyiv, 162 p. [in Ukrainian].

Maslov, V. S. (1998). Teoriia i praktyka kulturolohichnoi pidhotovky slukhachiv i kursantiv vyshchykh viiskovykh navchalnykh zakladiv osvity [Theory and Practice of Cultural Training of Students and Cadets of Higher Military Educational Institutions of Education]. Extended abstract of Doctor’s thesis. KVGI of the Ministry of Defense of Ukraine. Kyiv, 36 p. [in Ukrainian].

Mischeko, O. V. & Gryaznov, I. O. (2004). Zastosuvannia problemnoho navchannia pry formuvanni vmin sluzhbovoho spilkuvannia u kursantiv-prykordonnykiv [Application of problem-based education in the formation of skills of service communication with cadets-frontier guards]. Collection of scientific works. No. 31. Part II. Khmelnitsky, pp. 139–142. [in Ukrainian].

Morska, L. I. (2001). Formuvannia vmin profesiinoho spilkuvannia anhliiskoiu movoiu u studentiv fizychnoho vykhovannia [Formation of skills of professional communication in English to students of physical education]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kyiv, 21 p. [in Ukrainian].

Nechaev, L. V. (1991). Pidhotovka studentiv pedinstytutiv do vzaiemodii z uchniamy. [Preparation of students of pedagogical institutes for interaction with students]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, 18 p. [in Ukrainian].

Radchenko, S. G. (1999). Hotovnist do profesiinoi diialnosti yak problema pedahohiky. [Readiness for professional activity as a problem of pedagogy]. The humanities and modernity. Kyiv, pp. 180 – 188. [in Ukrainian].

Sniza, T. Y. (2013). Strukturni komponenty polikulturnoi kompetentnosti maibutnikh ofitseriv-prykordonnykiv [Structural components of multicultural competence of future officers-border guards]. Pedagogical Education: Theory and Practice. Issue 15, pp. 100–105. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ znppo_2013_15_20. [in Ukrainian].

Chupira, V. V. (1996). Formuvannia kultury mizhetnichnoho spilkuvannia yak sotsialna problema [Formation of the culture of interethnic communication as a social problem]. Khmelnitsky, 112 p. [in Ukrainian].

Bredella, L. & Hornung, A. (1992). Towards a Pedagogy of Intercultural Understanding. (ed.): American Studies. No. 37. pp. 559–594. [in English].

Buttjes, D., Byram, M. & Buttjes, D. (1991). Mediating Languages and Cultures: The Restructured Social and Intercultural Dimension. Mediating Languages and Cultures. Towards an Intercultural Theory of Foreign Language Education. Clevedon: Multilingual Matters, 1991. pp. 3–16. [in English].

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Статті